Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-08, 03:31
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Min fördom säger att alla kvinnor inom nätddjting ingår i någon sv följande kategorier:

1. Fula/tjocka/oattraktiva, där för att ingen irl vill ha dom, bortsett från män som är ännu mindre attraktiva.

2. Frånskilda mammor med ungar som hon söker en plånbok till. Hennes tidigare familjeliv och nu höga ålder har gjort att hennes möjligheter att träffa någon irl minskat. Hon har slutat gå ur på krogen, hennes vänner hon brukade hänga med har själva familj. Så ända sättet att träffa någon är via onlinedating.

3. Kvinnor med issues. Ex ångestproblematik, autism/adhd, borderline. Detta gör att dom inte lyckas träffa någon irl, ofta har dom ett svagt socialt nätverk tillföljd av sina issues. Nätdejting och kommunikation i skrift blir ett enklare sätt för dom att kommunicera.

4. Gold diggern. Ser ofta bra ut och tillhör toppen av brudarna utseendemässigt. Vill hitta någon som är både förmögen och hunk. Vilket gör att hon aldrig nöjer sig.

5. Madrassen. Kvinna som ofta ser normal ut eller ibland till och med snygg. Hon använder appen till att vad hon tror "frigöra" sig själv. Ligger runt hela tiden med allt och alla.

6. Bekräftelsehoran. Där för att få beröm, uppmärksamhet, komplimanger. Får en självförtroende boost varje gång hon loggar in. För känna sig lite bättre och må bra.

Har jag rätt???
Låter spontat klurigt att på en dejtingapp komma i kontakt med en rådig attraktiv medelålders asexuell kvinnlig oskuld som inte kan ta en komplimang och som avskyr trygghet i parförhållanden.

Kanske finns det appar riktade till troende där kvinnliga normer bättre återspeglar dina förväntningar?
Senast redigerad av brukstjack 2025-11-08 kl. 03:36.
Citera
2025-11-08, 09:21
Medlem
Citat:
Skillnaden är att du som kvinna kan gå på dejt 3 gånger i veckan om du så vill med tanke på utbudet av killar, så då är det ju jävligt märkligt om man inte lyckas hitta någon som kvinna.

Då måste det ju vara en själv som är felet.

Ja, det stämmer att jag inte har några problem att få till en dejt. Men sen är det massa andra parametrar som ska stämma. Och 3 dejter i veckan skulle jag aldrig orka med. Jag tror att du missar poängen med mitt inlägg Min poäng var att om jag träffar någon och vi av olika skäl inte passar ihop så betyder det inte att det är fel på någon av oss. Det är den inställningen jag vänder mig emot att bara för att man inte funkar ihop som par så skulle någon av oss vara defekt på något sätt. Jag tror faktiskt inte jag hade trivts med att bo ihop med någon av mina vänner och det är ändå personer jag verkligen älskar och skulle aldrig se dem som varken perfekta eller defekta. Folk verkar missa detta med att en parrelation ställer så mycket högre krav på matchningen.
Citera
2025-11-08, 10:25
Medlem
Citat:
Kvinnor är mer selektiva än män, och det finns biologiska och evolutionära orsaker till det.

Inte så säker på det, baserat på vad jag sett. Jag skulle inte ha valt kvinnor som var som männen som kvinnor har valt.
Kvinnor vill gärna hävda att de är mer selektiva än män. Kvinnor vill gärna framstå att de är bättre på allt som har med relationer att göra.
Jag är inte övertygad. Med tanke på alla kvinnor som velat prata med mig om sina problem med män.
Jag har även läst på forum och artiklar. Så jag är förvånad över att kvinnor säger att de är mer selektiva än män är. Och att kvinnor vill ge sken av att de är bättre på det här med relationer.
Citera
2025-11-08, 10:31
Medlem
Det är väldigt många singelmammor på dessa appar. Mitt råd är att ignorera dessa kvinnor helt och hållet.

De fick en bra chans att välja en bra karl men de valde rövhålet som är en badboy. Låt dessa kvinnor få stå sitt kast.

De ville inte ha dig när du var på uppgång så då finns det ingen anledning att rädda dem på deras nedgång.

Överlag är dessa dejtingappar rent slöseri för män. Kvinnor utnyttjar män maximalt på dessa dejtingappar.
Citera
2025-11-08, 10:47
Medlem
Citat:
Men är det inte jävligt stor risk att du inte finner den? Hur många finner egentligen en sådan?

Sånt kan ju utvecklas med tiden. Huvudsaken är att man är attraherade av varandra, har en skön personkemi och funkar ihop. Mer än så kan man ju inte begära, då blir man ensam.

Att dessutom kunna selekera fram en sådan man/kvinna genom att kolla igenom folks dejtingprofiler är ju också omöjligt. Personen som i själva verket skulle varit den speciella får en vänstersvajp pga att andra var snyggare.
Jag har aldrig träffat de snyggaste männen på appar utan valt ganska medelmåttiga som jag ansett ungefär varit likvärdig äa mitt utseende.

Sedan vet jag inte hur många gånger jag behöver säga att kropp och ansikte, är utseenden, särskilt ansiktet är något som är svårt att påverka . Därmed säger hur någon ser ut inte nödvändigtvis mycket om hur personen är. Även om människor som inte ser bra ut blir jävligt giftiga i närheten av människor som har utseendet med sig. Om risken ökar att behandlas som skit pga att ngon är snygg, så är det för stt du bli måltavla för hat av män och kvinnor som inte ser bra ut. Dvs, en snygg kille ökar riskerna med att utsättas av fula tjejers hat. Och även svartsjuka mäns hat.

Så jag tycker att vi kan sluta fokusera på vilka som är snyggast på appar som ett problem då 90% av problemen kring en snygg brud eller snubbe, kommer från andra människor. När du själv får problem menar jag.

Och därefter har jag nog aldrig sett varken män eller kvinnor, men jag har mest märkt kvinnors beteenden kring olika män med mer fördelaktiga utseenden, få karln ifråga. Så oavsett hur mycket de anstränger sig genom att svepa mer på fler snygga kvinnor och män så bör sannolikheten att de lyckas vara sämre än irl, eller hur? I verkligheten är det inte ett vinnande koncept för att få en mer attraktiv partner att kasta sig kring vederbörande som såklart redan är van vid att få uppmärksamhet och att den normalt sätt inte endast är vänmlig utan innehåller mycket gift. Funkar på de som är dumma i huvudet kanske men återigen så är utseende till stor del medfött utan att vara förankrat till personligjet. Jag har sett många snygga män rata kvinnor som försöker långt över deras liga. Att de lyckas enstaka gång med enstaka man är inte liksom något som sätter nivån överlag. Snygga män är lätta.

Så vi kan skippa hela skoten med folks utseenden. Vi kollar givetvis främst in hur folk ser ut först, eftersom internet är en väldigt platt miljö. Sedan så kommer det med att de som hela tiden måste ha bättre, är problem överlag. För om jag inte duger när jag anstränger mig för att en man plötsligt fick kontakt med en snyggare kvinna, så är inte problemet på mig. Intresdet för mig var gansla lågt redan från början, eller hur? Själv så är jag mer eller mindre aldrig intresserad och självklart blir då att någon som ser bra ut eller iallafall bättre än majoriteten på appar (de flesta tar inte hand om sig som finns på dejtingappar) för att det är det första. Utsidan är vad som ger insidan en chans. Saknar du en insida så blir det lite svårt.

Nej jag klickar med de flesta så det funkar inte för mig att det ska räcka eftersom det är vad jag kört i åratal, större delen av mitt liv. Jag vill inte bli störtkär, men det vore trevligt att känna något som.omväxling. Att killarna upplever att vi har det bra för att vi har personkemi, säger inte mycket om verkligheten om jag under hela mitt liv kunnat komma överens med alla möjliga människor. Det är väldigt beiget. Attraktion känner jag överhuvudtaget inte om jag bara klickar socialt med någon av just skälet att jag klickar med exakt allt och alla. Sedan kanske min person är på annat vis än andras och då inte vad dd söker men det innebär inte att jag inte kan gå ut och komma utmärkt överens med första bästa på en busshållplats. Det är inte vad jag söker i en partner eftersom det redan finns i mig.

Citat:
Kvinnor är mer selektiva än män, och det finns biologiska och evolutionära orsaker till det.

Men problemet med apparna eller kvinnorna på apparna är att ni drar det till sin spets. Det är därför ni sitter där år efter år, vilket är sjukt med tanke på att 90% där är män.

Jag har också krav, jag har nekat och avvisat flera tjejer irl som visat stort intresse. Och självklart har kvinnor som är i stabila och långvariga förhållanden också gjort det innan dom fann kärleken.
Men ni på apparna är på gränsen till sjukligt kräsna och har förväntningar som aldrig kommer infrias för majoriteten av er.

Jag tror att många kvinnor som slutar ensamma och som med åren blir bittra och utskrattade mobboffer är kvinnor som har orimliga förväntningar. Ni vill leva i en romantisk film.

Det kan ju bero på att det som räcker att tillfredsställa livet för majoriteten av kvinnor och män, inte räcker för er.
Majoriteten av männen har noll attraktion. De är inte fräscha helt enkelt. Börjar du slriva med någon så kommer ofta knepigheter in.

Du förstår, om det är 90% män så säger det något om vilken värdelös kvalitet det är på männen där eftersom de uppenbart skrämmer bort kvinnor.

Varför skulle jag bli ett utskrattat mobboffer för att jag är singel? Makes no sense. Att en massa brudar hatar mig för att jag alltid klickat med attraktiva killar, vet kag redan. Pratade om det gör några dagar sedan att det är jobbigt när man pratar om sådant som skedde för 23 år sedan, 22 år sedan, 20, år sedan, 15 år sedan, 10 år sedan 5 år sedan. Att älta. Självklart vill dessa brudar att jag ska må dåligt socialt av skäl som att jag hade snyggare mäns uppmärksamhet och föera gånger har männen inte ens sett bra ut men kvinnor hatar att jag klickar bättre än vad de gjort med män. Du tror inte jag skrattar åt dem när de gjort bort sig själva? När jag vet att de hatat mig för att attraktiva killar fokuserat på att umgås med mig istället och valt att prata med mig utan att någon varken jag eller killar, varit intresserade av varandra?

Någon bad mig skriva noveller istället om det men jag kan inte se varför någon skulle vilja läsa skräpet.

Majoriteten av män och kvinnor siktar på kvinnor och män över deras nivå, blir avvisade och slickar sina sår i famnen på andra som inte ser igenom varför de plötsligt får uppmärksamhet.

Självklart vill jag inte ha romantiskt trams. Jag vill ha något äkta, genuint. Jag kan få män och har alltid kunnat få män. Män är likt vin för mig att avnjuta som sällskap. Jag vet att jag har viss möjlighet att få de mer platoniska relationer som 99.999 av männen fungerar för. Men jag vet att jag inte hittar någon att känna något starkare för. Anser inte att vrede, irritation etcetera är vad män jag dejtar ska väcka hos mig medan de är ute efter att skapa oro och ångest.

Jag ska vara på första plats. En man ska vara lojal mot mig. Stötta mog, och även ta mig i försvar. Jag ska ha kärlek och få mina behov tillgodosedda.

Jag tar inte samma skit kvinnor utan utbud nöjer sig med eftersom jag helt enkelt inte pratar samma språk. Sedan får de skratta och låtsas att de inte sparkar uppåt när det gäller vem som haft bäst utbud. De kan dra en lina när de ändå är i farten eftersom beteendet passar sådana slynor. Majoriteten av oss normalfungerande kvinnor går inte omkring och ser ner på män och kvinnor som inte har en partners. Därefter kan de suga av någon knarkare med samma dumma mentalitet som knarkat bort sig själv eftersom han är lika blåst han också. Du vet, de som sedan bölar om att de aldrig hittat några vettiga brudar utan bara kvinnor som varit påverkade. Ja somliga skitmän måste kvinnor vara borta för att stå ut med.

Var snäll och fundera över din pundarmentalitet. Friska människor mobbar inte andra. Förlorare gör det

Kan ta ett exempel som skedde för kanske 2 veckor sedan. Jag tappade humöret på en tjej och kallade henne för knarkarluder. Hon försökte se stöddig ut och var allmänt pinsam i att hon ens började kaxa sig. Men saken är att hon gått runt och snackat skit om mig och sett ut som en riktig apa när jag mätt henne, hånfull och självgod. En kvinna som saknar all respekt från hela samhället. Det är den sortens människor som försöker se ner på mig, de som redan är långt under mig. Att jag exploderade handlar om att jag aldrig varit otrevlig mot henne och försvarat henne bakom hennes rygg. 25 år innan jag tappade humöret. Medan hon går runt och tror att hon är något för att den som var sexuellt besatt av mitt 14 åriga jag valde att gifta sig med henne när jag vägrade. Sedan försökte han omedelbart få mig tillbaka när hon drig omkring med andra män. Kränkningarna mot mig är grova. Och det är skälet till att människor över hela samhället ser dessa avskum som paria, som skrattar åt mig och pratar skit om mig för att deras beteenden vittnar om att de själva är bottenskrapet. Inte att jag är det.

Det spelar ingen roll vad förlorare som knarkar bort sina barn, hamnar på härbärgen, blåser folk på pengar, åker in osv- tycker om människor som fungerar annorlunda eftersom de enda skälet till at somliga garvar är för att de själva är djupt skrattretande eller vad ska vi säga, de skrattar för att inte behöva känna den skam som kommer av vilka de själva är.

En kille gjorde en gång ett misstag med mig eftersom han inte fattade skillnaden mellan empati och intresse. Intr för att jag inte är halvt slut i huvudet med diagnos för det är jag, med adhd. Man kan inte förstå vad man själv saknar..Man tolkar efter vad man själv känner eller får beskrivningen av andra som berättar vad de känner.

Dysfunktionella människor kan inte redovisa över vilka andra är, bara över vilka de är. Skratta åt det då.
Senast redigerad av AvMedTofflorna 2025-11-08 kl. 11:04.
Citera
2025-11-08, 10:48
Medlem
Ja. Kvinnor är inte lika ytliga som män är.
Kvinnor sveper vänster på Tinder om hon inte tilltalas av mannens utseende. Om hon är på en annan dejtsida och är en av de kvinnorna som skriver först till män så skriver hon inte till män som hon inte tycker ser bra ut.
Kvinnor är inte lika ytliga som män är. Det är bra.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-08 kl. 10:51.
Citera
2025-11-08, 12:40
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Jag tycker att det är intressant att se er män systematiskt avhumanisera kvinnor till objekt som ska fånga er för en relation.

Narcissistiska män är inte kräsna, de tar den de kan uppträda illa mot som stannar. Narcissistiska män är som parasiter som söker efter värddjur att suga ut allt de kan. Narcissistiska män letar hela tiden efter nya källor att hitta offer ur.

Bra män satsat på den kvinna de träffar utan att vara tillgänglig för resten av världen.

Och om mi män är så jävla bra. Varför misslyckas ni med att hålla era relationer där ni skaffat barn, vid liv? Och om alla de kvinnorna nu är så galna som män skaffat barn med, hur kan jag vara galnast som inte agerat som de kvinnorna?

Tro mig, mitt problem handlar om kvalitet. Jag kräver kvalitet hos män, för att de ska få kvalitet av mig.

Internet kryllar av er som mest duger som parasiter på värddjur. För att ni inte är kräsna, det skryter ni om när ni hoppar på mig eftersom jag skrämmer er.

Narcissister är inte kräsna, de tar vad de får och suger sedan ut partnern på allt liv de kan.
Jag har inte sagt att män är perfekta. Tvärtom, om du faktiskt läser mina inlägg så ser du att jag kallar män för alla typer av okvädningsord.

Den frågan jag ställde är varför det fortfarande finns kvinnor som häckar på dejtingappar år ut och år in, trots att de/ni vet att det till övervägande del är personer som har en del eller en kombination av följande egenskaper (fula, störda, tråkiga, ovettiga).

Att män (även vettiga) finns på dejtingappar kan jag ändå förstå. Dels att de inte har något annat alternativ, men att det troligtvis finns en vettig kvinna som är lika vettig som honom själv. Problemet är bara att den vettiga kvinnan inte kommer nöja sig med den vettiga mannen, eftersom han är för tråkig och förutsägbar. Det är så kvinnans natur fungerar. Vem tror du ghostar mest, kvinnor eller män?
Citera
2025-11-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Jag har inte sagt att män är perfekta. Tvärtom, om du faktiskt läser mina inlägg så ser du att jag kallar män för alla typer av okvädningsord.

Den frågan jag ställde är varför det fortfarande finns kvinnor som häckar på dejtingappar år ut och år in, trots att de/ni vet att det till övervägande del är personer som har en del eller en kombination av följande egenskaper (fula, störda, tråkiga, ovettiga).

Att män (även vettiga) finns på dejtingappar kan jag ändå förstå. Dels att de inte har något annat alternativ, men att det troligtvis finns en vettig kvinna som är lika vettig som honom själv. Problemet är bara att den vettiga kvinnan inte kommer nöja sig med den vettiga mannen, eftersom han är för tråkig och förutsägbar. Det är så kvinnans natur fungerar. Vem tror du ghostar mest, kvinnor eller män?
Ni män är inte vettiga.

Jag vill ha kul helt enkelt när humöfet för det faller på och jag vill då känna lite mer än vad jag känner i mitt vardagsliv.

Jag tror absolut inte att jag kommer hitta den rätte eftersom jag inte har gjort det och en man som inte kan ge mig barn, är helt värdelös.

Problemet med män är att de inte ens är roliga.
Det är även jag som bestämmer, vem jag ska träffa. Jag är inte tillgänglig hur som helst.
När jag säger kul, menar jag inte att jag är ett tillgängligt sexobjekt utan att jag vill känna något en stund för en yngre, hyfsat fräsch kille. Någonsom är rolig och attraktiv.

Jag hade självklart haft kvar en karl om han visat framfötterna och legat i lite men ni män är tråkiga, inte för att ni är bra utan för att ni är självupptagna. Ni tror att ni kan spela kvinnor för att vi ska bli desperata och jaga er.

Därför är jag ensam. Jag jagar inte och så fort jag inte får uppmärksamhet genom regelbunden kontakt eller än värre att män sitter och jagar andra kvinnor, dumpar jag.

Ni pratar mycket skit om att kvinnor inte vill ha bra män medan ni uppträder som narcissistiska sociopater.

Börja berätta allt vad ni gjort för de kvinnor som visat er intresse. Dvs uppvaktning. Att ni uppvaktar ointresserade kvinnor räknas inte. För så är det jämt. Ni uppför er som svin som ska skada det motsatta könet om ni tror att de är intresserade och uppvaktar kvinnor när ni uppfattar att vi inte vill ha er, då jävlar ska vi plötsligt hitta på saker, äta middagar osv.

Äckligt!
Ni män är vidriga as ärligt talat. Och jaag säger det som någon som haft ett mycket stort utbud och därför sett hur majoriteten av er är så värdelösa som män att ni borde skämas istället för att attackera det motsatta könet för att ni egentligen gillar män eller är förvuxna barn som ger tillbaka för att era mödrar inte fick er att känna er älskade. Era mamma-issues, är sjukt belastande.

Det är som att ifrågasätta varför jag är på dejtingappar. Jag är inte din jävla mamma, jag måste inte torka dig som är man, i arslet för att själv få ett värde. Du som man, är inte mitt livsuppdrag. Jag har mina egna problem att ta itu med.

Men det är det ni inte vill förstå. Vi kvinnor är inte mer problematiska än vad ni är. Därför jagar ni de ointresserade och behandlar oss illa så fort vi skriver till er och är trevliga. Då ska det börja spelas spel, muppas med att bli så upptagna och frånvarande och sedan när man vosat kärlek, då ska man tydligen bli uppvaktare och ge er blommor och choklad samt frukost på sängen.

Det enda sättet att få en man är att inte vara intresserad av honom, men grejen med mig är att jag faktiskt vill tycka bra om den jag träffar. Och jag tycker inte bra om någon som behandlar mig illa.
Senast redigerad av AvMedTofflorna 2025-11-08 kl. 13:59.
Citera
2025-11-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ni män är inte vettiga.

Jag vill ha kul helt enkelt när humöfet för det faller på och jag vill då känna lite mer än vad jag känner i mitt vardagsliv.

Jag tror absolut inte att jag kommer hitta den rätte eftersom jag inte har gjort det och en man som inte kan ge mig barn, är helt värdelös.

Problemet med män är att de inte ens är roliga.
Det är även jag som bestämmer, vem jag ska träffa. Jag är inte tillgänglig hur som helst.
När jag säger kul, menar jag inte att jag är ett tillgängligt sexobjekt utan att jag vill känna något en stund för en yngre, hyfsat fräsch kille. Någonsom är rolig och attraktiv.

Jag hade självklart haft kvar en karl om han visat framfötterna och legat i lite men ni män är tråkiga, inte för att ni är bra utan för att ni är självupptagna. Ni tror att ni kan spela kvinnor för att vi ska bli desperata och jaga er.

Därför är jag ensam. Jag jagar inte och så fort jag inte får uppmärksamhet genom regelbunden kontakt eller än värre att män sitter och jagar andra kvinnor, dumpar jag.

Ni pratar mycket skit om att kvinnor inte vill ha bra män medan ni uppträder som narcissistiska sociopater.

Börja berätta allt vad ni gjort för de kvinnor som visat er intresse. Dvs uppvaktning. Att ni uppvaktar ointresserade kvinnor räknas inte. För så är det jämt. Ni uppför er som svin som ska skada det motsatta könet om ni tror att de är intresserade och uppvaktar kvinnor när ni uppfattar att vi inte vill ha er, då jävlar ska vi plötsligt hitta på saker, äta middagar osv.

Äckligt!
Men då är kontentan fortsatt, och som du gärna undviker att prata om, varför det fortfarande finns kvinnor som häckar på dejtingappar? Om det inte finns vettiga män, och kvinnor klagar på att de inte kan hitta någon vettig man, varför finns det då fortfarande en stor majoritet kvinnor som fortfarande aktivt söker en man på ett eller annat sätt?

Du inser väl själva att du tillhör en förskräckligt liten minoritet i det avseendet?
Citera
2025-11-08, 14:10
Medlem
Citat:
Men då är kontentan fortsatt, och som du gärna undviker att prata om, varför det fortfarande finns kvinnor som häckar på dejtingappar? Om det inte finns vettiga män, och kvinnor klagar på att de inte kan hitta någon vettig man, varför finns det då fortfarande en stor majoritet kvinnor som fortfarande aktivt söker en man på ett eller annat sätt?

Du inser väl själva att du tillhör en förskräckligt liten minoritet i det avseendet?
För att det är ett enormt utbud.
Jag har profiler så jag häckar väl? För vi kan inte säga att jag är aktiv i luften och far omkring och upptäcker dejtingvärlden?

Problemet är att min ålder verkligen begränsar mitt utbud alltmer. Snart får jag fler män om jag åker in till närmaste krog för att flörta än på en app. Sedan så förfaller man ju till det yttre och då är det svårt att skaffa en del och välja ut en även om jag aldrig valt ut de snyggaste karlarna på en app. Men jag gillar att jag alltid kunnat göra det.

Internet ger ett utbud livet inte ger men jag är väldigt nöjd med män i vardagslivet även om jag såklart inte som isolerad är på allt och alla och pratar. Jag menar ser jag attraktiva män, på IKEA så kliver jag inte fram och frågar dem om råd med mina inköp. Jag upplever att män generellt är trevliga och jag är lika nöjd med kvinnor också.

Skillnaden med appar är att jag har tid för männen. Jag blir inte glad av män som tar kontakt och sedan stjäl min tid för jag har inte valt själv att sitta och skriva fram och tillbaka. Sedan så gör jag samma misstag mot kvinnor att jag kan skriva enormt mycket tull ett fåtal som är ointresserade av att skriva så mycket med mig, så det är inte som om jag tror att jag själv gör bättre men jag gnäller/ältar, män kommer med oönskad uppmärksamhet eftersom deras intresse föf mig aldrig handlar om min person utan något jag inte vill/känner- sexuell attraktion.

Ni är asjobbiga. Allt ska vara på era villkor. Ni är lata och slöa så fort ni får intresse och plötsligt ska ni sega med svar mm. För erfarenheter av andra istället för att känna efter med var ny som en ny person. Är man ointresserad, då jävlar är ni i arslet på en.

Problemet med män är att ni endast duger för kvinnor som egentligen inte viill ha er. Eller de som är totalt tokiga i er såklart. Så man ska alltså vara ointresserad eller besatt. Sedan lägger ni skulden på kvinnor för att det bara är 1 av 100 som funkar så för er.
Citera
2025-11-08, 14:20
Medlem
Citat:
För att det är ett enormt utbud.
Jag har profiler så jag häckar väl? För vi kan inte säga att jag är aktiv i luften och far omkring och upptäcker dejtingvärlden?

Problemet är att min ålder verkligen begränsar mitt utbud alltmer. Snart får jag fler män om jag åker in till närmaste krog för att flörta än på en app. Sedan så förfaller man ju till det yttre och då är det svårt att skaffa en del och välja ut en även om jag aldrig valt ut de snyggaste karlarna på en app. Men jag gillar att jag alltid kunnat göra det.

Internet ger ett utbud livet inte ger men jag är väldigt nöjd med män i vardagslivet även om jag såklart inte som isolerad är på allt och alla och pratar. Jag menar ser jag attraktiva män, på IKEA så kliver jag inte fram och frågar dem om råd med mina inköp. Jag upplever att män generellt är trevliga och jag är lika nöjd med kvinnor också.

Skillnaden med appar är att jag har tid för männen. Jag blir inte glad av män som tar kontakt och sedan stjäl min tid för jag har inte valt själv att sitta och skriva fram och tillbaka. Sedan så gör jag samma misstag mot kvinnor att jag kan skriva enormt mycket tull ett fåtal som är ointresserade av att skriva så mycket med mig, så det är inte som om jag tror att jag själv gör bättre men jag gnäller/ältar, män kommer med oönskad uppmärksamhet eftersom deras intresse föf mig aldrig handlar om min person utan något jag inte vill/känner- sexuell attraktion.

Ni är asjobbiga. Allt ska vara på era villkor. Ni är lata och slöa så fort ni får intresse och plötsligt ska ni sega med svar mm. För erfarenheter av andra istället för att känna efter med var ny som en ny person. Är man ointresserad, då jävlar är ni i arslet på en.

Problemet med män är att ni endast duger för kvinnor som egentligen inte viill ha er. Eller de som är totalt tokiga i er såklart. Så man ska alltså vara ointresserad eller besatt. Sedan lägger ni skulden på kvinnor för att det bara är 1 av 100 som funkar så för er.
Ok. Så det är "ett enormt utbud" som gör att kvinnor är aktiva på dejtingappar år in år ut? Möjligen är det så att du endast har en inaktiv profil, men när jag går in på apparna och sorterar under "aktiva idag" så får även jag ett enormt utbud av kvinnor i flödet. Och många av profilerna känner jag igen från förra och förrförra året.

Vad är det med det enorma utbudet som gör att kvinnorna trots allt häckar? De hittar ju uppenbarligen inte någon. Enligt dig och många kvinnor finns det inga vettiga män. Är det inte bara bättre att radera sin profil och radera appen från sin telefon?
Citera
2025-11-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ok. Så det är "ett enormt utbud" som gör att kvinnor är aktiva på dejtingappar år in år ut? Möjligen är det så att du endast har en inaktiv profil, men när jag går in på apparna och sorterar under "aktiva idag" så får även jag ett enormt utbud av kvinnor i flödet. Och många av profilerna känner jag igen från förra och förrförra året.

Vad är det med det enorma utbudet som gör att kvinnorna trots allt häckar? De hittar ju uppenbarligen inte någon. Enligt dig och många kvinnor finns det inga vettiga män. Är det inte bara bättre att radera sin profil och radera appen från sin telefon?
Ibland går jag in och kollar. Varför är du själv och alla män som känner igen gamla användare kvar?

Det är en del män som blivit ens bekanta genom att vi endast har gemensamt att vi varit på appar i många år. Jag föredrar dem framför när jag skaffade första kontona män ur mitt liv ploppade upp och gillade en osv. Går jag ut på internet kanske jag inte vill starta om relationen med någon som var en mardröm 2002.

Skit i oss istället för vi har rätt att fortsätta när vi vill, att skriva och matcha med män. Vad sägs om att du och män som dig, istället raderar era konton så slipper ni se oss som är kvar år efter år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in