Citat:
Ursprungligen postat av
BleakHouse
Har du någonstin kramat/tagit tag i någon på en fest utan att be om lov?
Om ja, så har du gjort något brottsligt enligt den här domen.
Många gånger, dvs utan att ställa en uttrycklig fråga, vare sig muntligt eller skriftligt.
Men det är ju precis det som är min poäng. Det handlar inte om att "be om lov", det handlar om att "Förstå" om det är ok eller inte Innan man agerar på sin impuls, och i normalfallet så är det verkligen inga problem, då behöver man inte stylta upp det med att "be om lov", eller ta med en fusklapp från sin supportgrupp där det står ... "Om någon gör så här, så betyder det detta, om någon säger detta så skall jag tolka det såhär". Lyfter man blicken lite och ser en situation som helhet, och förstår att vad någon säger eller gör till dig kan betyda många olika saker beroende på situation, så hamnar man aldrig i den soppan som ML gjorde, men går man på med argument som "Jag är som jag är", "Jag brukar göra så", "Fyllskalle", då har man ju uttryckligen visat att man inte förstår, eller väljer att förminska sitt dåliga beteende.
Det är ju precis detta jag menade, livet går vidare, medan vissa aldrig lär sig.
/M