Citat:
Ursprungligen postat av
trmg
Tänker mig att det som finns i ugnen tillslut kommer att bli jämnlikt varmt ungefär. Det blev brunt o löddrigt före det blev klart. Vilket jag inte fattar.
Får prova med borosilikat.
Orelaterat till mitt misslyckade försök:
Varför har terpener sån betydelse då? Folk käkar väl thc o blir höga som hus ändå. Skulle terpenerna spela roll även i magsäcken då? På dokumentär i SVT sa cannabisforskare att enbart THC är det som påverkar. Ska se om jag hittar klippet. EDIT: Det var Amir Englund som sa detta men jag hittar inte klippet. EDIT2: JO! HÄR:
https://www.svtplay.se/video/KMyRAMz/sa-knarkar-sverige/3-alkohol-eller-cannabis ca 17 min in. Det man kommer fram till är att cbd inte har någon betydelse. Jag ska låta det vara osagt om terpener...
Paranoikern i mig säger att det är något annat än thca vi köper. Men jag vet inte.
Utöver förtunnnande effekt så vet jag helt ärligt inte vad terpener gör. Smakar och luktar ska det göra iallafall, jag har faktiskt haft otur med det eftersom jag inte riktigt fått varken smak eller lukt av det, märkligt. I framtiden när jag köper cdt och inte bdt så kanske jag får det.
Vad jag fattat så är det som med smak och lukt på mat, att det blir mer behagligare att "äta" och att man skickar signaler till hjärnan att det är godsaker på gång, och att det är den delen av entourage effekten den har.
Iallafall med rökning/vape, när man bakat med det så tar väl chokladen eller vad man nu använder över smaken och lukten? Inte läst på så mycket om terpener så vad vet jag?
Har aldrig bakat eller käkat det heller utöver nån enstaka droppe som jag tappat.
Dom mindre cannabanoidernas del i entourage effekten är lite mer obvious där har dom ju tydliga saker dom bidrar med, cbn hjälper med att göra ruset sömnigare osv.
Hjälper är det stora ordet. Thc är det enda som ger rus men minors hjälper ruset att luta sig mer åt x eller y
Och när folk bakar med cannabis så gör dom ju oftast det med blommor och inte isolat och då får dom i sig dom mindre cannabanoiderna och terpener.
Borosilikat ska du definitivt testa kommer bli mycket bättre tror jag. Vanligt glas kan ju bli hur varmt som helst.
Även på 115° så kan jag nästan ta i borosilikatbägaren utan nåt skydd (kanske inte men 65° är det bara att plocka upp), med vanligt glas så skulle det aldrig gå. Tror du stekt ditt isolat på glaset.
Och tempen är viktig, lita inte på ugnen.
Har velat se den serien men antog att man va tvungen att betala och har därmed inte letat efter den. Ska kolla på den ikväll, tack.
Märkligt vad dom säger där... dom totalnekar minors effekt helt och hållet. Det är ju knarkare som fyller i enkäten så kanske får skylla på det :P