2025-11-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt, Chrippa själv sa ju en massa saker till Jocke, Julia, Julias syster, pappa med flera så det känns ganska självklart att Jocke reagerade pga av den informationen C hade sagt innan han blev häktad för misshandel.
Dessutom så var det ju C som ville sätta sig i Anjos studio och berätta allt.

Krav ska kunna hålla rättsligt.
Citera
2025-11-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Sambon Kajzas streamtitel för bara en vecka sen var:

Det är rätt tydligt att de fortfarande riktar sig till svenska konsumenter, men lite av verkligheten har ju sipprat in.

Men hur funkar det rättsligt när de är utflyttade från Sverige?
Citera
2025-11-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, du behöver läshjälp: skribenten undrade om det förekommer preparat i FUP - jag bidrog med hänvisningar och bilder:
(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)

Det mesta tyder på att han haft mångårigt men troligen också ett pågående missbruk.
- När man gjort husisar hittar man preparat,
- när man läst data från beslagtagna telefoner så hittar man konversationer om droger,
- när soc tvingade honom att pissa så fastnar han,
- hans advokat vädjar till åklagaren att radera info om droger i FUP.

Drogmissbruket tycks t o m normaliserat i familjen Berg-Lundström eftersom pappan fungerat som mellanhand utan att nån tycker det är märkligt.

Chrippa ville absolut att det inte skulle komma ut. Jag tror att det var där åklagaren tröttnade.

Jag tror också att det var konversation mellan honom och Julia han ville skulle raderas. Är lite osäker.
Citera
2025-11-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jocke & Jonna försökte ju få honom att inte göra den videon utan bad honom ligga lågt.

Och det lyssnade han ju på, inte.
Citera
2025-11-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Så om man hjälper någon innebär det att man försöker styra hela personens tillvaro?! Nån lär ju ha sårat och ärrat dig riktigt illa när du resonerar som du gör och hatet emot Joakim är så tydligt och starkt.....

I vanlig ordning, har du fel. Igen. Jag skulle gärna ha haft Joakim i min familj! Och nej, inte för min egen "vinnings skull", jag har det väldigt bra och klarar mig utmärkt utan någon annans pengar. Och fame är jag inte ett dugg intresserad av heller. Så har vi rett ut det. Poängen är att du försöker prata för alla andra jämt. Tack och lov är alla andra inte som dig!!
Kan vi vara överens om att Sveriges kanske främsta grävande journalist har grävt fram sanningen?
Citera
2025-11-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skenninge
Dock ingick det ju i den ”hjälpen” att hans hemska bror skulle välja flickvän åt honom. Jocke ställde ett ultimatum: Välj Julia och inte Linnea annars är du körd. Att ha en bror som ska bestämma vem man ska vara tillsammans med är ju hemskt.

Det där är inte sant. Chrippa och Julia, vilket de båda ville, skulle bo under samma tak ett tag för flickans skull. Ingen ställde krav på vem Chrippa skulle ha ett förhållande med. Det är detta Chrippas krigare vill få folk att tro.

Det är inte ovanligt att föräldrar gör tex detta för sitt/sina barns skull under en kortare tid. Vissa föräldrar låter barnet ha ett boende där föräldrarna är de som bor växelvis för barnets trygghet.

Chrippa fattar inte vad det innebär att vara föräldrar dvs sätta barnet främst.
Citera
2025-11-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Pallal och Micro, Bara så jag förstår en sak: Om Chrippa döms i domstol, kommer ni fortsatt hävda att han är oskyldig?
Formulera om dig din clown. Det är riktigt oärligt att ljugs om vad personer du försöker vinna över tycker, tänker, har sagt, eller gjort. Det osar förlorare och sektens modus operandi.

Säg efter mig:
”Förlåt jag var oärlig och dum, jag borde ha skrivit: kommer ni då ändra er och hävda att han är oskyldig?

Varken jag eller Micro har hävdat att vi tror att han är oskyldig till det han står åtalad för. Har du svårt att läsa, är du en liten mytoman eller är du bara korkad? Fucking lallare
Citera
2025-11-05, 18:15
Medlem
Spritnotas avatar
Jag hoppas Dokument Inifrån tar med detaljer allmänheten glömt bort.

Personligen reagerade jag starkt på att en tågvärd (som ej var i tjänst på aktuell avgång, så inget nyfiket ögonvittne som följt dramat) sökte upp Chrippas tågbiljett i systemet och skickade en kopia på den till Rask som visade upp biljetten och konversationen med tågvärden i en video. Rask lät äckligt mallig när han läste högt att tågvärden bröt mot lagen och skulle få sparken om tågvärdens identitet röjdes.

Hade det hänt någon annan än Chrippa under denna storm hade det inte passerat obemärkt förbi. Fokus låg enbart på att kartlägga var Chrippa och Linnéa befann sig, och basunera ut det på YouTube och Instagram.

När Anjo och Lisen satt och skvallrade om att Linnea sökt jobb i en 3-butik och att hon även sökt jobb på en 3-butik hon tidigare varit anställd på och att hon erbjöd sig jobba svart, är även det riktigt vidrig video.

Ovanpå det har vi såklart betydligt grövre saker:
Dataintrång och läcka Chrippa och Linnéas SMS-konversationer. Det låg till grunden för påståendet att "vi pratar bara om saker de själva har gått ut med". Styrka "sanningen" från dessa stulna SMS med Chrippas stulna anteckningar från häktet - allting på Anjos YouTubekanal.
Citera
2025-11-05, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Chrippa ville absolut att det inte skulle komma ut. Jag tror att det var där åklagaren tröttnade.

Jag tror också att det var konversation mellan honom och Julia han ville skulle raderas. Är lite osäker.

Tomas hade väl också fått nej från åklagare när han ville radera några meddelanden, åklagaren svarade "tänker inte radera några fler meddelanden".
Undrar vad dessa meddelanden innehöll, nåt värre än Jakob Stjärtslickare?
Father of the year. Båda två.
Citera
2025-11-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Han kunde bara sagt nej och glidit hem till mamma och brottspappan? Men nej, han utnyttjade sin bror och hans fru som ville hjälpa han på fötter och spottade på dom - för han visste förmodligen redan då att han skulle tillbaka till Linnea. Eller varför inte bara glida hem till hennes och hennes föräldrar direkt?
Varför får du det att låta konstigt att han går tillbaka till Linnea? Linnea hade såklart också rätt att hälsa på sin pojkvän i Norrköping eller flytta in hos honom.

Hatet tog över hos vissa och det har inte lagt sig snart två år senare.

Vad hjälpte dom Chrippa med som han inte hade innan häktningen?

Varför kunde dom inte åka till den gemensamma lägenheten på Tavastgatan?
Citera
2025-11-05, 18:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där är inte sant. Chrippa och Julia, vilket de båda ville, skulle bo under samma tak ett tag för flickans skull. Ingen ställde krav på vem Chrippa skulle ha ett förhållande med. Det är detta Chrippas krigare vill få folk att tro.

Det är inte ovanligt att föräldrar gör tex detta för sitt/sina barns skull under en kortare tid. Vissa föräldrar låter barnet ha ett boende där föräldrarna är de som bor växelvis för barnets trygghet.

Chrippa fattar inte vad det innebär att vara föräldrar dvs sätta barnet främst.
Det är väl helt uppenbart att båda inte ville. Chrippa ville inte, därför kickade han ut Julia.
Jo, det ingick att Jocke ville styra vem han skulle vara med och inte.

Jo, det är väldigt ovanligt att man försöker fösa eller tvinga ihop två ex .. i synnerhet efter att båda skaffat nya partners.
Vad lever du i för låtsasvärld?

Chrippa fattar vad det innebär att vara förälder, Julia gör inte det utan köpslår med barnet som insats - och Jocke använder barnet för att hämnas ..
Citera
2025-11-05, 18:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Pallal och Micro, Bara så jag förstår en sak: Om Chrippa döms i domstol, kommer ni fortsatt hävda att han är oskyldig?
Jag har aldrig hävdat att han är oskyldig till eko-brott så vad sitter du och fantiserar om?
Är du så inne i dina lögner att du proppar dig själv full med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in