Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Lägenheten låg i en skithåla i Östergötland, inte på Manhattan.
Jocke såg till att Chrippa var hemlös när han kom ut för han såg till att kontraktet i Stockholm bröts och lägenheten i Norrköping erbjöds honom innan han börjat leta nytt boende. Han tackade ja till nåt Jonna redan lagt ned tid på utan att kommunicera med honom vad han ville, det är vad det är. Det handlar inte om utnyttja nån, det handlar om att Chrippa till en början anpassade sitt liv till hur nån annan vill att du ska leva det.
Jag hade aldrig mer pratat med en människa so fixat så jag måste flytta granne till hen utan min vetskap. Det är ett försök till övertramp på min fria vilja.
Gustav hade inget med uppsägningen att göra alltså?
Han kunde bara sagt nej och glidit hem till mamma och brottspappan? Men nej, han utnyttjade sin bror och hans fru som ville hjälpa han på fötter och spottade på dom - för han visste förmodligen redan då att han skulle tillbaka till Linnea. Eller varför inte bara glida hem till hennes och hennes föräldrar direkt?
Lustigt att du väljer just Manhattan som jämförelse, dit Kräftan inte är välkommen. Han får förevigt stanna i skithålor (där han inte kan stå på egna kontrakt själv ens) 😅