2025-10-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
”Kritik från flera håll.” Alltså, från Aftonbladets ledarredaktion och DN. Seriously?

/AI
Att Kristerssons familj missbrukar statsministerbostäderna för privata fester och friskolelobby. Det är nepotism i sin prydno och ett hån mot allmänhetens förtroende.
Citera
2025-10-29, 13:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Ja du som svarar är uppenbarligen inblandad i något högerparti....dumhögern i sitt esse!
Så den som försvarar studenter som haft en vanligt möte i statsministerns bostad är Dumhöger? Ja, i så fall är jag dumhöger.

Jag förstår att ni till Vänster mår lite illa inför valet, när ni ska stå för skattehöjningar och nerlagd kärnkraft. Det kommer många trådar till som denna fram till valet. Jag kommer att vara där och skratta gott.

Tänk att Vänstern aldrig vill något. Utom att Hata andra.
Citera
2025-10-29, 13:50
Medlem
Amors avatar
Harpsund donerades som privat bostad till statsministern. Kan verkligen inte se detta som ett problem. Statsministern disponerar bostaden fritt oavsett vänsterblivnas spinn.
Senast redigerad av Amor 2025-10-29 kl. 13:56.
Citera
2025-10-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Harpaund donerades som privat bostad till statsministern. Kan verkligen inte se detta som ett problem. Statsministern disponerar bostaden fritt oavsett vänsterblivnas spinn.

Tips:

Din åsikt hade vart så mycket mer värd om du skrivit: Harpaund donerades som privat bostad till statsministern. Kan verkligen inte se detta som ett problem. Statsministern disponerar bostaden fritt.
Citera
2025-10-29, 13:53
Medlem
Ska bli så skönt när vi lägger denna dvärg till handlingarna om ett år.
Citera
2025-10-29, 13:54
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att Kristerssons familj missbrukar statsministerbostäderna för privata fester och friskolelobby. Det är nepotism i sin prydno och ett hån mot allmänhetens förtroende.

Haha, jag tror faktiskt inte att du själv tror på det du skriver. De är tvingade att bo där p.g.a. säkerheten, och allt görs för att de skall kunna leva så vanligt som möjligt trots detta.

/AI
Citera
2025-10-29, 13:58
Medlem
Även om Harpsund primärt är en arbets- och representationsplats. Främst ämnad för statsärenden, så är Harpsund ämnnad som en egendomen som skall användas som hedersbostad för statsministern.

Om han och bans familj nu vill ha en student kick off där så vad är det för bekymmer med det?

Det hade varit en sak om det handlade om en tradition. Exempelvis storfest varke kvartal, halvår eller år i Haråsund, woho!
Som något stående.
Det hade såklart varit oppassande.
Men det är nog.svårt att utveckla student kickoffnär man bara tar studenten en gång.

Fullt rimligt sålänge det sker på em rimlig nivå och finansierat ur egen ficka.
Det är deras privata bostad och då är det naturligt att fira vissa högtider tillsammans där.
Citera
2025-10-29, 13:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Herregud, vad löjligt att reagera på detta. Vad gör det om hans dotter har en fest där. Det låter som dom förstörde stället och har fest där varje helg. En fest 2023 som gick städat till har jag inga problem med.
Visst dessa byggnader är inte till för han och hans familj privata nöjen men jag har inga problem med undantag, lite förmåner ska man väl ha som statminister.
Lite så. Jag är minst sagt inget fan av herr Kristersson men vafan kom igen nu, har vi sådan nyhetstorka? En fest 2023? Oj, det här är nästa Watergate! Lite proportioner tack. Vem tog skada av detta? Det lär inte ens ha kostat skattebetalarna en krona mer än att de kanske använt mer el än vanligt eller så en kväll.
Citera
2025-10-29, 14:00
Avstängd
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han har allmänt dåligt omdöme, vilket gör sig gällande både i privatlivet och arbetet.

Ja hans smutsiga lägenhets affär. Den genomsyrades av korruption.
Han fick en lägenhet som egentligen skulle användas av utsatta kvinnor.
Det var Thorbjörn Larsson som var direktör på Ersta Diakoni som gav honom en
Paradvåning på söddrmalm. När journalister frågade ut Uffe så avbröt han intervjun och flydde iväg.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Haha, jag tror faktiskt inte att du själv tror på det du skriver. De är tvingade att bo där p.g.a. säkerheten, och allt görs för att de skall kunna leva så vanligt som möjligt trots detta.

/AI
Det ironiska är att just det Hat som finns i denna tråd är ett argument för att även statsministerns barn ska ha SÄPO-bevakning när de går på universitetet. De kan kanske bara ha möten i lokaler som Harpsund. Så är det med Vänstern, ingen vet vad de vill med Sverige, de har istället hat. Det är därför de förlorade det senaste valet och nästa val.

Rätt äckligt egentligen, en snäll omtänksam mamma ordnar så hennes dotter får visa upp sig inför kollegor i en fin lokal. Och två år senare börjar Aftonbladets hatjakt på studenter helt utan förklaring. Så nu får väl Harpsund stå tomt då, för man ska inte ha det för fint i Vänsterns Sverige.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-29 kl. 14:10.
Citera
Grov trolöshet mot huvudman i detta fall oss staten. Maila polisanmälan alla nu
Citera
2025-10-29, 14:01
Medlem
Citat:

/AI
Men bor Kristersson med familj på Harpsund nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in