Citat:
Förvånad?
Vad har jag missat? Jag ser inga tecken på förvåning.
Vad Stig säger i rättegångarna 1989 är också intressant. Stig upprepar vad han sa i förhöret den 25 april 1986. Poliserna hade nått Luntmakargatan när tanken slog honom att han inte hade nämnt den blå täckjackan. Han blev "förtretad" på sig själv när den tanken slog honom.
Stig antyder inte att han sprang i samma ögonblick som den tanken slog honom. Stig antyder att han funderade en kort stund. Om den stunden var 17 sekunder stämmer tiderna exakt. Kortar man mötet vid Luntmakargatan till fem sekunder (Ahmed uppgav 10 sekunder och Peter Wikström uppgav 5 - 10 sekunder) räcker 12 sekunders betänketid.
Rent allmänt litar jag mer på nyktra vittnen som kommer från jobbet än onyktra vittnen som kommer från källarklubbar.
Klubben på Johannesgatan 8 fick besök av polisen kort tid senare. Patrull 2733 (en civil SAAB med Pontus Vikner och Erik Sandin). Som framgår av A14220. Kanske bara en kvart efter Yvonnes och Ahmeds besök. Kanske ännu tidigare. Patrull 2733 tillhörde de bilar som Birgitta Brolund skrev först i protokollet (den är inte med i IM-listan).
Om två onyktra vittnen kommer från en källarklubb litar jag mer på det vittne som förefaller vara minst onyktert (med ledning av vittnesuppgifterna).
Vad har jag missat? Jag ser inga tecken på förvåning.
Vad Stig säger i rättegångarna 1989 är också intressant. Stig upprepar vad han sa i förhöret den 25 april 1986. Poliserna hade nått Luntmakargatan när tanken slog honom att han inte hade nämnt den blå täckjackan. Han blev "förtretad" på sig själv när den tanken slog honom.
Stig antyder inte att han sprang i samma ögonblick som den tanken slog honom. Stig antyder att han funderade en kort stund. Om den stunden var 17 sekunder stämmer tiderna exakt. Kortar man mötet vid Luntmakargatan till fem sekunder (Ahmed uppgav 10 sekunder och Peter Wikström uppgav 5 - 10 sekunder) räcker 12 sekunders betänketid.
Rent allmänt litar jag mer på nyktra vittnen som kommer från jobbet än onyktra vittnen som kommer från källarklubbar.
Klubben på Johannesgatan 8 fick besök av polisen kort tid senare. Patrull 2733 (en civil SAAB med Pontus Vikner och Erik Sandin). Som framgår av A14220. Kanske bara en kvart efter Yvonnes och Ahmeds besök. Kanske ännu tidigare. Patrull 2733 tillhörde de bilar som Birgitta Brolund skrev först i protokollet (den är inte med i IM-listan).
Om två onyktra vittnen kommer från en källarklubb litar jag mer på det vittne som förefaller vara minst onyktert (med ledning av vittnesuppgifterna).
Jag ser inte heller röken av den "förvåning" Problem 2020 skriver om.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E63-00-C
Då eftersom jag är lite nerhukad så reser jag mig upp, och eftersom det är lite halvskumt som det är på natten så pekar jag med hela handen mot tunneln och så ropar jag, åt det hållet. Det har tydligen uppfattats för de springer Tunnelgatan ner.P2020 får förklara hur man kan tolka detta som att SE blir "förvånad".
När de här polismännen har hunnit ungefär i höjd med barackerna och nästan ända fram till Luntmakargatan så slår det mig att jag borde ju ha ropat någonting om den mörkblåa täckjackan.
Jag blir lite förträtad på mig själv att jag inte tänkte på att säga det samtidigt. Eftersom jag är rätt så snabb på att springa så beslutar jag mig för att försöka springa ifatt de här polismännen. När jag kommer till Luntmakargatan så ser jag inte tillstymmelsen till någon utav dem.
Då återvänder jag tillbaka till Sveavägen. Där har det kommit ytterligare lite människor, kanske 20 - 25 så där.
Det har bildats en ring runt personen på marken och de står och tittar intresserat neråt.
Kanske ska den påhittade "förvåningen" göra SE mer misstänkt för mordet?