2025-11-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Vi har inte haft sex alls på två år. Hon vill inte. Hon kan inte förklara varför. Det finns så vitt jag kan se inga yttre faktorer till att det blivit så här. Inga stora bråk, ingen otrohet, inga extrema händelser. Jag verkar vara den som lider av det, inte hon. Förhållandet är bra annars. Vi har det trevligt tillsammans. Men det räcker ju inte för mig..

Under den här tiden har jag periodvis både försökt ta mer initiativ och vänta ut henne. Vad jag än gjort har det inte spelat någon roll.

Jag har alltid velat ha mer sex än hon. Men innan vi blev föräldrar var vårt sexliv ändå på en "rimlig" nivå, ur mitt perspektiv. Kan tillägga att vi delat 50/50 på föräldraledighet, vab, nattvak etc. Om något har jag tagit mer föräldraansvar.

För att komplicera det ytterligare vill jag gärna ha minst ett barn till och jag har inte direkt tiden på min sida. Det är inte realistiskt att tänka sig hinna få fler barn i ett eventuellt nytt förhållande.

Så. Göra slut, få ha mitt barn mindre än idag och med största sannolikhet inte få fler barn. Eller leva kvar i mitt sexlösa förhållande men få ha mitt barn hos mig hela tiden och i bästa fall få ett barn till. För mig känns det som om någon skulle fråga "vill du att vi hugger av högra eller vänstra armen". Tja, det blir väl mest praktiskt med den vänstra men det är fortfarande ett fruktansvärt alternativ.

Att träffa andra är inget alternativ för mig.

Har någon input på min situation. Vad skulle ni ha gjort?

Vad är det för jävla kvinna du har kan hon inte bara lägga sig på rygg o sära på benen
10 minuter lite då o då så att du får gnugga av pitten ibland o dränera din sprängfyllda
spermapung - säg åt henne att ställa upp o offra några minuter ibland.

Hur har hon det på jobbet är varje minut där så jävla kuul
Citera
2025-11-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NUCLEARPANDAx
Vet inte om TS läser denna tråd mer då han inte verkat svara på ett tag men, jag har en fråga;

Hade du hellre velat att hon har så kallat hemfridssex?

Jag gjorde det med en man jag levde i 4 år med. Han ville ha sex men jag ville inte, men visste att det skulle bli ett jävla liv om jag inte ville (var en relation med mycket våld och är ute ur den tack och lov). Kände att det bara var lika bra att göra det för att annars skulle det bli så otroligt mycket skit.

Önskar dig och henne stor lycka!

Ja du verkar fatta - om mannen får gnugga av pitten i en fitta så blir han snäll o glad-
inte så där jätteviktigt vilken - men finns den hemma är det enklare o mannen behöver
inte gå ut o jaga eller bjuda flott för hopp om dopp.

Beundrar lite din begåvning som fattat hur enkelspåriga männen är -
bara man får pumpa - spelar ingen roll om det är styvdotter (tråd finns)
bara man får pumpa
Citera
2025-11-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag beklagar din situation. Du har valt en kvinna som är en mindre lämplig partner. Hon är en skitstövel som utnyttjar sex som ett vapen för att du ska göra som hon vill. Det är ett mycket manipulativt beteende.

Fakta är att hade hon velat ha sex med dig, då hade dessa saker inte varit ett problem för ert samliv. Ni kanske hade "bråkat" ändå men det är inte ovanligt att par som bråkar har fantastiskt sex. Hon vill dock inte ha sex med dig - av någon / några anledningar - som hon inte berättar för dig. Att hålla inne med information och ljuga sin partner rakt upp i ansiktet är också manipulativt.

Du bör ställa hårda krav på ärlighet från hennes sida. Vill du kämpa för relationen, var tydlig med det men om hon inte vill, säg att du då börjar planera för separation. Det är inte så att ert sexliv kommer att bli lidande för det då det enligt dig ändå är i princip obefintligt.

// CC

Ja det är väl så. Jag har naturligtvis undrat under dessa år om hon har någon annan men det finns inget som tyder på det. Jag har inte kunnat hålla mig borta under det senaste året från att snoka i hennes mobil. Jag vet att det är fel men jag har inte kunnat hålla mig ifrån det när situationen ser ut som den gör. Det finns ingenting i hennes telefon som tyder på otrohet. Visst kan man radera spår men jag tycker nog ändå att jag borde ha hittat någonting vid något tillfälle. Jag vet ej heller när hon skulle ha tid att vara otrogen. Hon verkar ej heller längre använda sina sexleksaker. Hon verkar helt enkelt bara ha torkat ihop så vida hon inte är extremt skicklig på att sköta sin eventuella otrohetsaffär.

Det konstiga i situationen mellan oss är också att hon trots sin irritation över att jag enligt henne inte lyssnar ändå pussar och kramar mig dagligen, skickar 😘 emojis osv. Det är bara sexet som hon vägrar.
Citera
2025-11-09, 21:47
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Ja det är väl så. Jag har naturligtvis undrat under dessa år om hon har någon annan men det finns inget som tyder på det. Jag har inte kunnat hålla mig borta under det senaste året från att snoka i hennes mobil. Jag vet att det är fel men jag har inte kunnat hålla mig ifrån det när situationen ser ut som den gör. Det finns ingenting i hennes telefon som tyder på otrohet. Visst kan man radera spår men jag tycker nog ändå att jag borde ha hittat någonting vid något tillfälle. Jag vet ej heller när hon skulle ha tid att vara otrogen. Hon verkar ej heller längre använda sina sexleksaker. Hon verkar helt enkelt bara ha torkat ihop så vida hon inte är extremt skicklig på att sköta sin eventuella otrohetsaffär.

Det konstiga i situationen mellan oss är också att hon trots sin irritation över att jag enligt henne inte lyssnar ändå pussar och kramar mig dagligen, skickar 😘 emojis osv. Det är bara sexet som hon vägrar.

En del, framförallt kvinnor, vill bara ha goset. De vill kramas, sova nära någon, känna tryggheten av manlig närhet. De är dock helt eller till stor del ointresserade av sex. Så länge du ger henne goset är hon nöjd och har inget incitament till att ändra sig. Kanske ska du tala med henne om det?

// CC
Citera
2025-11-09, 21:54
Medlem
Standardlösningen när man har en partner som inte vill ha sex, men man vill fortsätta ha ett förhållande, det är ett prata om att få ha ett öppet förhållande. Att det är okej att söka sig en sexpartner.
Citera
2025-11-09, 22:06
Medlem
Citat:
Jag känner igen mig i det här. Sedan vår yngsta son föddes för snart tre år sedan så har jag och min sambo haft sex två gånger. Anledningen till det är enligt henne att jag inte lyssnar på henne och visst, ställer man krav på att ens partner skall komma ihåg små detaljer om småsaker man berättat åratal tidigare och partnern inte gör det, då har hon rätt. Det är dock definitivt inte någonting som hon själv kan leva upp till.

Jag har under åren som gått tagit på mig majoriteten av hushållsarbetet samtidigt som jag navigerat oss ekonomiskt genom boräntechocker osv. Jag tjänar betydligt mer pengar än henne.

Anledningen till att jag stannar är att vårt boende har tappat ungefär 25% av sitt värde sedan vi köpte det hösten 2021 (ca 1 miljon kronor). Den ekonomiska smällen tar jag inte.

Jag har under dessa åren fått intresse från flera attraktiva kvinnor men när dom får reda på att jag sitter fast i en relation som jag inte kan lämna så tar det slut där. Jag har aldrig haft problem (åtminstone inte sedan mitten av tonåren) att få till det med tjejer och vet att jag inte skulle ha det nu heller. Känns riktigt surt.

För min del tänker jag dock att det bara är att stå ut tills vi åtminstone nästan kan få tillbaka vad vi betalade för vår bostad. Får hoppas att det inte tar allt för många år bara. Min sambo hintar också om att min bristande förmåga att lyssna har förbättrats det senaste men jag tror bara att det handlar om att ge mig falska förhoppningar så att jag inte lämnar henne och sätter henne i en ekonomisk katastrof.

Förstår inte hur pengar kan gå före inre frid?
Citera
2025-11-09, 22:15
Medlem
Citat:
En del, framförallt kvinnor, vill bara ha goset. De vill kramas, sova nära någon, känna tryggheten av manlig närhet. De är dock helt eller till stor del ointresserade av sex. Så länge du ger henne goset är hon nöjd och har inget incitament till att ändra sig. Kanske ska du tala med henne om det?

// CC

Det har jag gjort! Jag har också åtminstone mellan raderna gjort klart för henne att jag kommer att lämna henne så småningom (När bostadsmarknaden har återhämtat sig) om vårt sexliv inte kommer igång igen.

Hennes svar är ungefär att hon upplever så pass mycket förbättring hos mig, framför allt sedan i somras när det gäller saker som hon stört sig på hos mig, att sex nu åter igen kan bli aktuellt. Ingenting har dock hänt och jag misstänker som sagt bara att detta är ett sätt att få mig att stanna så länge det går.
Citera
2025-11-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Förstår inte hur pengar kan gå före inre frid?

Det är skillnad på pengar och pengar. 1 miljon kronor back på en bostadsaffär skulle skapa så pass mycket problem i framtiden att någon inre frid knappast blir aktuell.
Citera
2025-11-09, 22:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Det har jag gjort! Jag har också åtminstone mellan raderna gjort klart för henne att jag kommer att lämna henne så småningom (När bostadsmarknaden har återhämtat sig) om vårt sexliv inte kommer igång igen.

Hennes svar är ungefär att hon upplever så pass mycket förbättring hos mig, framför allt sedan i somras när det gäller saker som hon stört sig på hos mig, att sex nu åter igen kan bli aktuellt. Ingenting har dock hänt och jag misstänker som sagt bara att detta är ett sätt att få mig att stanna så länge det går.

Helt klart är det så. Ditt beteende har inget med hennes lust till dig att göra. Men ponera att hon tar initiativ, vad skulle du göra då? Skulle du lita på att hon verkligen vill? Eller gör hon det mot sin vilja för att göra dig nöjd? Vad går gränsen för "samtycke" idag? Hur ofta skulle det ske? 1 gång i månaden? En gång i halvåret? Skulle du trivas att ha sex med någon som du vet egentligen inte vill?

Jag tycker du ska vara tydligare mot henne att du ämnar lämna relationen om hon inte går och söker hjälp mot sin "torka". Det kan vara så att det kan vara medicinskt. Säger inte att det är det men det "kan" vara det.

// CC
Citera
2025-11-09, 22:26
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Det är skillnad på pengar och pengar. 1 miljon kronor back på en bostadsaffär skulle skapa så pass mycket problem i framtiden att någon inre frid knappast blir aktuell.

Det kanske finns andra lösningar. Har en kollega som gjorde slut med sin partner för något år sedan. Hon har nu en ny särbo. Hon och hennes ex delar dock både hus (som de inte har råd att sälja) samt hund. De bor inte tillsammans men de äger fortfarande huset ihop. Man kan i vissa situationer gå skilda vägar och ändå behålla huset tills marknaden vänder. Har du sett över möjligheten att hyra ut det?

// CC
Citera
2025-11-09, 22:33
Medlem
Citat:

Ställ dig frågan: vad kommer jag att ångra på dödsbädden om jävligt många år?
Citera
2025-11-09, 23:03
Medlem
Citat:
Det kanske finns andra lösningar. Har en kollega som gjorde slut med sin partner för något år sedan. Hon har nu en ny särbo. Hon och hennes ex delar dock både hus (som de inte har råd att sälja) samt hund. De bor inte tillsammans men de äger fortfarande huset ihop. Man kan i vissa situationer gå skilda vägar och ändå behålla huset tills marknaden vänder. Har du sett över möjligheten att hyra ut det?

// CC

Nej men det kanske skulle kunna vara en möjlighet. Det känns dock som att mycket måste klaffa. Hitta någon som vill hyra huset och hitta två stycken hyreslägenheter inom någorlunda samma område med tanke på barnen och deras förskola. Men visst man kan ju undersöka möjligheterna 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in