2025-11-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jxb
Tycker landslaget ska spela såhär:

Gyökeres - Isak
Svensson - Larsson - Bergvall - Elanga
Gudmundsson - Hien - Starfeldt - Lindelöf

Offensiva centrala mittfältare kompenseras av wing-back som vänstermittfältare och Lindelöf som högerback.

Kulusevski får gå in för Svensson eller Elanga när han är tillbaka. Utgå från en kant i försvar, men leta sig inåt vid bollinnehav.

Då ser jag hellre Krafth som högerback i landslaget än Lindelöf.

Krafth spelar förresten från start i Newcastles bortamöte mot West Ham i Premier League idag.
Citera
2025-11-02, 19:48
Medlem
Citat:

Gyökeres - Isak

Offensiva centrala mittfältare kompenseras av wing-back som vänstermittfältare och Lindelöf som högerback.

Kulusevski får gå in för Svensson eller Elanga när han är tillbaka. Utgå från en kant i försvar, men leta sig inåt vid bollinnehav.

Tycker inte Larsson eller Bergvall är så extremt offensiva, de flesta tottenham fans verkade i alla fall inför säsongen tycka att Bergvalls bästa position nog är defensiv mittfältare. Bara för man även är duktig offensivt så betyder inte det att man är någon belastning defensivt. Så jag tycker inte man behöver kompensera för något där. Om man ska kompensera så har det nog snarare med rollerna man ger spelarna.

Holm tycker jag är underskattad, ser inget bättre naturligt val till höger än han. Han är en klassisk svensk back, bra i det defensiva men inte vidare teknisk. Man kan ha Dahl som inhoppare.
Citera
2025-11-02, 22:10
Medlem
Citat:

Gyökeres - Isak

Förstår mig inte riktigt på dem som vill spela med två anfallare? VARFÖR? Det är ju enkom funktionellt om anfallarna använder kombinationsspel sisnemellan. Dessa herrar har aldrig passat varandra. Att då ha två anfallare som ska stå där uppe är ett fantabulöst slöseri. Ut med Isak på kanten. Då har vi en tydlig trea där uppe brett! Alternativt alternera Göken och Isak. Så mycket är tydligt.
Citera
2025-11-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jag kan väl tillägga att jag var inte ens speciellt bra på fotboll. Och att sista tio minuterna av första halvlek sparkade damlaget ner mig totalt. Som tur var var dom så långsamma att jag kunde hoppa och ducka annars skulle jag nog brutit något ben.

13 år ga,mmal och 20-30 år gamla damspelare gjorde allt för att skada mig. Och ändå så kassa att dom inte ens kunde.
Gå och gråt någon annanstans.
Citera
2025-11-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet15
Förstår mig inte riktigt på dem som vill spela med två anfallare? VARFÖR? Det är ju enkom funktionellt om anfallarna använder kombinationsspel sisnemellan. Dessa herrar har aldrig passat varandra. Att då ha två anfallare som ska stå där uppe är ett fantabulöst slöseri. Ut med Isak på kanten. Då har vi en tydlig trea där uppe brett! Alternativt alternera Göken och Isak. Så mycket är tydligt.

Det prövades faktiskt med att spela Göken som nia och Isak som vänsterytter för 1,5 år sen, tyvärr gick det inte så bra och den sistnämnde verkade inte trivas i den rollen.

Men vem vet? Potter kanske kan få det att funka på något sätt som till exempel, som du säger, att dem turas om att vara nia.

Tycker förövrigt att det är lite ironiskt att vi har kommit full cirkel det här med 442. För 2 år sen vela allmänheten helst av allt skrota den formationen och nu vill alla ha tillbaka den när 352 visade sig vara ett fiasko. 2-manna anfall funkar när det finns bra samspel mellan anfallarna, Berg och Toivonen var inga spektakulära spelare men kompletterade varandra fint trots det, samma sak kan tyvärr inte sägas med Isak och Göken
Citera
2025-11-03, 08:39
Medlem
MrSkargards avatar
Potter saknar pondus och stake. Därför så tror jag att han kommer ta ut idioten Robin Olsen i nästa landslagstrupp. Och det kommer innebära att Olsen ska starta eftersom han, likt ett tjurigt barn, inte vill vara med om han inte får vara förstavalet mellan stoIparna.
Citera
2025-11-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Det prövades faktiskt med att spela Göken som nia och Isak som vänsterytter för 1,5 år sen, tyvärr gick det inte så bra och den sistnämnde verkade inte trivas i den rollen.

Men vem vet? Potter kanske kan få det att funka på något sätt som till exempel, som du säger, att dem turas om att vara nia.

Tycker förövrigt att det är lite ironiskt att vi har kommit full cirkel det här med 442. För 2 år sen vela allmänheten helst av allt skrota den formationen och nu vill alla ha tillbaka den när 352 visade sig vara ett fiasko. 2-manna anfall funkar när det finns bra samspel mellan anfallarna, Berg och Toivonen var inga spektakulära spelare men kompletterade varandra fint trots det, samma sak kan tyvärr inte sägas med Isak och Göken

Hehe sant. Men är en ledarskapsfråga. Egentligen bara två matcher och ett ev VM-slutspel som behöver motiveras positionsmässigt. Går på ren inspiration.

Isak klart bäst när han får bryta in från vänster. Kör vi 2 centralt blir dels styrspelet lidande och vi tvingas bevittna Göken springa höger och vänster med sin mittbackspace och blockera kantspelarna. Det orkar vi inte.

Sverige behöver inte kombinera så mycket heller, särskilt med Elanga och Kulusevski.

Som upplagt för 433. 4231 kan fungera också. Kör vi 442 är det helt andra spelartyper som borde plockas in.
Citera
2025-11-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Som om inte Lindelöf är på väg utför. Hur många minuters speltid har han fått i Aston Villa?
Jo, men den ene är påväg utför i världens bästa liga och den andre i Allsvenskan, Lindelöf dras med skador och är nog tänkt för ligacupen och tidigt skede i FA cupen mest för Aston Villa, kom gratis men någonstans tänker dem att han håller ännu som rotationsalterbativ iaf.
Citera
2025-11-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Då ser jag hellre Krafth som högerback i landslaget än Lindelöf.

Krafth spelar förresten från start i Newcastles bortamöte mot West Ham i Premier League idag.
Absolut Krafth är nog mycket av en lagspelare och kämpe, men det är ett x antal skador på ytterbackar i Newcastle som innebär att han får "chansen" tyvärr utbytt redan i paus, Tycker Holm borde få mer chans i så fall
Citera
2025-11-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Potter saknar pondus och stake. Därför så tror jag att han kommer ta ut idioten Robin Olsen i nästa landslagstrupp. Och det kommer innebära att Olsen ska starta eftersom han, likt ett tjurigt barn, inte vill vara med om han inte får vara förstavalet mellan stoIparna.

Han var och tittade på Johansson i helgen...
Citera
2025-11-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Jo, men den ene är påväg utför i världens bästa liga och den andre i Allsvenskan, Lindelöf dras med skador och är nog tänkt för ligacupen och tidigt skede i FA cupen mest för Aston Villa, kom gratis men någonstans tänker dem att han håller ännu som rotationsalterbativ iaf.

Jaså, dras han med skador? Han påstod ju att han var "fit-for-fight" vid landslagssamlingen. Hur är han skadad nu då? Iofs ett bra svepskäl för att slippa spela.

Vad jag förstår så nötte han bänk utan att få komma in vare sig mot City eller Liverpool.
Senast redigerad av Challe321 2025-11-03 kl. 15:52.
Citera
2025-11-03, 16:28
Medlem
Varför ens använda sig av Gyökeres och Isak i landslaget när de inte är i form? Det kan även handla om flera spelare. De kan ju likväl få vara med på samlingar och tillföra energi. Bästa spelare för dagen ska alltid spela. Uttagning av vilka som ska starta ska alltid ske på samling och inte i förskott. Det måste vara slut på att vissa spelare alltid är självskrivna i startelvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in