Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Ja har hört det här tidigare.

Och det kom från en kvinna i 40 års åldern som nätdejtar, saknar barn och familj m.m.

Det här är ett typiskt kategori 3 beteende. Hon har som dig också träffat horder av män, ingen passar, hon är missförstådd och alla män är skit.

Jag fattar inte hur man lyckas träffa så många värdelösa partners. Jag har haft några stycken hittills, jag är mycket yngre än dig misstänker jag. Endast en av dom har funkat så som du beskriver allt. Hur du lyckas träffa 20 londonbussar med män som alla är lika kassa är för mig en gåta.
Eller nääää... Det är ingen gåta. Du är en kategori 3 person. Och tyvärr är det NI som utgör medlemsbasen bland kvinnor över 30 år på nätdejting. Därför suger det så hårt.

Den normala andelen kvinnor i er ålder har oftast stabila relationer. Och skulle dom råka hitta till nätdejting så hittar dom någon inom några få månader max. Resten av er sitter där år efter år. Lyckas av någon anledning aldrig träffa "en vettig".

Hur ska en man vara för att du ska vara nöjd?
195 cm lång, 25 cm lång kuk, snygg som en modell, dra in 60 000 + efter skatt i månaden och samtidigt viga sitt liv åt dig, typ bli din personliga slav?
Alltså så många förhållanden har jag inte haft. Inte tjugo iallafall. Hur räknar man dem ens?

Majoriteten av kvinnor i min ålder har barn med män de separerat från. Det har inte jag.

Jag har iallafall haft en lirare som var docksöt och omkring 195 som var en fling en gång i tiden.
Just nu kan jag inte komma ihåg att någon direkt skulle haft en massa pengar men iallafall har en del haft en stabil ekonomi.
Jag har upplevt att någon var enormt utrustad ocj då inte velat vara med honom, så hoppar gärna över 25cm
Väldigt många killar har sett bra ut, har aldrig haft problem med att fånga intresse och män är lättfotade.
På internet finns det män som till och med erbjuder pengar för sådant som att bli "slav" annars finns det iallafall några på appar som har det som fetisch.

Jag har redan uppgett mitt problem. Jag känner inte attraktion. Jag får inga känslor. Jag är inte prioritet. Pallar inte skriva med dem då de är tråkiga osv. Behöver kärlek och bekräftelse.

Du stör dig mer än vad jag gör, på att jag är singel eftersom jag hotar ditt ego som man.

Låt mig gissa, tjackis med ADHD diagnos? Gör en utredning du, för borderline istället.

Att mina profiler är kavr är inte detsamma som att jag skriver med män eller ens matchar. Tog bort Facebook dejting men har kvar Tinder. Sänkte åldern till 22.

Bättre med unga män som ser bra ut och håller käften än er som börjar få lite för mycket luft ju ärmare 30 ni kommer.

För jag skule aldrig palla leva med er. Det är grejen, mitt intresse är mycket ytligt och mitt tålamod är mycket kort. Som man duger du för en stund "kul" när du inte är kul dumpar jag dig och letar efter något roligare. Trots allt saknar ni män ett djup att falla för.
Citera
2025-11-07, 22:07
Medlem
Glömt det viktigaste narcissister!! Dejting appar är deras paradis
Citera
2025-11-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Alltså så många förhållanden har jag inte haft. Inte tjugo iallafall. Hur räknar man dem ens?

Majoriteten av kvinnor i min ålder har barn med män de separerat från. Det har inte jag.

Jag har iallafall haft en lirare som var docksöt och omkring 195 som var en fling en gång i tiden.
Just nu kan jag inte komma ihåg att någon direkt skulle haft en massa pengar men iallafall har en del haft en stabil ekonomi.
Jag har upplevt att någon var enormt utrustad ocj då inte velat vara med honom, så hoppar gärna över 25cm
Väldigt många killar har sett bra ut, har aldrig haft problem med att fånga intresse och män är lättfotade.
På internet finns det män som till och med erbjuder pengar för sådant som att bli "slav" annars finns det iallafall några på appar som har det som fetisch.

Jag har redan uppgett mitt problem. Jag känner inte attraktion. Jag får inga känslor. Jag är inte prioritet. Pallar inte skriva med dem då de är tråkiga osv. Behöver kärlek och bekräftelse.

Du stör dig mer än vad jag gör, på att jag är singel eftersom jag hotar ditt ego som man.

Låt mig gissa, tjackis med ADHD diagnos? Gör en utredning du, för borderline istället.

Att mina profiler är kavr är inte detsamma som att jag skriver med män eller ens matchar. Tog bort Facebook dejting men har kvar Tinder. Sänkte åldern till 22.

Bättre med unga män som ser bra ut och håller käften än er som börjar få lite för mycket luft ju ärmare 30 ni kommer.

För jag skule aldrig palla leva med er. Det är grejen, mitt intresse är mycket ytligt och mitt tålamod är mycket kort. Som man duger du för en stund "kul" när du inte är kul dumpar jag dig och letar efter något roligare. Trots allt saknar ni män ett djup att falla för.

Men varför nätdejtar du då??

Är det endast för att ha massa sex? Eller vad är poängen?
Om nu alla män suger i stort, då förstör jag inte varför man aktivt söker dom på nätet?

För det märks att ni dessvärre utgör en stor del av medlemsbasen. I alla fall dom som sitter där år in och år ut.
Som du säger: ni ogillar män, ni har extremt höga krav, ni känner sällan attraktion och ni har inte ett behov av män.

Det har ni jul all rätt att känna, men vad gör ni då där???????????
Finns det inget annat att fördriva tiden med??
Ni kanske ska bli nudister eller nått istället?
Eller kanske måla tavlor???
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-07 kl. 22:27.
Citera
2025-11-07, 23:13
Medlem
Citat:
Men varför nätdejtar du då??

Är det endast för att ha massa sex? Eller vad är poängen?
Om nu alla män suger i stort, då förstör jag inte varför man aktivt söker dom på nätet?

För det märks att ni dessvärre utgör en stor del av medlemsbasen. I alla fall dom som sitter där år in och år ut.
Som du säger: ni ogillar män, ni har extremt höga krav, ni känner sällan attraktion och ni har inte ett behov av män.

Det har ni jul all rätt att känna, men vad gör ni då där???????????
Finns det inget annat att fördriva tiden med??
Ni kanske ska bli nudister eller nått istället?
Eller kanske måla tavlor???
Jag nätdejtar inte. Eftersom män får mig att tappa intresset när de är knepiga redan när man skriver med dem. Tror du jsg träffar män som irriterar mig de första dagarna redan när de skriver och ska börja spela märkvärdiga för att man ska jaga dem? Jag jagar inte, jag dumpar.

Gubben, jag har säkert fått hundratusen likes, kanske två. Inte osannolikt att det kan röra sig om hundrafemtiotusen under alla dessa år. En matchning med mig innebär att jag matcjar ett stolpskott som gillar allt och alla.

Att ni män saknar en personlighet ska du inte kasta på mig. Jag vill givetvis klicka på ett djupare plan.

Att ni är luder hela högen, är återigen inte ett personfel hos mig. Jag tänder inte på horor. Jag vill ha någon som är speciell och många av oss kvinnor villha det

Att du hoppar runt mellan relationer visar att du är ett bottennapp. Du förstår, det finns skäl till att jag inte är någon som fick barn med omika män. Jag är inte så ytlig som de du träffar. För om du inte fattar grejen med att hotta någon speciell, kommer ur att du hookar upp med vem som helst precis som om det vore en flex att ha haft många relationer.

Ni har inte något att tycka om och fastna för eftersom de flesta av er ligger runt om ni får möjlighet och är emotionella horor.
Citera
2025-11-08, 00:37
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Jävlar vad upprörd du blev

Skillnaden mellan oss är att jag kan inte fäster mig på allt och alla. Att du drar åt dig brudar med borderline säger en hel del då de är de enklaste att fixa.

Jag är inte attraherad helt enkelt och lessnar fort på män som inte är intressanta redan från början. Jag behöver djupare koppling emotionellt i en relation och kan man inte väcka intresse genom att skriva på ett intresseväckande vis är det ganska dött. Har väl åtminstone ett "ex" här på Flashback som velat starta om men grejen är att jag aldrig går tillbaka till gamla relationer. När de är över, är de över. Jag skiter fullständigt i om män inte har problem och tycker allt flyter på bra när jag är less och uttråkad.

Grejen är att orsaken till att männen finns på apparna är för att ingen vill ha dem. Av de som är singlar, en mycket stor del av dem är inte det och jag äter inte andras rester.

Nej, det är inte bättre om män kommer fram offentligt. Det har de gjort i 30 år. Jag har erfarenheter av mig av att det är samhällets galningar som går ut och raggar. Oavsett vad så är jag inte särskilt taggad på dejting när jag går hemifrån. En annan sak om jag gick ut på krogen. Sedan så för all del. Klart att man kan kolla in män när man åker iväg och rör sig bland mer folk men jag är fortfarande inte intresserad av att dejta när jag går omkring inne på IKEA för att kolla efter galgar.

Grejen med er män är riktigt kul när ni letar problem hos mig för att jag är singel som om inte de absolut galnaste kvinnorna sällan pallar att leva ensamma. Du som man, är inte ett mått på mitt värde. Jag är inte en sämre människa, för att jag inte blir kåt på random män överallt eller för att jag saknar desperationen av att anse att vakna upp bredvid vem som helst är bättre än att vakna upp ensam. Att du får brudar som funkar annorlunda gör dig inte till ett kap, det innebär att du inte är särskilt exklusiv.

Återigen, det är inte som om jag inte nobbat flertalet män som velat ha familjeliv och all den där skiten med mig. Mina krav är högre än vad majoriteten av kvinnor har på er män, jag kräver att jag är prioritet, blir väl behandlad och att jag får mina behov tillgodosedda.

Sedan får ni tycka vad fan ni vill. I slutändan är ni ändå bara män jag själv också skulle rata så lika bra att ni fantiserar om mig som så fruktansvärd. Trots allt vill jag inte ha sådana som dig eller män som låtdr som dig. Och tro mig, nog fan har jag varit en vettig brud man skulle ha behandlat väl när jag var ung. Och det glädjer mig djupt att mina ex skaffade familjer med andra brudar att plåga istället för mig. Trots allt var jag en dels första hands val när de aldrig var ett alternativ för mig.
Enda slutsatsen man kan dra av ditt inlägg är att du inte är normal för fem öre.

Att det finns horder av män som häckar på dejtingappar är dock en normal symptom på ett normalt tillstånd till följd av att det dels finns ett mansöverskott men också störda kvinnor som du som aldrig nöjer sig med något. Kvinnor vet själva att det finns 0 att hämta på dejtingappar, ändå häckar samma kvinnor där år ut och år in. Enda slutsatsen jag kan dra av det är att samma kvinnor njuter av uppmärksamheten från dessa fula killar. Att killar är på dejtingappar är lika "naturligt" som att ha Bank ID på mobiltelefonen idag. Det finns inga fler alternativ för killar att verka på arenor där kvinnor finns. För kvinnor däremot finns oändliga möjligheter att träffa en man genom gemensamma vänner eller andra sociala aktiviteter. Att man ändå ser kvinnor, många av dem dessutom av det attraktiva slaget, på dejtingappar, är ett enda stort red flag.

En kvinna ska enligt fortsatt gällande normer skaffa sig en man och familj mellan 30-35. Är man kvinna, i den åldern och fortfarande hänger på dejtingappar så är risken överhängande att man kommer vara den där barnlösa kattkvinnan som alla ungar skrattar åt. Mannen kan dock skratta och sola på någon strand i Thailand istället.

Arma västvärld.
Citera
2025-11-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Enda slutsatsen man kan dra av ditt inlägg är att du inte är normal för fem öre.

Att det finns horder av män som häckar på dejtingappar är dock en normal symptom på ett normalt tillstånd till följd av att det dels finns ett mansöverskott men också störda kvinnor som du som aldrig nöjer sig med något. Kvinnor vet själva att det finns 0 att hämta på dejtingappar, ändå häckar samma kvinnor där år ut och år in. Enda slutsatsen jag kan dra av det är att samma kvinnor njuter av uppmärksamheten från dessa fula killar. Att killar är på dejtingappar är lika "naturligt" som att ha Bank ID på mobiltelefonen idag. Det finns inga fler alternativ för killar att verka på arenor där kvinnor finns. För kvinnor däremot finns oändliga möjligheter att träffa en man genom gemensamma vänner eller andra sociala aktiviteter. Att man ändå ser kvinnor, många av dem dessutom av det attraktiva slaget, på dejtingappar, är ett enda stort red flag.

En kvinna ska enligt fortsatt gällande normer skaffa sig en man och familj mellan 30-35. Är man kvinna, i den åldern och fortfarande hänger på dejtingappar så är risken överhängande att man kommer vara den där barnlösa kattkvinnan som alla ungar skrattar åt. Mannen kan dock skratta och sola på någon strand i Thailand istället.

Arma västvärld.
Återigen så hänger jag inte på apparna, jag har profiler.

Jag har redan uppgett att jag inte känner något för männen och det problemet ligger på dem. Jag har ansträngt mig hårt.

Vad idioter som du inte fattar är just att era korkade åsikter återspeglas i era beteenden och att när ni behandlar mig som någon som ska sitta och bli desperat på en app, gör ni bort er om ni nu vore intresserade på riktigt eftersom jag inte dejtar män med dålig attityd.

Du är inte ett pris.

Och nej, jag är inte "normal" du förstår jag tolererar inte konkurrens och känner mig bara likgiltig om en snubbe tror att jag ska bry mig om andra kvinnors uppmärksamhet och tävla om en man. Så fort tanken dyker upp, kan en man se sig själv som vunnen av den eller de andra som visar intresse eftersom mitt bygger på att jag enbart uppmärksammas. Om jag ska tävla om något ska det vara något som ger ett pris på riktigt. Något värdefullt. Inte en man. Män finns överallt. Ni är utbytbara.

Jag har sagt det mängder av gånger. Jag hittade ingen. Första exet gifte sig och det gjorde ex nummer två också. Jag ville inte ha dem tillbaka. Att krossa mitt hjärta ledde inte till altaret. Ex nummer 3 mins jag knappt och ex 4 är död, vilket glädjer mig.

Ingen var något att ha.
Dessutom är det inte som så att ni andra lyckats för alla som fick barn och inte klarade av att lyckas med sina förhållanden må vara "normala" men gissa vad, de klarade inte bättre än vad jag gjorde och hur många killar har jag träffat som lyckades gifta sig, få barn och ha fungerande äktenskap. Sannolikt ingen.

Grejen är att korkade brudar är så inriktade på att jaga att de glömmer bort om de jagar något bra.
Jag kan åtminstone få snygga, unga män. Till skillnad från många kvinnor som sabbat sig för män de inte lever med längre.

Ni blir sjukt provocerade över småsaker såsom att jag inte är nöjd med hur lite män för med sig til bordet. Varför då? Känner ni er träffade?
Citera
2025-11-08, 01:32
Medlem
Citat:
Jag nätdejtar inte. Eftersom män får mig att tappa intresset när de är knepiga redan när man skriver med dem. Tror du jsg träffar män som irriterar mig de första dagarna redan när de skriver och ska börja spela märkvärdiga för att man ska jaga dem? Jag jagar inte, jag dumpar.

Gubben, jag har säkert fått hundratusen likes, kanske två. Inte osannolikt att det kan röra sig om hundrafemtiotusen under alla dessa år. En matchning med mig innebär att jag matcjar ett stolpskott som gillar allt och alla.

Att ni män saknar en personlighet ska du inte kasta på mig. Jag vill givetvis klicka på ett djupare plan.

Att ni är luder hela högen, är återigen inte ett personfel hos mig. Jag tänder inte på horor. Jag vill ha någon som är speciell och många av oss kvinnor villha det

Att du hoppar runt mellan relationer visar att du är ett bottennapp. Du förstår, det finns skäl till att jag inte är någon som fick barn med omika män. Jag är inte så ytlig som de du träffar. För om du inte fattar grejen med att hotta någon speciell, kommer ur att du hookar upp med vem som helst precis som om det vore en flex att ha haft många relationer.

Ni har inte något att tycka om och fastna för eftersom de flesta av er ligger runt om ni får möjlighet och är emotionella horor.

Utveckla begreppet speciell.
När och hur är man speciell?
Citera
2025-11-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington

Arma västvärld.
Jag tycker att det är intressant att se er män systematiskt avhumanisera kvinnor till objekt som ska fånga er för en relation.

Narcissistiska män är inte kräsna, de tar den de kan uppträda illa mot som stannar. Narcissistiska män är som parasiter som söker efter värddjur att suga ut allt de kan. Narcissistiska män letar hela tiden efter nya källor att hitta offer ur.

Bra män satsat på den kvinna de träffar utan att vara tillgänglig för resten av världen.

Och om mi män är så jävla bra. Varför misslyckas ni med att hålla era relationer där ni skaffat barn, vid liv? Och om alla de kvinnorna nu är så galna som män skaffat barn med, hur kan jag vara galnast som inte agerat som de kvinnorna?

Tro mig, mitt problem handlar om kvalitet. Jag kräver kvalitet hos män, för att de ska få kvalitet av mig.

Internet kryllar av er som mest duger som parasiter på värddjur. För att ni inte är kräsna, det skryter ni om när ni hoppar på mig eftersom jag skrämmer er.

Narcissister är inte kräsna, de tar vad de får och suger sedan ut partnern på allt liv de kan.
Citera
2025-11-08, 01:37
Medlem
Citat:
Utveckla begreppet speciell.
När och hur är man speciell?
Fast det går inte att svara på. Människor är speciella.på olika vis för olika människor.

Speciell innebär att väcka de känslor vem som helst inte gär. Något unikt och starkare.

Syftar inte på passion och åtrå. I min ålder är sannolikheten inte jättestor att uppleva det med blixtförälskelser. Men mer att känna att den här personen har en särskild plats hos mig som slår ut alla andra.
Citera
2025-11-08, 01:43
Medlem
Citat:
Fast det går inte att svara på. Människor är speciella.på olika vis för olika människor.

Speciell innebär att väcka de känslor vem som helst inte gär. Något unikt och starkare.

Syftar inte på passion och åtrå. I min ålder är sannolikheten inte jättestor att uppleva det med blixtförälskelser. Men mer att känna att den här personen har en särskild plats hos mig som slår ut alla andra.

Men är det inte jävligt stor risk att du inte finner den? Hur många finner egentligen en sådan?

Sånt kan ju utvecklas med tiden. Huvudsaken är att man är attraherade av varandra, har en skön personkemi och funkar ihop. Mer än så kan man ju inte begära, då blir man ensam.

Att dessutom kunna selekera fram en sådan man/kvinna genom att kolla igenom folks dejtingprofiler är ju också omöjligt. Personen som i själva verket skulle varit den speciella får en vänstersvajp pga att andra var snyggare.
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-08 kl. 01:45.
Citera
2025-11-08, 02:01
Medlem
Citat:
Tro mig, mitt problem handlar om kvalitet. Jag kräver kvalitet hos män, för att de ska få kvalitet av mig.

Internet kryllar av er som mest duger som parasiter på värddjur. För att ni inte är kräsna, det skryter ni om när ni hoppar på mig eftersom jag skrämmer er.

Kvinnor är mer selektiva än män, och det finns biologiska och evolutionära orsaker till det.

Men problemet med apparna eller kvinnorna på apparna är att ni drar det till sin spets. Det är därför ni sitter där år efter år, vilket är sjukt med tanke på att 90% där är män.

Jag har också krav, jag har nekat och avvisat flera tjejer irl som visat stort intresse. Och självklart har kvinnor som är i stabila och långvariga förhållanden också gjort det innan dom fann kärleken.
Men ni på apparna är på gränsen till sjukligt kräsna och har förväntningar som aldrig kommer infrias för majoriteten av er.

Jag tror att många kvinnor som slutar ensamma och som med åren blir bittra och utskrattade mobboffer är kvinnor som har orimliga förväntningar. Ni vill leva i en romantisk film.

Det kan ju bero på att det som räcker att tillfredsställa livet för majoriteten av kvinnor och män, inte räcker för er.
Senast redigerad av Pundedu 2025-11-08 kl. 02:03.
Citera
2025-11-08, 02:45
Medlem
Citat:
Kvinnor är mer selektiva än män, och det finns biologiska och evolutionära orsaker till det.

Men problemet med apparna eller kvinnorna på apparna är att ni drar det till sin spets. Det är därför ni sitter där år efter år, vilket är sjukt med tanke på att 90% där är män.

Jag har också krav, jag har nekat och avvisat flera tjejer irl som visat stort intresse. Och självklart har kvinnor som är i stabila och långvariga förhållanden också gjort det innan dom fann kärleken.

Jag tror att många kvinnor som slutar ensamma och som med åren blir bittra och utskrattade mobboffer är kvinnor som har orimliga förväntningar. Ni vill leva i en romantisk film.

Det kan ju bero på att det som räcker att tillfredsställa livet för majoriteten av kvinnor och män, inte räcker för er.
Varför blir du så provocerad över kvinnor som är singlar? Är det bara såna som hänger på appar som stör dig eller även singlar som inte finns på några appar?

Det finns inget att avundas om folk nöjer sig lätt.

Människor söker olika saker, vissa nöjer med sex, andra nöjer sig med att hitta nån med den status de vill ha, och så finns det folk som värderar känslor och emotionell samhörighet.

Svårt att förstå att alla är unika individer med egna behov och visioner?

Såsom du hoppar på henne över hennes val kan man tro att du känner dig provocerad över människor som klarar sig utan partner, medan du inte gör det och måste ha en relation. Det är det där sexet du vill åt va? Lite svårt att få det utan en kvinna.

Folk som hittat sin perfekta match i livet speciellt utan att ha letat är det ju bara att gratulera.

Det är väldigt märkligt att börja håna folk som är frivilliga singlar som du gör. Jag menar om ensamhet är det bättre valet för vissa, skit i det du.

Med tanke på hur grisigt samhället är så skiter jag fullkomligt i dig och alla andra men tyckte att du förtjänar lite mothugg för det du skriver.
Senast redigerad av Liljor 2025-11-08 kl. 03:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in