Idag, 10:24
Medlem
pestloppans avatar
"Herrgården Harpsund donerades till staten som statsministerns hedersbostad och representationsplats.

Ulf Kristersson har där låtit sin dotter festa privat med sin studentförening.

– Det är ett uttryck för statsministerns omdöme. Det verkar inte som att han har några jättespärrar, säger korruptionsexperten Olle Lundin vid Uppsala universitet".

Nå, vad tycker oppositionen om detta? Och vad tycker moderaterna internt? Vi har ju tidigare skandaler med AKB och diverse säkerhetsrådgivare i färskt minne.

För egen del så anser jag att Kristersson verkar ha låtit makten stiga honom rejält åt huvudet. Han verkar resonera ungefär så här: "Är jag statsminister så kan jag göra precis det jag känner för. Gillar inte andra det så struntar jag fullständigt i det!"

Känner du förtroende för statsministern eller inte?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-pa-harpsund
Citera
Idag, 10:32
Medlem
Inget märkligt i att han lånar ut sin sommarstuga till sin dotter för en fest. Det gör väl de flesta föräldrar.
Citera
Idag, 10:33
Medlem
Galejans avatar
Kristersson har inga döttrar. Han har däremot importerat tre kineser direkt från CCP. Är det alltså dessa kineser han låter springa lösa i regeringens lokaler?
Citera
Idag, 10:35
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Inget märkligt i att han lånar ut sin sommarstuga till sin dotter för en fest. Det gör väl de flesta föräldrar.

Fast de flesta sommarstugor i landet ägs väl inte av staten...?

Den smalaxlade dvärgen är ju själva sinnebilden för att makt korrumperar!
Citera
Idag, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Fast de flesta sommarstugor i landet ägs väl inte av staten...?

Den smalaxlade dvärgen är ju själva sinnebilden för att makt korrumperar!

Det är väl bra att även statens kåkar nyttjas till något vettigt?
Citera
Idag, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
"Herrgården Harpsund donerades till staten som statsministerns hedersbostad och representationsplats.

Ulf Kristersson har där låtit sin dotter festa privat med sin studentförening.

– Det är ett uttryck för statsministerns omdöme. Det verkar inte som att han har några jättespärrar, säger korruptionsexperten Olle Lundin vid Uppsala universitet".

Nå, vad tycker oppositionen om detta? Och vad tycker moderaterna internt? Vi har ju tidigare skandaler med AKB och diverse säkerhetsrådgivare i färskt minne.

För egen del så anser jag att Kristersson verkar ha låtit makten stiga honom rejält åt huvudet. Han verkar resonera ungefär så här: "Är jag statsminister så kan jag göra precis det jag känner för. Gillar inte andra det så struntar jag fullständigt i det!"

Känner du förtroende för statsministern eller inte?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-pa-harpsund
Extremt dåligt omdöme av Kristersson. Han verkar fjärma sig från verkligheten alltmer.
Sååå onödigt att dra på sig kritik på detta sätt
Citera
Idag, 10:58
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
Idag, 11:01
Medlem
Nej jag känner inget förtroende för honom. Fast det har jag aldrig gjort heller. Att dottern fick ha fest ändrar inte min åsikt åt något håll.
Citera
Idag, 11:02
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Han lär väl passa nu, när det är sista året.
Citera
Idag, 11:12
Medlem
okok1s avatar
Det hände 2023 varför kommer detta nu?
Citera
Idag, 11:13
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/pol...h-aftonbladet/

Min första tanke med denna "nyhet" är att Aftonbladet (som vanligt) vill smutskasta dom blåa.
Vad gör det om dom hade en fest där, en liten tillställning? Ska de bara stå tomt och se fint ut.. Lågt.
Citera
Idag, 11:15
Medlem
BombaySaphires avatar
Han har allmänt dåligt omdöme, vilket gör sig gällande både i privatlivet och arbetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in