Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Det var hårt av den blonda bondtjejen att skicka hem Axel. Han var ju djupt ångerfull. Jag trodde hon var mer lättsam än så men hon kan nog svänga och vet var skåpet kan stå. Pratade till honom och resten av killarna som en mamma.
Djupt ångerfull och djupt ångerfull... Han var ledsen över att han gjorde henne ledsen. Utifall ingen hade brytt sig så hade han nog inte själv tänkt "usch, det där borde jag inte ha sagt". En bra ursäkt har fyra primära komponenter: Att man förstår
VAD det är man har gjort,
VARFÖR det var fel att göra så,
BEKRÄFTA den andra personens känslor, och berätta
HUR man ska göra för att gå vidare. Men sådant kommer med erfarenhet och emotionell mognad. Axel hade nog kunnat rädda situationen, men jag får vibbarna av att alla killarna där kanske inte har det emotionella djupet och självinsikten riktigt än.
Blev riktigt besviken när ingen av killarna kring bordet hade kulorna att säga något annat än att desperat stötta henne när hon berättade att Axel fått åka hem. Det var ju trotts allt inte Axel som tog upp ämnet kvällen innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vmpolen2022
Som en annan person skriver i tråden här, kan vara så att hon har blivit våldtagen tidigare i livet eller att någon nära henne blivit det. Kan vara förklaringen till varför det är ett såpass känsligt ämne att hon måste sova på hotell.
Så kan det vara, men jag fick inte känslan av att det var något så allvarligt, utan att hon kanske förväntade sig att de är "mjuka mogna killar" istället för grabbiga som kan skämta om våldtäkt (hur indirekt det än må vara). Riktigt skum situation, och att hon skickade hem stackars Axel istället för att säga till på skarpen och göra det till ett lärande moment.