2025-11-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dRgRnX/asa-linderborg-om-domen-mot-micke-leijnegard

När till och med aftonbladet är på mannens sida..säger mkt.

Bara för att Åsa Linderborg skriver det, så betyder det ju inte att "Aftonbladet är på mannens sida". Klicka upp länken igen så kan du läsa: "Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstaganden är skribentens".
Citera
2025-11-05, 16:24
Medlem
Mowglinos avatar
Jag äter upp min sko om det inte blir en friande dom i hovrätten.
Nej detta skulle såklart ha lösts av två vuxna individer, utan att blanda in det så kallade rättsväsendet.
Citera
2025-11-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Kanske rättvis dom ändå.

Micke var ju ångerfull dagen efter som han visste att han gjort något fel.
Han var ångerfull och hon var glad och lycklig och bjöd in på lunch med efterföljande strandhäng dan där på.
Citera
2025-11-05, 16:26
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Kanske rättvis dom ändå.

Micke var ju ångerfull dagen efter som han visste att han gjort något fel.

Antar att du skämtar! Ludret skickade ett hjärta till honom dagen efter o ville ses på lunch mm, men han var för bakis. Ett antal veckor senare har hennes man blivit svartsjuk och då "tvingas" ju Ludret att anmäla ML för att rädda sitt eget skinn!

Vi får hoppas att Ludret som ngn skrev har grävt sin egen grav och aldrig mer får ngr uppdrag av värde.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-11-05 kl. 16:28.
Citera
2025-11-05, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Han var ångerfull och hon var glad och lycklig och bjöd in på lunch med efterföljande strandhäng dan där på.

Alla reagerar olika vid trauma.
Citera
2025-11-05, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Antar att du skämtar! Ludret skickade ett hjärta till honom dagen efter o ville ses på lunch mm, men han var för bakis. Sedan ett antal veckor senare har hennes man blivit svartsjuk och då "tvingas" ju Ludret att anmäla ML för att rädda sitt eget skinn!

Vi får hoppas att Ludret som ngn skrev har grävt sin egen grav och aldrig mer får ngr uppdrag av värde.

Varför är hon ett luder?

Det är väl Micke som är horbocken i det här fallet?
Citera
2025-11-05, 16:31
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Varför är hon ett luder?

Det är väl Micke som är horbocken i det här fallet?

Hon är inte värd att nämnas vid sitt namn!
Citera
2025-11-05, 16:34
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Exakt, och den invändningen har jag inga problem med. Det är en fullt legitim fråga att pröva när man skall avgöra om detta är ett sexuellt ofredande eller inte. Jag vill dock tillägga att det i Leijnegards fall inte bara handlat om frågan Sexuellt ofredande eller ej. Man har ju även haft Ofredande som alternativyrkande. Så även om han friats för det förstnämnda, så är det inte säkert att han hade friats för det sistnämnda - Och jag tror att många här hade varit missnöjda med en fällande ofredande-dom också. Så frågan handlar nog inte bara om ett sexuellt motiv eller inte.

Nu vet inte jag vilka av mina inlägg du läst. Men jag skrev ju nyligen: "Sådana här fall handlar ju om omständigheter som sammanhang, kontext, relation, jargong osv (observera att detta gäller såväl föräldra-pussar som Leijnegard-pussar!)". Så jag har ingen förutbestämd uppfattning om hur "föräldra-pussar" skall bedömas. Jag har också skrivit att "föräldra-pussar" är någonting vanligt/vardagligt förekommande - och det är vi nog alla överens om? Jag har också skrivit att det är fullt socialt acceptabelt - vilket det också är, men givetvis i rätt kontext/sammanhang. Jag har också skrivit att sådana här pussar TYPISKT SÄTT handlar om kärleken till sitt barn, omsorg och trygghet - och dom motiven är nog vanligare än att det rör sig om pedofila motiv eller andra agendor, eller vad tror du?

Jag skulle också vilja att vi "landar diskussionen" lite. För ursprungsskribenten (som sannerligen inte är bland dom vassaste i denna tråden!) försökte göra en poäng av att Tingsrättens dom nu gör att föräldrar inte kan pussa sina barn, då detta skulle utgöra sexuellt ofredande. Jag svarade då utifrån det som var skribentens poäng, dvs vanliga föräldrar som pussar sina barn i vardagliga situationer. Jag skrev då att "sådana här pussar (typiskt sätt) inte görs i sexuellt syfte" mest för att förebygga mothugg om ev. pedofilföräldrar som gör närmanden mot sina barn av helt annan anledning. Så denna diskussionen har aldrig varit ämnad att handla om fall av pedofili. Det var inte ursprungsskribentens tanke och heller inte min tanke. Så jag önskar att vi släpper den diskussionen nu.
Gott så, tack för snacket!

För övrigt anser jag att han gick över gränsen och absolut ngt man ska be om ursäkt för. Men man borde kunna lösa det utanför rätten.

Väl i rätten är det väl trots allt inte så konstigt att han fick ngn form av straff... även om jag personligen inte skulle de det som en brottslig handling.
Citera
2025-11-05, 16:41
Medlem
Sidhellacopters avatar
En kvinnlig domare som varit ledande i ett kvinnligt nätverk som ska verka för att främja kvinnor på alla nivåer i samhället. Snacka om vara partisk.
Citera
2025-11-05, 16:42
Medlem
Citat:
Alla reagerar olika vid trauma.
Som sagt, blir hon traumatiserad av en puss på fyllan så är hon inte chefsmaterial, hon var trots allt Mickes chef. Konstigt att hon lyckats chefa ett företag så länge med denna sköra personlighet.
Citera
2025-11-05, 16:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Sverige är ett mycket mycket sjukt land.
Citera
2025-11-05, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Som sagt, blir hon traumatiserad av en puss på fyllan så är hon inte chefsmaterial, hon var trots allt Mickes chef. Konstigt att hon lyckats chefa ett företag så länge med denna sköra personlighet.

Hon var väl inte högsta chefen?

Hon hade ansvar över manus om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in