2025-11-05, 16:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vad menar du? Att jag säger att HON skall få bestämma hur hon vill göra själv, gör väl inte mig till någon "paragrafpirat"?

Jag är fullt medveten och införstådd med att sådana här "incidenter" löses på olika sätt. Allt ifrån att offret fnissar och nickar med för att slippa konflikt, till att man "ryggar undan" eller går därifrån, till att man ger vederbörande en käftsmäll, till att man säger upp kontakten/vänskapen, till att man går till chefen eller polisanmäler. Men för den sakens skull så är ju inte det sistnämnda alternativet fel.

Att hon skulle "sänka hans liv" handlar ju omständigheter som inte ligger i hennes kontroll eftersom det handlar om sådant som; hur rapporterar media (vad skriver dom? namnger dom?), hur reagerar allmänheten? Hur agerar arbetsgivaren? Hur reagerar/agerar Leijnegards fru/familj osv. Jag tycker heller inte att dessa frågor är någonting som skall hamna i knät på offret, eller som hon ens skall behöva laborera med.

Eller, ger igen när pojkvännen och väninnorna fått sagt sitt. Har du och andra i tråden glömt deras SMS-konversation, DAGEN EFTER?! Då var allt frid och fröjd och ludret ville äta lunch och umgås på stranden. GLÖMT detta?! Detta är det enda som rätten borde ta hänsyn till - inget annat då detta verkligen påvisar hennes sinnestillstånd EFTER det fruktansvärda övergreppet! Men, du hävdar väl att hon var traumatiserad och ej kapabel att dra rationella slutsatser kring vad som hänt...
Citera
2025-11-05, 16:46
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Hon var väl inte högsta chefen?

Hon hade ansvar över manus om jag minns rätt.
Vem är hon?
Citera
2025-11-05, 16:48
Avslutad
Citat:
Alla reagerar olika vid trauma.

Äsch, kom igen nu! Har du ens läst sms-konversationen? Fanns inget trauma alls, förutom det som ”Madame Flodh” gjorde ett taffligt försök att hitta på lååångt efteråt.

Så jäkla typiskt er manshatare. Ni försvarar alltid era medsystrar, i alla väder. Oavsett vad
Citera
2025-11-05, 16:51
Medlem
Att detta ens blir en rättssak gör att jag skäms som svensk.

Att kvällstidningskrönikörerna skriver som de gör får mig att skämmas än mer över att komma från ett land där sådant förekommer.
(Sådant som detta skadar i och för sig deras "feministiska kamp" men det är de för dumma för att fatta.)

Hoppas på karma för kvinnan som anmälde detta och att han frias i en högre instans.
Men Herregud. Att det gått så långt som det redan gjort är skrämmande.
Citera
2025-11-05, 16:51
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Som sagt, blir hon traumatiserad av en puss på fyllan så är hon inte chefsmaterial, hon var trots allt Mickes chef. Konstigt att hon lyckats chefa ett företag så länge med denna sköra personlighet.
Hon blev inte traumatiserad av en puss på fyllan, däremot av hennes makes reaktion när hon berättade att hon råkat fyllehångla med Micke
Citera
2025-11-05, 16:53
Medlem
Citat:
Kanske rättvis dom ändå.

Micke var ju ångerfull dagen efter som han visste att han gjort något fel.

Och hon vill äta lunch och umgås på stranden...
Citera
2025-11-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Ja men TR är väl tyvärr lite som ett lotteri 2025 det säger jag som suttit ting själv, det är inte så att de är nötter som sitter där utan det händer till och från att en och annan radikal feminist får ärendet på sitt bord och vill vara lite edgy och glömmer sina fundamentala skyldigheter.

Är det straffbart i spanien kan det prövas även i Sverige. Spanien hade väl en liknande skandal då en tränare eller coach som kysste en spelare och som någon påpekade i tråden så sent som i måndags eller tisdags kysste en Robinson deltagare en annan lagkamrat på munnen men detta viftades bort och togs med ett axelryck eftersom den ena deltagare dyrkar regnbågen och identifierar sig som homosexuell. Det är lite intressant eftersom att kyssa en (främmande) människa i Filippinerna faller inom ramen för sexuellt ofredande precis som i Sverige men tillskillnad från Sverige där maxstraffet är 2 år så är maxstraffet livstid i Filippinerna.

Jag tar chansen att skjuta ned "Robinson-diskussionen" här. För svaret är enkelt: Givetvis skulle även det kunna anses som Sexuellt ofredande (eller Ofredande). Dock är omständigheterna helt olika i dessa fall:

1. I Leijnegard-fallet polisanmälde offret - Det har mig veterligen inte skett i Robinson-fallet.

2. I Leijnegard-fallet så har Tingsrätten funnit det utrett att deras relation aldrig varit romantisk eller sexuell. Gärningen skedde på en fest med mycket alkohol inblandat och Leijnegard pussade en annan kvinna TVÅ gånger och sagt någonting i stil med "Dina läppar var så mjuka, jag måste få pussa dig igen" samtidigt som han hållit i kvinnans kinder. Detta skall jämföras med Robinson-fallet där en deltagare i nyktert tillstånd kysser en annan deltagare, vid ett tillfälle, i glädjen över att ha vunnit en tävling. Att Leijnegard och kvinnan var heterosexuella medans Robinson-deltagaren var homosexuell är givetvis ingen ansvarsfrihetsgrund, men är ju ändå en omständighet som skall finnas med vid bedömningen.

3. Jag vill också säga att det är två helt olika bevislägen. I Leijnegard-fallet så finns det vittnesiakttagelser samt SMS-konversationer som styrker hur detta gått till och hur kvinnan reagerat efteråt. I Robinson-fallet har vi en "klippt sekvens" på video där sammanhanget, kontext, relation och jargong inte framkommer (de här personerna kanske brukar pussa varandra? det kanske är vanligt förekommande med pussar när man vinner tävlingar? de här personerna kanske var väldigt nära varandra? seger-pussar kanske var någonting man pratat om och gjort som en rolig grej?)
Citera
2025-11-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Hon blev inte traumatiserad av en puss på fyllan, däremot av hennes makes reaktion när hon berättade att hon råkat fyllehångla med Micke
Nåja, maken får försörja henne ett bra tag framöver tills detta är glömt. Undrar om han är nöjd. Deras vänner och grannar måste skratta ihjäl sig.
Citera
2025-11-05, 16:57
Medlem
therealcosmokramers avatar
På Aftonbladets fråga om han kommer ”fortsätta ge sådana här pussar” svarade han:

– Ja, jag är som jag är. Jag tycker att med en väldigt liten krets, nära vänner, där jag känner att vibbarna är rätt. Det är klart att en smällpuss på munnen är ett trevligt sätt att visa uppskattning.

Va f-n är en smällpuss!?

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Micke L tycker alltså att man ska få gå runt och tvångspussa folk på munnen lite hipp som happ när man känner för det? Annars borde han ju inte överklaga.
Citera
2025-11-05, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och hon vill äta lunch och umgås på stranden...

Men de gjorde väl inte det?

Nu har Micke lärt sig en läxa.

I framtiden är Micke nog försiktigare den gubbstrutten.
Citera
2025-11-05, 17:00
Medlem
Citat:
Men de gjorde väl inte det?

Nu har Micke lärt sig en läxa.

I framtiden är Micke nog försiktigare den gubbstrutten.

Om hon nu var så upprörd över dessa pussar, varför då vilja äta lunch och umgås på stranden och först långt senare anmäla?
Citera
2025-11-05, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om hon nu var så upprörd över dessa pussar, varför då vilja äta lunch och umgås på stranden och först långt senare anmäla?

Jag gissar att de beror på att hon försökte glömma det. Men det gick inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in