2025-11-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jaså, dras han med skador? Han påstod ju att han var "fit-for-fight" vid landslagssamlingen. Hur är han skadad nu då? Iofs ett bra svepskäl för att slippa spela.

Vad jag förstår så nötte han bänk utan att få komma in vare sig mot City eller Liverpool.
Stämmer bra att han nöter bänk och har enbart gjort korta inhopp, han var klubblös länge och hade ingen försäsong, tror han drog på sig någon mindre skada efter förra samlingen, men tippar på att han är 4-5 alternativ i Aston Villa, synd när han ändå inte är lastgammal att han inte är mer än trupputfyllnad. Håller honom ändå högre än allsvenskklass
Citera
2025-11-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Stämmer bra att han nöter bänk och har enbart gjort korta inhopp, han var klubblös länge och hade ingen försäsong, tror han drog på sig någon mindre skada efter förra samlingen, men tippar på att han är 4-5 alternativ i Aston Villa, synd när han ändå inte är lastgammal att han inte är mer än trupputfyllnad. Håller honom ändå högre än allsvenskklass

Han får ju svårt att bevisa vilken klass han håller då han ej får spela. Det är ju många år sedan han visade någon klass i vare sig landslaget eller MU. Kanske moderklubben VSK kan vara intresserade nu när dom gick upp i allsvenskan igen.
Citera
2025-11-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför ens använda sig av Gyökeres och Isak i landslaget när de inte är i form? Det kan även handla om flera spelare. De kan ju likväl få vara med på samlingar och tillföra energi. Bästa spelare för dagen ska alltid spela. Uttagning av vilka som ska starta ska alltid ske på samling och inte i förskott. Det måste vara slut på att vissa spelare alltid är självskrivna i startelvan.
Gyökeres och Isak bör vara vårat anfallspar om vi nu ska spela med 2 anfallare. Enligt min mening behöver vi sluta svänga omkring för mycket i trupp och startelva och ska vi i längden satsa på Gyökeres och Isak vilket vi borde då dem är klasser bättre än alternativen så bör man alltid spela med dem vare sig dem är i form eller inte för att få consistancy i laget. Tyvärr är ju båda skadade förtillfället
Citera
2025-11-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Han får ju svårt att bevisa vilken klass han håller då han ej får spela. Det är ju många år sedan han visade någon klass i vare sig landslaget eller MU. Kanske moderklubben VSK kan vara intresserade nu när dom gick upp i allsvenskan igen.
Tolkar det som att Aston villa anser att han är duglig som rotationsalternativ grundat på de 1225 minuterna han gjorde i United ifjol.
Så lite tidigt att säga att hans nivå ska vara VSK, tänker snarare Turkiet eller Seire A känns mer rimligt.
Citera
2025-11-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Tycker inte Larsson eller Bergvall är så extremt offensiva, de flesta tottenham fans verkade i alla fall inför säsongen tycka att Bergvalls bästa position nog är defensiv mittfältare. Bara för man även är duktig offensivt så betyder inte det att man är någon belastning defensivt. Så jag tycker inte man behöver kompensera för något där. Om man ska kompensera så har det nog snarare med rollerna man ger spelarna.

Holm tycker jag är underskattad, ser inget bättre naturligt val till höger än han. Han är en klassisk svensk back, bra i det defensiva men inte vidare teknisk. Man kan ha Dahl som inhoppare.
Absolut, men med tanke på skadekrisen i Spurs ifjol så var Bergvall det bästa alternativet i alla roller på mittfältet, dem hade ju ingen ren och skär 6:a och ingeb frisk 10:a långa stunder, Han blev ändå utsedd till årets spelare där, tänker Bergvall i en 8a roll vore bäst faktiskt. Håller med om Holm går bra för han i Bologna och Bologna går bra.
Citera
2025-11-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Potter saknar pondus och stake. Därför så tror jag att han kommer ta ut idioten Robin Olsen i nästa landslagstrupp. Och det kommer innebära att Olsen ska starta eftersom han, likt ett tjurigt barn, inte vill vara med om han inte får vara förstavalet mellan stoIparna.
Tycker inte Olsen ska tillbaka och stå, blivit tydligt sista tiden att vi behöver gå vidare från honom. Har du något exempel på att Potter saknar pondus? Håller med om att han kan ge det intrycket, men ska tydligen inte vara så enligt det man hört.
Citera
2025-11-04, 16:24
Medlem
Kalikamars avatar
Gyökeres kommer att missa kommande samling på grund av skadeproblem. Bergvall är också tveksam på grund av hjärnskakningen han fick i helgen.
Citera
2025-11-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Gyökeres kommer att missa kommande samling på grund av skadeproblem. Bergvall är också tveksam på grund av hjärnskakningen han fick i helgen.
Är det bekräftat att Gyökeres missar? Vet att han missar championsleauge matchen ikväll bara, huvudskada brukar vara 10 dagar har jag för mig så Bergvall borde vara redo till samlingen, var väll ingen rejäl heller eftersom han ändå klarade av att sitta på bänken resten av matchen.
Citera
2025-11-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Är det bekräftat att Gyökeres missar? Vet att han missar championsleauge matchen ikväll bara, huvudskada brukar vara 10 dagar har jag för mig så Bergvall borde vara redo till samlingen, var väll ingen rejäl heller eftersom han ändå klarade av att sitta på bänken resten av matchen.

Bekräftat och bekräftat. Som uppgifterna ser ut har Gyökeres tur om han kommer tillbaka till matchen mot Tottenham som spelas den 23:e och ser därmed mörkt ut med landslagssamlingen.

Bergvall däremot ser jag inte stor risk att han missar samlingen, han verkade vara mer än villig att spela mer och var rätt så arg över att bli utbytt.

Vi får se hur saker blir imorgon när truppen presenteras
Citera
2025-11-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Bekräftat och bekräftat. Som uppgifterna ser ut har Gyökeres tur om han kommer tillbaka till matchen mot Tottenham som spelas den 23:e och ser därmed mörkt ut med landslagssamlingen.

Bergvall däremot ser jag inte stor risk att han missar samlingen, han verkade vara mer än villig att spela mer och var rätt så arg över att bli utbytt.

Nej ser inte så lovande ut tyvärr, Bergvall var märkligt arg på läkarteamet min känsla var att hans lagkamrat Bentancur tyckte att han betedde sig väldigt märkligt när han blev undersökt,så var nog rätt beslut att plocka av honom. Hoppas dock han är tillbaka till landslaget 1 av få som såg lovande ut senaste samlingen
Citera
2025-11-04, 19:10
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Bara positivt om Gyök missar.
Citera
2025-11-04, 19:30
Medlem
NoTruces avatar
Ha ha, Isak och Göken alltså. Två och en halv miljard bagis tillsammans, och så blir de skadade direkt. Vilka jävla veklingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in