2025-11-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Har du läst FUPpen och svaren från det spanska rättsväsendet, på polisens/åklagarens officiella förfrågan?

Jag måste vara blind. Var i FUP hittar man "svaren från det spanska rättsväsendet, på polisens/åklagarens officiella förfrågan"?
Citera
2025-11-09, 12:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Är det normalt att få ett trauma av en puss man fått på en fyllefest av en vän som man har känt och arbetat med i åtskilliga timmar tillsammans?

Och som vet att ML inte kommer slänga ner henne på golvet och våldta vederbörande! Hennes reaktion LÅÅÅÅÅNGT senare som renderade i en anmälan måste bara grunda sig i hennes tidigare upplevelser/trauman och/eller en allmän feminist-Me Too-horeinställning. Hon är skadat gods, helt enkelt. Allt sammantaget så är ML offret i denna rättshaveristiska soppa...
Citera
2025-11-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så mycket skit vi män sluppit om vi kunde vara lite måttliga med alkohol.

Och om extremfeminismen, woke och Me Too, inte funnits - särskilt inte inom rättsapparaten, där Fru Justitia skall vara ytterst blind, men inte tondöv...
Citera
2025-11-09, 12:14
Medlem
Vid sex så måste man ju upprätta ett juridiskt kontrakt för att vara på säkra sidan.
Ser ut som det skall behövas vid pussar nu också för att vara på den säkra sidan.
Citera
2025-11-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad blev domen då?

Påföljden har bestämts till 40 dagsböter om 750 kronor, totalt 30 000 kronor. Michael Leijnegard ska även betala 10 000 kr i skadestånd till målsäganden.
Citera
2025-11-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Rätten har sagt sitt.

Och du "godtar" om Hovrätten säger annat? Och med "godtar" menar jag att du anser de (Hovrätten) har rätt?
Citera
2025-11-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det som fällde Micke var nog vittnet(vittnesed). Och att han var ångerfull dagen efter(fyllskallen).

Nej, att ML var ångerfull har inget med att han dömdes att göra! Har du aldrig ångrat något, dagen efter och uttryck detta till den du gjort eller sagt något till? Om du svarar nej på detta så må du vara Moder Theresa reinkarnerad - eller, så vet du inte om att du varit en idiot...
Citera
2025-11-09, 12:27
Medlem
Hur blir det nu med Mickes lön? Som programledare fick han 70 000 kr i månaden. Nu har han andra uppgifter enligt sin chef, men hur blir det då med lönen? Behåller han sin lön, eller behöver han gå ner i lön nu när han inte längre är programledare?
Citera
2025-11-09, 12:47
Medlem
Efter allt läsande och tänkande om detta fall, och ML's göranden, så kan jag inte annat än tänka att med en sådan bra assistent hos åklagarsidan som ML har visat sig vara så skall det fan till att vara försvarsadvokat, för att då parafrasera August Blanche.

Först grävde ML en grop, hoppade gladeligen ner i den, och istället för att sedan försöka kravla sig upp så sträcker han upp armarna och försöker dra med sig jorden och skiten ner i hålet för att sedan när han är fast där nere sträcka upp armarna och tafatt ropa undrande "Jag fattar ingenting, hur hamnade jag här?".

/M
Citera
2025-11-09, 13:46
Medlem
Men det är ju inte alla som får PT i hovrätten? Eller är det skillnad på vad överklagan avser? Vad för case? Enligt advokater jag känner säger dom att det är ett lotteri att få prövning där.
Citera
2025-11-09, 13:52
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du skriver att Micke pussade Renée mot hennes vilja. Enbart en liten fundering, på vilket vis visade Renée Micke att hon inte ville ha pussen. Puttade hon bort Micke eller sa hon något. Nu menar jag den första pussen.

Det är inte min sak att argumentera det, eftersom rätten redan tagit ställning till att det är en ofrivillig puss. Om det varit en ömsesidig puss hade Leijnegard inte blivit dömd. Sen kan du ju läsa förhör & vittnesmål, inklusive Leijnegards sms, och dra dina egna slutsatser.
Citera
2025-11-09, 13:52
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fringe44
Jag måste vara blind. Var i FUP hittar man "svaren från det spanska rättsväsendet, på polisens/åklagarens officiella förfrågan"?

Andra länken på trådens första sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in