2023-11-09, 06:35
Medlem
Gibbledygooks avatar
Många är nog inte så romantiska, lågan måste hållas vid liv.
Citera
2023-11-09, 13:11
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Känner igen mig fullt i din situation. Förutom att jag och exet var lika sexuellt glada och ivriga innan vi fick barn. Men efteråt var det bara några enstaka gånger som exet ville ha sex, medans jag hade nästa lika hög sexlust som innan vi fick barn. vi fick barn tätt ihop. Sedan inget sex på flera år. Vi delade ansvaret för allt gemensamt (jag tog dock mer ansvar för vissa bitar). Jag försökte ömsom vänta ut, ömsom försökte jag förföra. Men exet hade inga känslor för mig längre sedan förälskelsen dött ut, så det var lönlöst och exet gjorde slut efter några år. Jag levde då i ofrivilligt celibat dessa år. Vi har nu båda nästan daglig kontakt med våra barn och hjälps åt kring barnen.

I din situation så låter det som att din partner fortsatt känner något för dig. Ni har trevligt (men sexlöst) ihop. Så kanske kan hennes sexlust komma tillbaka åter? Bättre att vara i ett trevligt (men sexlöst) förhållande och att ert barn får ha er båda varje dag, än att du gör slut och ert barn bara får träffa dig varannan vecka/mamma varannan vecka och du kanske ändå inte träffar någon ny att ha sex med... Bättre att du verkligen försöker lösa upp knuten med din nuvarande partner, eftersom ni har barn ihop. Föreslå parterapi! Eller nej: kräv parterapi. För att gå utan sex i ett förhållande tär på en rejält, jag vet. Men kämpa för er relation, då ni har barn ihop. Barnets väl och ve måste få gå före ditt sexliv.

Det är dock viktigt att komma ihåg att så fort någon kräver något av dig så har du rätt att misshandla denne till döds i emotionellt självförsvar. TS är fri att gå vidare i livet men begår emotionell misshandel samma sekund som denne börjar ställa krav.
Citera
2023-11-14, 14:50
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Hehe, jag känner mig lite träffad då jag just insåg att en del av att gå i parterapi för mig var att kunna säga till mig själv och andra att vi till och med gått i parterapi. Så ingen kan anklaga mig för att inte ha försökt.

Jag vill egentligen också ha sex oftare än en gång i månaden. Det är mer någon slags gräns för när jag inte längre skulle känna mig galen av olycka.

Vi hade sex i snitt knappt en gång i veckan innan barnet kom. Jag kalkylerade kallt med att det skulle bli mer sällan men tänkte att om vårt sexliv dippar med 50 procent så skulle vi i alla fall ha sex ett par gånger i månaden. Det här såg jag inte komma.

Ett klipp för dig TS att titta på samt läsa kommentarerna under klippet.

Why Men NEED Sex

https://www.youtube.com/watch?v=sxdbf9gOBsk

För övriga. En liten varning. Det kvinnan i klippet säger kan vara mycket provokativt för många.

// CC
Citera
2023-11-15, 00:30
Medlem
Kvinnor funkar inte som men sexuellt.
Ju tidigare män förstår det ju bättre.

Kvinnan måste skötas om som en bil.
Du måste tvätta den, ta hand om den, repareraden om den går sönder, underhåll, osv.
Ett av de vanliga scenarierna är att kvinnan helt plötsligt gör slut och mannen såg det aldrig komma.

Det som händer är att mannen blir för bekväm med kvinnan och beter sig som när han var singel.
En kvinna är som ett barn mentalt, hon måste bli sedd och hörd och omhändertagen.

Jag har varit i samma situation själv 2 gånger.
Med min första flickvän fattade jag verkligen noll, men sen efter veckor av grubblande kom jag på hur det var.
Första månaderna var vi nyförälskade och jag var i gasen hela tiden.
Kom hon innanför dörren ville jag kramas, pussas och knulla.
Jag var snäll på alla sätt och vis, lagade mat, försökte vara romantisk, lyssnade om hon ville prata osv.

Efter kanske 1 år så hade det blivit annorlunda.
Hon kunde komma hem och då kanske jag köpt hämtmat som jag redan börjat äta.
Sen drog jag ut och gymmade och sen åter vid tv:n resten av kvällen, och vi pratade knappt med varandra känndes det som.
Sex är inte gratis bara för man är tillsammans, tyvärr.
Citera
2023-11-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Kvinnor funkar inte som men sexuellt.
Ju tidigare män förstår det ju bättre.

Kvinnan måste skötas om som en bil.
Du måste tvätta den, ta hand om den, repareraden om den går sönder, underhåll, osv.
Ett av de vanliga scenarierna är att kvinnan helt plötsligt gör slut och mannen såg det aldrig komma.

Det som händer är att mannen blir för bekväm med kvinnan och beter sig som när han var singel.
En kvinna är som ett barn mentalt, hon måste bli sedd och hörd och omhändertagen.

Jag har varit i samma situation själv 2 gånger.
Med min första flickvän fattade jag verkligen noll, men sen efter veckor av grubblande kom jag på hur det var.
Första månaderna var vi nyförälskade och jag var i gasen hela tiden.
Kom hon innanför dörren ville jag kramas, pussas och knulla.
Jag var snäll på alla sätt och vis, lagade mat, försökte vara romantisk, lyssnade om hon ville prata osv.

Efter kanske 1 år så hade det blivit annorlunda.
Hon kunde komma hem och då kanske jag köpt hämtmat som jag redan börjat äta.
Sen drog jag ut och gymmade och sen åter vid tv:n resten av kvällen, och vi pratade knappt med varandra känndes det som.
Sex är inte gratis bara för man är tillsammans, tyvärr.

Hur löste du det då?
Citera
2023-11-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Hur löste du det då?

Det gjorde jag itne, vi gjorde slut.

Som man behöver an dendär gnistan och viljan att knulla tror jag.
Den viljan finns oftast i början av ett förhållande, sen när den gnistan tar slut och mannen hällre sitter framför tv:n än att knulla och inte visar att han bryr sig om kvinnan lika mycet som innan, då svalnar det ganska snabbt för kvinnan.

Kvinnor behöver en anledning till att ha sex, män behöver inte det.
Citera
2023-11-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Det gjorde jag itne, vi gjorde slut.

Som man behöver an dendär gnistan och viljan att knulla tror jag.
Den viljan finns oftast i början av ett förhållande, sen när den gnistan tar slut och mannen hällre sitter framför tv:n än att knulla och inte visar att han bryr sig om kvinnan lika mycet som innan, då svalnar det ganska snabbt för kvinnan.

Kvinnor behöver en anledning till att ha sex, män behöver inte det.

Fan synd.
Känns också som kvinnan numer är mer egoistisk, man offrar sig inte på samma sätt som innan, om du hänger med på mitt resonemang.

Är livrädd att hamna i ett sexlöst förhållande... Måste ju gå att lösa på något sätt kan man tycka.
Citera
2025-11-09, 20:32
Medlem
Jag känner igen mig i det här. Sedan vår yngsta son föddes för snart tre år sedan så har jag och min sambo haft sex två gånger. Anledningen till det är enligt henne att jag inte lyssnar på henne och visst, ställer man krav på att ens partner skall komma ihåg små detaljer om småsaker man berättat åratal tidigare och partnern inte gör det, då har hon rätt. Det är dock definitivt inte någonting som hon själv kan leva upp till.

Jag har under åren som gått tagit på mig majoriteten av hushållsarbetet samtidigt som jag navigerat oss ekonomiskt genom boräntechocker osv. Jag tjänar betydligt mer pengar än henne.

Anledningen till att jag stannar är att vårt boende har tappat ungefär 25% av sitt värde sedan vi köpte det hösten 2021 (ca 1 miljon kronor). Den ekonomiska smällen tar jag inte.

Jag har under dessa åren fått intresse från flera attraktiva kvinnor men när dom får reda på att jag sitter fast i en relation som jag inte kan lämna så tar det slut där. Jag har aldrig haft problem (åtminstone inte sedan mitten av tonåren) att få till det med tjejer och vet att jag inte skulle ha det nu heller. Känns riktigt surt.

För min del tänker jag dock att det bara är att stå ut tills vi åtminstone nästan kan få tillbaka vad vi betalade för vår bostad. Får hoppas att det inte tar allt för många år bara. Min sambo hintar också om att min bristande förmåga att lyssna har förbättrats det senaste men jag tror bara att det handlar om att ge mig falska förhoppningar så att jag inte lämnar henne och sätter henne i en ekonomisk katastrof.
Citera
2025-11-09, 20:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Jag känner igen mig i det här. Sedan vår yngsta son föddes för snart tre år sedan så har jag och min sambo haft sex två gånger. Anledningen till det är enligt henne att jag inte lyssnar på henne och visst, ställer man krav på att ens partner skall komma ihåg små detaljer om småsaker man berättat åratal tidigare och partnern inte gör det, då har hon rätt. Det är dock definitivt inte någonting som hon själv kan leva upp till.

Jag har under åren som gått tagit på mig majoriteten av hushållsarbetet samtidigt som jag navigerat oss ekonomiskt genom boräntechocker osv. Jag tjänar betydligt mer pengar än henne.

Anledningen till att jag stannar är att vårt boende har tappat ungefär 25% av sitt värde sedan vi köpte det hösten 2021 (ca 1 miljon kronor). Den ekonomiska smällen tar jag inte.

Jag har under dessa åren fått intresse från flera attraktiva kvinnor men när dom får reda på att jag sitter fast i en relation som jag inte kan lämna så tar det slut där. Jag har aldrig haft problem (åtminstone inte sedan mitten av tonåren) att få till det med tjejer och vet att jag inte skulle ha det nu heller. Känns riktigt surt.

För min del tänker jag dock att det bara är att stå ut tills vi åtminstone nästan kan få tillbaka vad vi betalade för vår bostad. Får hoppas att det inte tar allt för många år bara. Min sambo hintar också om att min bristande förmåga att lyssna har förbättrats det senaste men jag tror bara att det handlar om att ge mig falska förhoppningar så att jag inte lämnar henne och sätter henne i en ekonomisk katastrof.

Förklaringen att hon inte vill ha sex för att du inte lyssnar är rent skitsnack, jag hoppas att du förstår och inser det. Det är annat eller andra saker som ligger bakom. Be henne vara helt ärlig och ifrågasätt om du finner det hon säger faller på sin rimlighet.

// CC
Citera
2025-11-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Förklaringen att hon inte vill ha sex för att du inte lyssnar är rent skitsnack, jag hoppas att du förstår och inser det. Det är annat eller andra saker som ligger bakom. Be henne vara helt ärlig och ifrågasätt om du finner det hon säger faller på sin rimlighet.

// CC

Jag är böjd att hålla med här: sambons förklaringar är bara skitsnack för att inte berätta vad som verkligen ligger bakom.

Mitt tips är att du skaffar dig en annan bostad, och så småningom flyttar dit, eller tvingar sambon att flytta dit. Och oavsett vilket alternativ som gäller måste du se till att sambon förstår varför. Om det krävs för din ekonomi kan du skaffa dig ett extrajobb, så du kan dra in lite extra pengar. Lägg dem någonstans där sambon inte vet om dem, och heller inte kommer åt dem. sedan ställer du henne inför valet att en av er flyttar ut, eller så måste ni börja knulla igen.
Citera
2025-11-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Ja du jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall tro om det. Det känns som att hon är helt verklighetsfrånvänd när det gäller vad som är rimligt att begära att en partner skall komma ihåg. Om hon exempelvis nämner en inom hennes yrkesvärld branschspecifik förkortning som hon ett antal år tidigare berättat vad den står för och det uppenbarar sig att jag har glömt vad förkortningen står för, då bittrar hon ihop totalt. I hennes värld är det ett bevis för att jag inte bryr mig om henne.

Sen är det mycket annat smått som får henne att torka ihop. Exempel, jag viker en handduk på ett enligt henne felaktigt sätt -> Bevis på att jag är en ansvarslös slarvpelle som inte lyssnar -> Börjar sura.

Som du hör är hon svår att få nöjd.
Citera
2025-11-09, 21:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Ja du jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall tro om det. Det känns som att hon är helt verklighetsfrånvänd när det gäller vad som är rimligt att begära att en partner skall komma ihåg. Om hon exempelvis nämner en inom hennes yrkesvärld branschspecifik förkortning som hon ett antal år tidigare berättat vad den står för och det uppenbarar sig att jag har glömt vad förkortningen står för, då bittrar hon ihop totalt. I hennes värld är det ett bevis för att jag inte bryr mig om henne.

Sen är det mycket annat smått som får henne att torka ihop. Exempel, jag viker en handduk på ett enligt henne felaktigt sätt -> Bevis på att jag är en ansvarslös slarvpelle som inte lyssnar -> Börjar sura.

Som du hör är hon svår att få nöjd.

Jag beklagar din situation. Du har valt en kvinna som är en mindre lämplig partner. Hon är en skitstövel som utnyttjar sex som ett vapen för att du ska göra som hon vill. Det är ett mycket manipulativt beteende.

Fakta är att hade hon velat ha sex med dig, då hade dessa saker inte varit ett problem för ert samliv. Ni kanske hade "bråkat" ändå men det är inte ovanligt att par som bråkar har fantastiskt sex. Hon vill dock inte ha sex med dig - av någon / några anledningar - som hon inte berättar för dig. Att hålla inne med information och ljuga sin partner rakt upp i ansiktet är också manipulativt.

Du bör ställa hårda krav på ärlighet från hennes sida. Vill du kämpa för relationen, var tydlig med det men om hon inte vill, säg att du då börjar planera för separation. Det är inte så att ert sexliv kommer att bli lidande för det då det enligt dig ändå är i princip obefintligt.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in