Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Några synpunkter
1. Du behöver inte stödja gängkriminalitet för att bli bäng.
2. CBD-produkter har typ inga effekter förutom att kanske göra användaren positiv för THC genom spårmängder av THC. Vilka är "alla andra fördelar som cannabis har, förutom möjligtvis "högheten" då"? Weed är en drog som är till för att bli bäng. CBD existerar på marknaden för att hypea upp cannabis och göra det rumsrent, inte för att det finns någon poäng med att använda det. God evidens saknas för samtliga påstådda hälsoeffekter. Givetvis kan hampa också användas som råmaterial för textilier, som mat osv, men det är uppenbarligen inte vad som diskuteras här. Har du åkt dit på narkotikabrott för placebo?
3. Du började rota efter ett munstycke till en alkoholmätare eller något för att minska användningen av plast (???) och såg därmed suspekt ut.
4. Du berättade helt i onödan att du tidigare använt narkotika.
Håller med dig om det absurda i nolltolerans mot THC i blodet vid bilkörning, om det är det saken handlar om (orkar inte läsa allt du skrivit).
Tack för ditt svar!
1. Sant.
2. THC är som sagt bara en av alla över 112 olika cannabinoider som ingår i cannabis. THC är ju den som gör en hög. CBD är ju egentligen bara "vanlig cannabis" som odlats/kultiverats på ett sätt att utvecklingen av THC i det yttersta begränsats eller hämmats till att vara under 0,2 % THC så att den blir laglig för handel inom EU. Många välkända klassiska strains finns ju i "CBD-format". Jag upplever att CBD har många goda "fullspektrumseffekter"; den/de är stressreducerande, hjälper till med kroppens metabolism (ätning, bajsning, osv går "bättre"), sömnen och dess återhämtning; hjälper mig och tydligen många andra att hantera ångest, depression och självmordstankar; kan också uppleva att jag blir skärpt, lugn, eller avslappnad, beroende på kontext vid intag (som med vanligt "weed"), jag kan med CBD också bibehålla de "ritualer" jag trivts med vid vanligt cannabisbruk (rullning, rökning, smak, lukt, känsla - promenader, aktiviter m.m. i samband med dessa). Den enda skillnaden är att det inte finns någon "narkotisk effekt", alltså inget flum eller "höghet".
Kan vara så att hela min upplevelse med CBD endast är "placebo".. men placeboeffektens reella "effekt" är ju samtidigt vetenskapligt bekräftad - placebo verkar fysiskt och psykiskt. Men jag tror ärligt talat att det har med "fullspektrum" att göra, och att THC enbart är en "komponent" av vad cannabis består och är uppbyggd av, (därför har jag inte haft allt för mycket emot att det kunnat vara 0,2 % THC i , så man får i sig allt). Jag är ju helt säker på att jag inte påverkas narkotiskt ändå, och att produkterna inte bara säger sig innehålla 0,2 % men egentligen är 7-8 % eller nåt. Det skulle vara att ta allt för stora risker för producenterna, exportörerna, importörerna och återförsäljarna som rör/befinner sig helt öppet på Europas marknader (den mesta CBDn jag kommer i kontakt med tycks odlas och kureras i Slovakien, Slovenien och Italien). Så alla CBD buds och övriga produkter passerar ju regelbundet tullstationer m.m., rigorösa laboratorietester som påvisar att THC halten understiger 0,2-0,3 % görs ju ofta, jag tror t.o.m. att producenterna måste utföra sådana, och det borde på det utföras löpande samt slumpmässiga provtagningar i samtliga andra logistiska "led", inte minst vid "tull".
3. Jag vet.. jag insåg där och då hur korkad jag framstår som håller på och tänder och släcker.. men jag tänkte om jag bara hittar det där jävla röret så förstår dom varför... hursomhelst så påtalades aldrig det senare, hon skrev heller inte ned just detta i sin avrapportering.. men tänker att det säkert syntes.. eller inte.. dumt var det iaf, det stissade ju upp mig inför "first impression" hursom.
4. Kanske.. eller ja. Men jag ville ju vara ärlig och transparant, nu när jag äntligen inte behövde "frukta poliser" längre. Trodde jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
ColonelBurton
Man känner inte ens ett body high av CBD nada, du har nog rökt något du trott varit enbart CBD men som innehållit thc annars hade det inte varit positivt på både blodprov och urinprov.
Hej! Se mitt svar ovan om CBD (under "punkt 2"). I ärlighetens namn har jag konsumerat ganska frikostiga mängder av CBD. Det är ju billigt i sådana kvantiteter att det inte behöver blandas upp, m.m. Har varit "lycklig" med det, det har till och med i stort fasat ut mitt tobaks- & cigarettbruk helt. Officiellt är det bara olja dock. Tre olika oljor varav en visat sig sakna stämpel för "THC-fri certifiering".