Citat:
Ursprungligen postat av
Pundedu
Men är det inte jävligt stor risk att du inte finner den? Hur många finner egentligen en sådan?
Sånt kan ju utvecklas med tiden. Huvudsaken är att man är attraherade av varandra, har en skön personkemi och funkar ihop. Mer än så kan man ju inte begära, då blir man ensam.
Att dessutom kunna selekera fram en sådan man/kvinna genom att kolla igenom folks dejtingprofiler är ju också omöjligt. Personen som i själva verket skulle varit den speciella får en vänstersvajp pga att andra var snyggare.
Jag har aldrig träffat de snyggaste männen på appar utan valt ganska medelmåttiga som jag ansett ungefär varit likvärdig äa mitt utseende.
Sedan vet jag inte hur många gånger jag behöver säga att kropp och ansikte, är utseenden, särskilt ansiktet är något som är svårt att påverka . Därmed säger hur någon ser ut inte nödvändigtvis mycket om hur personen är.
Även om människor som inte ser bra ut blir jävligt giftiga i närheten av människor som har utseendet med sig. Om risken ökar att behandlas som skit pga att ngon är snygg, så är det för stt du bli måltavla för hat av män och kvinnor som inte ser bra ut. Dvs, en snygg kille ökar riskerna med att utsättas av fula tjejers hat. Och även svartsjuka mäns hat.
Så jag tycker att vi kan sluta fokusera på vilka som är snyggast på appar som ett problem då 90% av problemen kring en snygg brud eller snubbe, kommer från andra människor. När du själv får problem menar jag.
Och därefter har jag nog aldrig sett varken män eller kvinnor, men jag har mest märkt kvinnors beteenden kring olika män med mer fördelaktiga utseenden, få karln ifråga. Så oavsett hur mycket de anstränger sig genom att svepa mer på fler snygga kvinnor och män så bör sannolikheten att de lyckas vara sämre än irl, eller hur? I verkligheten är det inte ett vinnande koncept för att få en mer attraktiv partner att kasta sig kring vederbörande som såklart redan är van vid att få uppmärksamhet och att den normalt sätt inte endast är vänmlig utan innehåller mycket gift. Funkar på de som är dumma i huvudet kanske men återigen så är utseende till stor del medfött utan att vara förankrat till personligjet. Jag har sett många snygga män rata kvinnor som försöker långt över deras liga. Att de lyckas enstaka gång med enstaka man är inte liksom något som sätter nivån överlag. Snygga män är lätta.
Så vi kan skippa hela skoten med folks utseenden. Vi kollar givetvis främst in hur folk ser ut först, eftersom internet är en väldigt platt miljö. Sedan så kommer det med att de som hela tiden måste ha bättre, är problem överlag. För om jag inte duger när jag anstränger mig för att en man plötsligt fick kontakt med en snyggare kvinna, så är inte problemet på mig. Intresdet för mig var gansla lågt redan från början, eller hur? Själv så är jag mer eller mindre aldrig intresserad och självklart blir då att någon som ser bra ut eller iallafall bättre än majoriteten på appar (de flesta tar inte hand om sig som finns på dejtingappar) för att det är det första. Utsidan är vad som ger insidan en chans. Saknar du en insida så blir det lite svårt.
Nej jag klickar med de flesta så det funkar inte för mig att det ska räcka eftersom det är vad jag kört i åratal, större delen av mitt liv. Jag vill inte bli störtkär, men det vore trevligt att känna något som.omväxling. Att killarna upplever att vi har det bra för att vi har personkemi, säger inte mycket om verkligheten om jag under hela mitt liv kunnat komma överens med alla möjliga människor. Det är väldigt beiget. Attraktion känner jag överhuvudtaget inte om jag bara klickar socialt med någon av just skälet att jag klickar med exakt allt och alla. Sedan kanske min person är på annat vis än andras och då inte vad dd söker men det innebär inte att jag inte kan gå ut och komma utmärkt överens med första bästa på en busshållplats. Det är inte vad jag söker i en partner eftersom det redan finns i mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pundedu
Kvinnor är mer selektiva än män, och det finns biologiska och evolutionära orsaker till det.
Men problemet med apparna eller kvinnorna på apparna är att ni drar det till sin spets. Det är därför ni sitter där år efter år, vilket är sjukt med tanke på att 90% där är män.
Jag har också krav, jag har nekat och avvisat flera tjejer irl som visat stort intresse. Och självklart har kvinnor som är i stabila och långvariga förhållanden också gjort det innan dom fann kärleken.
Men ni på apparna är på gränsen till sjukligt kräsna och har förväntningar som aldrig kommer infrias för majoriteten av er.
Jag tror att många kvinnor som slutar ensamma och som med åren blir bittra och utskrattade mobboffer är kvinnor som har orimliga förväntningar. Ni vill leva i en romantisk film.
Det kan ju bero på att det som räcker att tillfredsställa livet för majoriteten av kvinnor och män, inte räcker för er.
Majoriteten av männen har noll attraktion. De är inte fräscha helt enkelt. Börjar du slriva med någon så kommer ofta knepigheter in.
Du förstår, om det är 90% män så säger det något om vilken värdelös kvalitet det är på männen där eftersom de uppenbart skrämmer bort kvinnor.
Varför skulle jag bli ett utskrattat mobboffer för att jag är singel? Makes no sense. Att en massa brudar hatar mig för att jag alltid klickat med attraktiva killar, vet kag redan. Pratade om det gör några dagar sedan att det är jobbigt när man pratar om sådant som skedde för 23 år sedan, 22 år sedan, 20, år sedan, 15 år sedan, 10 år sedan 5 år sedan. Att älta.
Självklart vill dessa brudar att jag ska må dåligt socialt av skäl som att jag hade snyggare mäns uppmärksamhet och föera gånger har männen inte ens sett bra ut men kvinnor hatar att jag klickar bättre än vad de gjort med män. Du tror inte jag skrattar åt dem när de gjort bort sig själva? När jag vet att de hatat mig för att attraktiva killar fokuserat på att umgås med mig istället och valt att prata med mig utan att någon varken jag eller killar, varit intresserade av varandra?
Någon bad mig skriva noveller istället om det men jag kan inte se varför någon skulle vilja läsa skräpet.
Majoriteten av män och kvinnor siktar på kvinnor och män över deras nivå, blir avvisade och slickar sina sår i famnen på andra som inte ser igenom varför de plötsligt får uppmärksamhet.
Självklart vill jag inte ha romantiskt trams. Jag vill ha något äkta, genuint. Jag kan få män och har alltid kunnat få män. Män är likt vin för mig att avnjuta som sällskap. Jag vet att jag har viss möjlighet att få de mer platoniska relationer som 99.999 av männen fungerar för. Men jag vet att jag inte hittar någon att känna något starkare för. Anser inte att vrede, irritation etcetera är vad män jag dejtar ska väcka hos mig medan de är ute efter att skapa oro och ångest.
Jag
ska vara på första plats. En man ska vara lojal mot mig. Stötta mog, och även ta mig i försvar. Jag
ska ha kärlek och få mina behov tillgodosedda.
Jag tar inte samma skit kvinnor utan utbud nöjer sig med eftersom jag helt enkelt inte pratar samma språk. Sedan får de skratta och låtsas att de inte sparkar uppåt när det gäller vem som haft bäst utbud. De kan dra en lina när de ändå är i farten eftersom beteendet passar sådana slynor. Majoriteten av oss normalfungerande kvinnor går inte omkring och ser ner på män och kvinnor som inte har en partners. Därefter kan de suga av någon knarkare med samma dumma mentalitet som knarkat bort sig själv eftersom han är lika blåst han också. Du vet, de som sedan bölar om att de aldrig hittat några vettiga brudar utan bara kvinnor som varit påverkade. Ja somliga skitmän måste kvinnor vara borta för att stå ut med.
Var snäll och fundera över din pundarmentalitet. Friska människor mobbar inte andra. Förlorare gör det
Kan ta ett exempel som skedde för kanske 2 veckor sedan. Jag tappade humöret på en tjej och kallade henne för knarkarluder. Hon försökte se stöddig ut och var allmänt pinsam i att hon ens började kaxa sig. Men saken är att hon gått runt och snackat skit om mig och sett ut som en riktig apa när jag mätt henne, hånfull och självgod.
En kvinna som saknar all respekt från hela samhället. Det är den sortens människor som försöker se ner på mig, de som redan är långt under mig. Att jag exploderade handlar om att jag aldrig varit otrevlig mot henne och försvarat henne bakom hennes rygg. 25 år innan jag tappade humöret. Medan hon går runt och tror att hon är något för att den som var sexuellt besatt av mitt 14 åriga jag valde att gifta sig med henne när jag vägrade. Sedan försökte han omedelbart få mig tillbaka när hon drig omkring med andra män. Kränkningarna mot mig är grova. Och det är
skälet till att människor över hela samhället ser dessa avskum som paria, som skrattar åt mig och pratar skit om mig för att deras beteenden vittnar om att
de själva är bottenskrapet. Inte att jag är det.
Det spelar ingen roll vad förlorare som knarkar bort sina barn, hamnar på härbärgen, blåser folk på pengar, åker in osv- tycker om människor som fungerar annorlunda eftersom de enda skälet till at somliga garvar är för att de själva är djupt skrattretande eller vad ska vi säga, de skrattar för att inte behöva känna den skam som kommer av vilka de själva är.
En kille gjorde en gång ett misstag med mig eftersom han inte fattade skillnaden mellan empati och intresse. Intr för att jag inte är halvt slut i huvudet med diagnos för det är jag, med adhd. Man kan inte förstå vad man själv saknar..Man tolkar efter vad man själv känner eller får beskrivningen av andra som berättar vad de känner.
Dysfunktionella människor kan inte redovisa över vilka andra är, bara över vilka de är. Skratta åt det då.