Citat:
Ursprungligen postat av
Triton941
Ja du jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall tro om det. Det känns som att hon är helt verklighetsfrånvänd när det gäller vad som är rimligt att begära att en partner skall komma ihåg. Om hon exempelvis nämner en inom hennes yrkesvärld branschspecifik förkortning som hon ett antal år tidigare berättat vad den står för och det uppenbarar sig att jag har glömt vad förkortningen står för, då bittrar hon ihop totalt. I hennes värld är det ett bevis för att jag inte bryr mig om henne.
Sen är det mycket annat smått som får henne att torka ihop. Exempel, jag viker en handduk på ett enligt henne felaktigt sätt -> Bevis på att jag är en ansvarslös slarvpelle som inte lyssnar -> Börjar sura.
Som du hör är hon svår att få nöjd.
Jag beklagar din situation. Du har valt en kvinna som är en mindre lämplig partner. Hon är en skitstövel som utnyttjar sex som ett vapen för att du ska göra som hon vill. Det är ett mycket manipulativt beteende.
Fakta är att hade hon velat ha sex med dig, då hade dessa saker inte varit ett problem för ert samliv. Ni kanske hade "bråkat" ändå men det är inte ovanligt att par som bråkar har fantastiskt sex. Hon vill dock inte ha sex med dig - av någon / några anledningar - som hon inte berättar för dig. Att hålla inne med information och ljuga sin partner rakt upp i ansiktet är också manipulativt.
Du bör ställa hårda krav på ärlighet från hennes sida. Vill du kämpa för relationen, var tydlig med det men om hon inte vill, säg att du då börjar planera för separation. Det är inte så att ert sexliv kommer att bli lidande för det då det enligt dig ändå är i princip obefintligt.
// CC