2025-11-06, 02:40
Medlem
"Av förundersökningsprotokollet framgår att kvinnan samma morgon hade lagt sin hand innanför Leijnegards skjortkrage, vilket han fann något gränslöst, men han sa inget. Det borde han kanske gjort."

Men sånt är okej tydligen?
Citera
2025-11-06, 03:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Peter Settmans puss i direktsänd tv var värre tycker jag för Kalla blev helt ställd . Och typ hela Sverige såg det.

Erika Kirk kramade JD vance - oskyldigt på samma sätt hon kramat alla under sitt liv, nu finns det ett drev och Flashback är inte ett undantag för att hon är en ..... Välkommen till internet, precis som kramen och pussen är det något en normal människa som inte befinner sig på spektrumet viftar bort som en bagatell. När jag satt ting fick en snubbe 1460kr i timmen för sunt förnuft argument, jag blev faktiskt varnad för att jag skrattade. Denna människa bokförde 220 timmar för något en idiot som läst en juridisk grundkurs hade kunnat lösa på 15 minuter där har du tingsrätten i ett nötskal och de heroiska försvararna som mjölkar dina hårt arbetande kornor.

(Edit det kanske var 1450 kr.)
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-11-06 kl. 03:42.
Citera
2025-11-06, 06:24
Medlem
Läste domen.
Den är fel i både bevisvärdering och lagtolkning.

Tten har analogt tillämpat ett icke-existerande likt samtyckeskrav vid liggande.
Han frias 100% i hovrätten.
Tingsrätten går bort sig.

Sen..... att detta alls prövas är en rättsskandal i sig.
Det finns inte ens lagstöd för ett mål som detta drivet av åklagare
Citera
2025-11-06, 06:56
Medlem
omkretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Haha, nån som på allvar trodde att dom skulle våga frikänna honom?
Tingsrätten består av glada amatörer och de gör ofta helt fel. Hovrätten får rätta till det där.
Citera
2025-11-06, 07:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Lena Endre pussade ju Mikael Persbrandt på munnen i Vilket liv. Han verkade inte ta illa upp och ingen polisanmälan gjordes...

Har inte hon Lotta på Bingolotto pussas ett par stycken i direktsändning?
Citera
2025-11-06, 07:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har nog ändrat åsikt här.

Man kan tycka att det är en struntsak, men jag anser inte att någon skall pussa min fru på munnen oavsett syftet och att det är rimligt om hon inte accepterar detta. Det är att inte respektera varken hennes eller
Citat:
vår gemensamma integritet inom ramen för vårt förhållande
.

Kritiken mot kvinnan är därför missriktad och det gäller oavsett om hon tidigare flörtat med mannen eller inte. Hon gör rätt i att anmäla, i ett samhälle där det inte anses vara mannens sak att skydda sin hustrus heder. Då måste rättssystemet göra det istället, annars är signalen att maken personligen skall ställa ML till svars.

Om jag tolkar dig rätt i vad du skriver så anser du alltså att otrohet bör straffas också.
Citera
2025-11-06, 07:23
Medlem
TheKhurgans avatar
Att tingsrätten ens tagit upp det är en skandal i sig. Jävla amatörer.

Man förskjuter gränsen hela tiden med domar som den här. Nu kommer den ju överklagas och han kommer frias, men det ger ändå fel signaler att han döms i första instans.

Vad är det nästa gång? "Peter tittade på mig på fel sätt", "Olle såg ut som att han tänkte ta mig på röven", "Niklas försökte hålla mig i handen på första dejten".
Citera
2025-11-06, 07:35
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
"Av förundersökningsprotokollet framgår att kvinnan samma morgon hade lagt sin hand innanför Leijnegards skjortkrage, vilket han fann något gränslöst, men han sa inget. Det borde han kanske gjort."

Men sånt är okej tydligen?

Vad tycker du själv? Jag har svårt att tänka mig att rätten skulle bedöma det som sexuellt ofredande.
Citera
2025-11-06, 07:47
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ger och ger? Det är relativt samtida och båda länderna är med i EU. Det intressanta är nog mest just detta med tidsandan. Såsom uppmärksammats tidigare i tråden så kysste Peter Settman en helt oförberedd Charlotte Kalla under Idrottsgalan 2008. Det sågs då mest som ett lite spjuveraktigt tilltag. 2017 startar metoo, och det är vad som är skillnaden mellan Rubiales kyss och Settmans kyss. Jag tillhör dock gruppen som tyckte Settmans tilltag var ett rejält övertramp, vilket givetvis Rubiales också var. Leijnegard gör ju sitt tilltag utanför sändning så det är svårt att vet hur det faktiskt gestaltade sig.

Jag tycker Settman har kommit undan och Rubiales blivit alldeles för hårt straffad. Leijnegard har nog fått en balanserad dom. Sedan kan jag också tycka att det kan vara tveksamt att anmäla, men så är det i samhället. Vissa står ut med saker och tycker inte det är så allvarligt medan andra far illa för exakt samma sak. Ett ofredande är det definitivt att kyssa någon som inte vill bli kysst. Om det är ett sexuellt ofredande beror på situationen.

Just Settman är ett bra exempel om vi snackar dådtidens tidsanda och hur det ser ut i dag. På 90-talet då Settman slog igenom som Ronny så sa folk negerboll och det var helt ok att visa ett skämtprogram på SVT där två raggare juckar på främmande brudar och tjatar om att få pöka dem.

100% av mina tjejpolare från den tiden blev utsatta för sexuella ofredanden men ytterst få anmälde och hade de gjort det hade ytterst få anmälningar ens gått vidare till rättegång.

I dag finns inte alls samma utrymme att bete sig risigt på personalfesten och i alla fall jag är jävligt noga med att inte röra någon eller säga nåt olämpligt efter några bärs på konferensen.
Citera
2025-11-06, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Oj då. Ta det lugnt. Hårda ord. Reptil-hjärnan spinner iväg …
Jag är iaf ärlig och säger att jag gissar. Det är ju vad man kallar ett ”mansgris”-beteende. Det erkände han ju typ själv i sitt sms.
Och mitt exempel med ”äcklig gubbe” är för att sätta sig in i hur den andre kan uppleva situationen.
Jag hatar ingen. Faktiskt.
''

Tydligen tog det 2 månader för det stackars offret att själv förstå hur situationen upplevdes. Det är inte svårt att fatta att Micke och kvinnan suttit och druckit vin och flamsat och att en puss eller 2 på kinden utdelats. Hon tyckte antagligen att det var en rolig episod och berättade det senare för en manshatande feministkompis som övertalade pussoffret att det handlade om sexuella övergrepp och borde anmälas.

Där har du vad jag tror hände. Inget "mansgrisigt" alls. Bara en helt vanlig händelse under vinets inflytande. Man borde granska feministkompisen och kolla om hon haft nåt gruff med Micke. Kanske han sett till att hon inte fått ett jobb hon sökt? Nåt har säkert hänt. Dessutom, hur många fler män har hon sett till att angripa med epitetet "äcklig gubbe"?
Citera
2025-11-06, 08:01
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Jag tycker det är efterblivet att vara fysisk mot någon annan utan samtycke oavsett vem det är och vad det gäller. Partner och egna barn (ej i sexuellt syfte) undantaget.

Micke verkar framstå som mer och mer efterbliven. Han kysste henne mot sin vilja. Ofredande. Ta straffet som den man du lekte när du utförde gärningen.

Jävla pajas
Citera
2025-11-06, 08:13
Medlem
Dags att sluta kröka. Inga fler Aw, personalfester eller utbytta kramar, förtroenden, försök till tröst, eller besök på andra människors privata domäner som hotellrum.

Inga kontaktytor alls. Bättre om alla separerar sig, arbetar hemifrån, eller låta AI ta över all interaktion. Fråga chatt- boten, öppna inte upp till levande människor.

Ingen har någonsin bett om mitt samtycke angående pussar och kramar under hela mitt liv. Jag borde ha anmält hela högen och begärt skadestånd. Övergreppen jag utsatts för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in