2025-11-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jo men det var ju inte vilka pussar som helst ! Här var det kraftiga grejer.
Hon blev ju så grovt pussad att hon tvingades fly från inspelningen.
Då jävlar är det hårda grejer. BDSM pussar.

BDSM-pussar minsann! Var hon fastbunden med rep och remmar kring nån typ av träställning? Hade Micke på sig mask? Fick offret adekvat läkarvård och terapi efteråt? Hoppas hennes PTSD inte är allt för långvarig.
Citera
2025-11-05, 12:38
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Micke L tycker alltså att man ska få gå runt och tvångspussa folk på munnen lite hipp som happ när man känner för det? Annars borde han ju inte överklaga.

Nu går du lite över gränsen,
Varför skulle han tycka det?
Har du inte läst och sett att han ber om ursäkt för det han gjort och att det inte var bra. Han säger inte det du påstår att det var ok.

Om du har läst FUP och följt det hela så vet du att han ångrar sitt tilltag.

Han överklagar för att han fått ditt liv förstört.
Det skulle jag också gjort för att markera.
Citera
2025-11-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Olämpligt eller inte, brottsligt eller inte, oavsett vad man Tycker, så är det allt bra att dom har fallit, så långt och en tillämpning av lagen finns tillgänglig.

Det jag dock har något svårt att förstå är upprördheten hos menigheten här.

Eftersom en sådan dom, om den står sig, inte påverkar normala människor med ett uns av social kompetens och impulskontrol, och som dessutom i tillägg skyller sitt beteende på alkohol, så är det väl bara bra om sådana individer får det till sig att sluta upp.

Livet går vidare för övriga ...

/M

Har du någonstin kramat/tagit tag i någon på en fest utan att be om lov?

Om ja, så har du gjort något brottsligt enligt den här domen.
Citera
2025-11-05, 12:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
För en puss...

Två. Två gånger gjorde han det.
Citera
2025-11-05, 12:54
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Domen är ett hån mot dem som blivit utsatta på riktigt!! En puss! Vad faan! Nån borde skriva en bok eller ett filmmanus om detta. Så absurt att man tror inte det är sant.
Ja, det är verkligen ett hån mot alla riktiga offer, de som fick sina liv förstörda av en våldtäkt. Den här tjejen fick bara skamkänslor långt senare efter påtryckningar, men blev inte skändad nånstans. Så jävla lågt att ens anmäla. Hade räckt med att skälla ut honom.
Citera
2025-11-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse

Fast nu blandar du och ger rejält!

Givetvis kan man krama/ta tag i någon, utan att be om lov, utan att det är ett brott! Detta handlar ju om omständigheter som sammanhang, kontext, relation, "jargong" osv. Motparten kan ju viljas kramas - eller i vart inte har någonting emot att kramas, man kanske känner varandra väl och brukar kramas, situationen/sammanhanget kanske är ett sådant där det är rimligt att vilja ge en kram osv.

Skall man dessutom jämföra en kram och en puss (eller två som i det här fallet) så är ju givetvis en kram mer vanligt/vardagligt förekommande och alltså mindre integritetskränkande än att ta tag i någon och pussa vederbörande på munnen. Därför skulle givetvis ribban ligga högre i ett "kram-case" än i detta fallet. Sedan kan ju givetvis även kramar vara ofredande, och kanske t.o.m sexuellt ofredande, helt beroende på kontext och sammanhang.
Citera
2025-11-05, 13:07
Medlem
Citat:

Sakta i backarna. En gång är ostridigt, två gånger är vad som är stridigt. Nu har dom meddelats men det blir intressant att följa vad hovrätten anser där fler lagkunniga dömer.
Citera
2025-11-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse

Många gånger, dvs utan att ställa en uttrycklig fråga, vare sig muntligt eller skriftligt.
Men det är ju precis det som är min poäng. Det handlar inte om att "be om lov", det handlar om att "Förstå" om det är ok eller inte Innan man agerar på sin impuls, och i normalfallet så är det verkligen inga problem, då behöver man inte stylta upp det med att "be om lov", eller ta med en fusklapp från sin supportgrupp där det står ... "Om någon gör så här, så betyder det detta, om någon säger detta så skall jag tolka det såhär". Lyfter man blicken lite och ser en situation som helhet, och förstår att vad någon säger eller gör till dig kan betyda många olika saker beroende på situation, så hamnar man aldrig i den soppan som ML gjorde, men går man på med argument som "Jag är som jag är", "Jag brukar göra så", "Fyllskalle", då har man ju uttryckligen visat att man inte förstår, eller väljer att förminska sitt dåliga beteende.

Det är ju precis detta jag menade, livet går vidare, medan vissa aldrig lär sig.
/M
Citera
2025-11-05, 13:13
Medlem
Moobs avatar
Kanske kvinnan nu får såna mängder av nattliga telefonsamtal från arga flashbackare att hon tvingas fly hus och hem? Nån som är så bräcklig som hon säger sig vara, kanske t.o.m. skulle ta livet av sig om hon får tillräckligt med skit efter det hon gjort.
Det vore ju tragiskt men inte helt otänkbart.

Jag tror Micke frias i högre instans. Hovrätten brukar vara nyktrare.
Citera
2025-11-05, 13:14
Medlem
Svinbra! Nu kanske äckliga gubbar slutar tro att de får pussa folk hur fan de vill. INGEN vill ha en puss från dessa äckliga horungar.
Hade jag vart henne så hade han fått på käften och inte kommit undan med en billig böter på 10K.
Citera
2025-11-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Det är gissningsvis inte första gången Micke beter sig som en mansgris. Det ska gå ganska långt för att målsägande ska anmäla. Upplevelsen måste ha känts som ett ofredande.
Det är väldigt konstigt att två gånger försöka pussa någon på munnen. Det gör man inte (om man inte är en gris).

Okej, jag förstår argumenten att det kan tyckas saknas proportion då det går så långt som till tingsrätten. ”Hur kan en puss kosta skattebetalarna miljoner och belasta rättsväsendet?”. En rimlig fråga. Men man kan också vända på det och fråga sig vad konsekvenserna skulle bli om en sådan handling inte skulle kunna lagföras. Tänk dig att du har en dotter som en äcklig gubbe försöker pussa på munnen. Är det då inte rimligt att en puss skulle kunna räknas som ett ofredande? Och om en puss kan räknas som ofredande, varför skulle då inte målsägande få lov att anmäla Micke? Tänk ur målsägarens perspektiv: Micke (äcklig gubbe) försöker gång på gång pussa henne på munnen … blääh!

Denna kvinna är vuxen. Hon hade kunnat prata med honom och sagt att hon inte accepterar hans beteende. Men nuförtiden ska minsta företeelse polisanmälas. Det är sjukt.
Citera
2025-11-05, 13:18
Medlem
Citat:

Oj. Vad fruktansvärt.
Hon måste vara traumatiserad för livet. Stackars kvinna. Själv är jag kvinna och skulle aldrig i livet polisanmäla en, två eller hundra pussar. Däremot prata med pussaren och om möjligt söka ett annat umgänge/arbetsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in