Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-05, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Alltså antingen är du kränkt för du drömmer om Jocke dagligen eller så har du nåt som gör du inte kan in information på riktigt.

Han ville inte ha kvinnan i närheten av barnen då Kräftan sa hon spöade henne och gjorde livet till ett helvete. Så om Kräftan ljög så är det beklaglig men att man vil hjälpa sin bror då är inte att styra livet.
Det som kan ses som konstigt är hur han ens kan tänka tanken hjälpa kräftan efter allt som han gjort och fortfarande gör, dessvärre tror jag att Jocke är för snäll och skulle fortfarande hjälpa kräftan om han kom och frågade vilket är sjukt..,.
Jag har bytt barnets namn mot Lillen. Detta säger Jocke om Linnea till Chrippa flera månader efter att Jocke sägs ha fått reda på hur fruktansvärd Linnea är mot Chrippa och barnet.

”Bråken är mycket mitt fel jag har varit rätt elak mot henne om jag ska vara ärlig….Det jag sa till Jonna menade jag inte på det sättet. Linnea hjälper till mycket med Lillen mer än vad som ska behövas egentligen var jag bara arg och stressad när jag sa så där och då. Lillen drar sig mer till Linnea än Julia nu för tiden.
Citera
2025-11-05, 15:51
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Sen får ni alla det att låta som det är världens grejer som Jocke gjort för Chrippa.
Jag förstår inte, skulle min bror behöva hjälp skulle jag aldrig tveka heller och inte fan försöka fiska cred för det konstant.
På Anjo, Jocke och rask låter det som han gett Chrippa flera millar, när det enda han gjort är att låna ut en bil, köpt en skiten mobil till han och gått med på att stå på kontraktet.

Finns folk som gör det för främlingar på YouTube, skillnaden är att dom är inte så hemliga med att dom gör det för följare och views!

Kräftan får väl inte låna bil, skaffa mobil eller stå på en lägenhet själv. Är väl jäkligt snällt gjort att hjälpa till med sånna saker tycker jag.
Några millar vette tusan om han har kunna lånat ut.
Citera
2025-11-05, 15:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Så att fixa lägenhet mm är inte hjälpsamt? Du är så uppe i ditt ogillande av Jocke, så det är löjligt.

Ganska övertygad om att fler skulle välja att ha Jocke som bror, än gaphalsen Chrippa, som t.om drar in sin lilla pappa i sin skit.
Jonna har fixat allt, lägenhet och bil och Jocke skrev på för att ha nåt sätt att kunna styra Chrippa.
Citera
2025-11-05, 15:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Sjuka krav att träffa hinken utan barnets närvaro?
Varför ska kräftstjärten särbehandlas?
Jag håller med - väldigt sjukt av Jocke att försöka ställa sådana krav.
Men Jocke är ju sjuk.

Att få äga rättan till sitt eget liv är inte "särbehandling".
Citera
2025-11-05, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där har du ingen aning om. Du tror att det är så vilket inte är fakta. Kan du bevisa att det är som du säger? Du kräver ju fakta själv hela tiden.

Du far med osanning om du inte kan bevisa det.
Ifall Micro säger att Jocke försökt styra hela Chrippas tillvaro genom lögner och manipulation och att Jocke, när det inte gick gjorde han allt för att förstöra genom att leka myndighetsutövare, gola och ljuga, så har hen bevis för det.
Citera
2025-11-05, 15:57
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jonna har fixat allt, lägenhet och bil och Jocke skrev på för att ha nåt sätt att kunna styra Chrippa.

Om C inte behövde hjälp med lägenhet och kunde stå på en själv varför gjorde han inte bara det direkt då istället för att utnyttja sin bror och hans fru för hjälp?
Citera
2025-11-05, 15:57
Medlem
Pallal och Micro, Bara så jag förstår en sak: Om Chrippa döms i domstol, kommer ni fortsatt hävda att han är oskyldig?
Citera
2025-11-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Han streamar väl på Engelska?

Inte från början?!
Citera
2025-11-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Pallal och Micro, Bara så jag förstår en sak: Om Chrippa döms i domstol, kommer ni fortsatt hävda att han är oskyldig?

Absolut det är ju Jocke som med hjälp av ett medium duperat och styrt Kräftan till detta .

Är även Jocke som fick dom att bråka så polisen kom och hämtade Kräftan tänk vad jocke kan.
Citera
2025-11-05, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Om C inte behövde hjälp med lägenhet och kunde stå på en själv varför gjorde han inte bara det direkt då istället för att utnyttja sin bror och hans fru för hjälp?
Lägenheten låg i en skithåla i Östergötland, inte på Manhattan.

Jocke såg till att Chrippa var hemlös när han kom ut för han såg till att kontraktet i Stockholm bröts och lägenheten i Norrköping erbjöds honom innan han börjat leta nytt boende. Han tackade ja till nåt Jonna redan lagt ned tid på utan att kommunicera med honom vad han ville, det är vad det är. Det handlar inte om utnyttja nån, det handlar om att Chrippa till en början anpassade sitt liv till hur nån annan vill att du ska leva det.

Jag hade aldrig mer pratat med en människa so fixat så jag måste flytta granne till hen utan min vetskap. Det är ett försök till övertramp på min fria vilja.
Citera
2025-11-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har bytt barnets namn mot Lillen. Detta säger Jocke om Linnea till Chrippa flera månader efter att Jocke sägs ha fått reda på hur fruktansvärd Linnea är mot Chrippa och barnet.

”Bråken är mycket mitt fel jag har varit rätt elak mot henne om jag ska vara ärlig….Det jag sa till Jonna menade jag inte på det sättet. Linnea hjälper till mycket med Lillen mer än vad som ska behövas egentligen var jag bara arg och stressad när jag sa så där och då. Lillen drar sig mer till Linnea än Julia nu för tiden.

Enda gången ni lyssnar på Jockes ord, är det när de är till Chrippas fördel.
Och det Jocke säger där, fråntar ju inte att han ville hjälpa och tänkte på flickan.
Citera
2025-11-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Du missade poängen
"Vad har du för belägg för att han dopar sig nu?"

Att chrippa tagit skit innan är inget nytt, han har själv erkänt det och blivit dömd för det.

Men att det ligger gammalt skit i en väska i ett förråd bevisar inte att han tar det nu

Nej, du behöver läshjälp: skribenten undrade om det förekommer preparat i FUP - jag bidrog med hänvisningar och bilder:
(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)

Det mesta tyder på att han haft mångårigt men troligen också ett pågående missbruk.
- När man gjort husisar hittar man preparat,
- när man läst data från beslagtagna telefoner så hittar man konversationer om droger,
- när soc tvingade honom att pissa så fastnar han,
- hans advokat vädjar till åklagaren att radera info om droger i FUP.

Drogmissbruket tycks t o m normaliserat i familjen Berg-Lundström eftersom pappan fungerat som mellanhand utan att nån tycker det är märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in