Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
De gånger jag har stött på dessa typer av individer så har jag ofta funnit det underhållande hur pass hög tilltro de har till sin egen förmåga. Många av deras knep har varit väldigt enkla att se igenom.
Jag föddes med en bra analytisk förmåga + hög emotionell intelligens. Så det är väldigt svårt att lura mig. Ovanpå det har jag studerat en massa.
Samma här och jag håller med dig. Det är verkligen intressant hur dom underskattar sin omgivning. Dom tror att alla människor är korkade för att dom är schyssta och trevliga och att dom är geniet men det dom möts av i själva verket är empati, som dom själva saknar och inte kan relatera till - och detta lurar psykopaten till att tro att empaten är korkad och naiv.
Empaten har förmodligen redan sett psykopaten och försöker förstå denne vid det här laget. Och när alla dina handlingar pekar mot hänsynslöshet, bristande moral, impulsiviteten och högt risktagande så vet empaten vart den har denne och kommer bara spela med för att gräva djupare och se hur sjuk en person kan vara i grunden, för det är helt naturligt av människan att vara nyfiken på allt som inte känns naturligt och normalt.