2022-01-02, 13:38
Medlem
Vi har inte haft sex alls på två år. Hon vill inte. Hon kan inte förklara varför. Det finns så vitt jag kan se inga yttre faktorer till att det blivit så här. Inga stora bråk, ingen otrohet, inga extrema händelser. Jag verkar vara den som lider av det, inte hon. Förhållandet är bra annars. Vi har det trevligt tillsammans. Men det räcker ju inte för mig..

Under den här tiden har jag periodvis både försökt ta mer initiativ och vänta ut henne. Vad jag än gjort har det inte spelat någon roll.

Jag har alltid velat ha mer sex än hon. Men innan vi blev föräldrar var vårt sexliv ändå på en "rimlig" nivå, ur mitt perspektiv. Kan tillägga att vi delat 50/50 på föräldraledighet, vab, nattvak etc. Om något har jag tagit mer föräldraansvar.

För att komplicera det ytterligare vill jag gärna ha minst ett barn till och jag har inte direkt tiden på min sida. Det är inte realistiskt att tänka sig hinna få fler barn i ett eventuellt nytt förhållande.

Så. Göra slut, få ha mitt barn mindre än idag och med största sannolikhet inte få fler barn. Eller leva kvar i mitt sexlösa förhållande men få ha mitt barn hos mig hela tiden och i bästa fall få ett barn till. För mig känns det som om någon skulle fråga "vill du att vi hugger av högra eller vänstra armen". Tja, det blir väl mest praktiskt med den vänstra men det är fortfarande ett fruktansvärt alternativ.

Att träffa andra är inget alternativ för mig.

Har någon input på min situation. Vad skulle ni ha gjort?
Citera
2022-01-02, 13:41
Medlem
Har du testat att ge henne ultimatum? Att antingen slutar hon krångla eller så blir hon singel? Hon borde ju själv fatta att ett förhållande inte funkar om man inte har sex.
Citera
2022-01-02, 13:44
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Ja, något fel är det ju. Antingen på relationen, eller på henne eller på dig. Hur gammal är du egentligen om du som man anser att du börjar få ont om tid för fler barn?

Kom ihåg en sak: barn mår bra av att föräldrarna mår bra. Så stanna inte i relationen pga barnet.
Citera
2022-01-02, 13:47
Medlem
Resplendents avatar
Skit i henne och lägg tiden och energin på att utveckla ert barn istället.
Citera
2022-01-02, 13:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Har du testat att ge henne ultimatum? Att antingen slutar hon krångla eller så blir hon singel? Hon borde ju själv fatta att ett förhållande inte funkar om man inte har sex.
Han blir väl ensam om han gör slut och då blir det inget sex alls

TS, om du har andra alternativ, gå vidare. Annars, gå vidare i alla fall. Två års sextorka är ju galet.
Citera
2022-01-02, 13:48
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
vill jag gärna ha minst ett barn till
just det där, har du talat med henne om det ?
Citera
2022-01-02, 13:49
Medlem
sommarlovs avatar
Väldigt många förhållanden är så här, något vi måste våga tala om.

Vi män vill ha sex för att må bra, kvinnor vill ha sex när det är bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Vi har inte haft sex alls på två år. Hon vill inte. Hon kan inte förklara varför. Det finns så vitt jag kan se inga yttre faktorer till att det blivit så här. Inga stora bråk, ingen otrohet, inga extrema händelser. Jag verkar vara den som lider av det, inte hon. Förhållandet är bra annars. Vi har det trevligt tillsammans. Men det räcker ju inte för mig..

Under den här tiden har jag periodvis både försökt ta mer initiativ och vänta ut henne. Vad jag än gjort har det inte spelat någon roll.

Jag har alltid velat ha mer sex än hon. Men innan vi blev föräldrar var vårt sexliv ändå på en "rimlig" nivå, ur mitt perspektiv. Kan tillägga att vi delat 50/50 på föräldraledighet, vab, nattvak etc. Om något har jag tagit mer föräldraansvar.

För att komplicera det ytterligare vill jag gärna ha minst ett barn till och jag har inte direkt tiden på min sida. Det är inte realistiskt att tänka sig hinna få fler barn i ett eventuellt nytt förhållande.

Så. Göra slut, få ha mitt barn mindre än idag och med största sannolikhet inte få fler barn. Eller leva kvar i mitt sexlösa förhållande men få ha mitt barn hos mig hela tiden och i bästa fall få ett barn till. För mig känns det som om någon skulle fråga "vill du att vi hugger av högra eller vänstra armen". Tja, det blir väl mest praktiskt med den vänstra men det är fortfarande ett fruktansvärt alternativ.

Att träffa andra är inget alternativ för mig.

Har någon input på min situation. Vad skulle ni ha gjort?

Men varför tvinga någon till att vilja sex? Vill hon inte så vill hon inte.. om du tjatar blir det bara värre. Antingen acceptera du det eller så gör du slut! Punkt!
Citera
Medlem
Här finns ju bara två val. Antingen accepterar du det eller så accepterar du det inte. Finns inte så mycket att välja på
Citera
2022-01-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Han blir väl ensam om han gör slut och då blir det inget sex alls

TS, om du har andra alternativ, gå vidare. Annars, gå vidare i alla fall. Två års sextorka är ju galet.
Vad skulle skillnaden vara, menar du?
Citera
2022-01-02, 13:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Vad skulle skillnaden vara, menar du?
Vill poängtera att det inte spelar någon roll om TS är en hunk och snabbt hittar en ny kvinna eller har problem på köttmarknaden. Det viktiga är att gå vidare och bli nöjd med livet.
Citera
2022-01-02, 13:52
Medlem
maxatdunders avatar
Hur känner du när ni ligger och myser i sängen men det aldrig leder till sex? Känner du dig frustrerad när du somnar eller tänker du inte på sex då?

Såklart vill man undvika att sådant händer i ett förhållande innan man gifter sig och skaffar barn, men om nu lusten inte finns där så hade jag försökt väcka den med romans, avhållsamhet och förstå varför den försvann och agera därefter. Om det inte fungerar och jag känner att sex är viktigare än förhållandet/barnen hade jag frågat vad hon tycker om polygami, om inte det heller kommer på tals är det bara göra slut. Allt detta är förutsatt att om du som man värdesätter sex mer än förhållandet/barnen som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in