Citat:
Ursprungligen postat av
ElonRuskprick
I början på tråden det är lite mer analyser av händelseförloppet så framgår det att kvinnan är Leijenegards chef och högsta chef på plats. Vidare att kvinnan och Leijnegard har varit goda arbetskamrater i många år och delat information om varandra som nära kolleger gör.
Den aktuella kvällen så har stora mängder alkohol konsumerats av ett sällskap där de bägge ingår.
Leijnegard pussar kvinnan två gånger.
Kvinnan frågar morgonen därpå om han skall följa med till stranden, Leijnegard är bakis och ber om ursäkt för att han har pussat henne.
Kvinnan och ytterligare en kvinna går till stranden där den andra kvinnan pikar henne och frågar om hon har något hemligt förhållande med Leijnegard.
Då brister det för kvinnan, vilket är det intressanta. Känner hon sig helt plötsligt kränkt för pussarna eller är hon rädd för att det har uppstått något rykte som skulle kunna påverka hennes karriär på SVT eller nå hennes man och splittra familjen i deras lilla radhusidyll?
Det är alltså den andra kvinnan som är det som utlöser att hon reser hem och informerar sina chefer.
Japp, jag tycker att den teorin stämmer ganska bra 👍
Läser man SMS-konversationen så råder det ju inga tvivel om att RF först accepterar Mickes ursäkt. Några citat:
RF:
”Är du vaken?”
ML:
”Å Renee, förlåt förlåt förlåt för att jag försökte pussa dig, TVÅ GÅNGER dessutom, fan, fyllskalle och idiot var jag, kan vi låtsas som att det aldrig har hänt?”
RF:
”JAAA!!!!”
ML:
”Tack!! 🙏 Nu kan jag somna om… Överjordiskt bakis. Ligger nog kvar här. Läääänge.”
RF:
”Sov gott ❤️”
Här borde händelsen vara utagerad. ML har bett om ursäkt och RF accepterat ursäkten. Allt frid och fröjd igen. Några timmar senare, kl 12:41, skickar RF ett nytt SMS:
RF:
”Vaken? Ska du med mig och Clara och äta lunch? Sen lite strandhäng”
(Notera att RF senare påstådde att hon hade gråtit och mått dåligt hela dagen, men ändå ville hon att ML skulle följa med på lunch och gå till badstranden.)
ML:
”Tack men jag måste nog fortsätta vara ett vrak idag. Ska försöka ta mig ner till kebaben i stan och få i mig fett och salt. För att kolla om det går att få liv i aset… haha.”
7 timmar senare skickar RF ett nytt SMS:
RF:
”Hej. Tyvärr kommer jag inte kunna låtsas som ingenting har hänt, jag har mått jättedåligt hela dagen och kommer lämna skulden hos dig. Jag kommer att avbryta Mästarnas och åka hem i morgon”
Frågan är nu om det var Clara som fick RF på andra tankar, eller om det var RF själv som blev sur för att ML nobbade hennes inbjudan och bestämde sig för att hämnas? Kanske en kombination av båda?
Vem är denna Clara förresten?