2025-10-28, 09:15
Avstängd
Vem hade trott att vårt land skulle ta denna väg då man funderade på 80-talet. Hårdare tag överallt och makten sneglar också mot krig, det ultimata för ondskan. Fredrik Reinfeldt och moderaternas "öppna era hjärtan" ringer fortfarande i minan öron.
Citera
2025-10-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Utvisa de kriminella missfostren känns som ett utmärkt alternativ. Men då måste vi svenskar också erkänna att allt efter massinvandringen av araber och afrikaner har varit ett helvete.

Av medlemmar av gängen så är 80 procent svenska medborgare. 8 procent är har dubbla medborgarskap. Så det är inte så många du kan utvisa.
Citera
2025-10-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarit
Så om en trettonåring mördar så ska han vara ute nästa dag o spela fotboll med kompisarna?

Nej och det händer inte nu heller.
Citera
2025-10-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbbakushThor
"bArN GöR mIsStaG" lite knackig jämförelse med "vanliga" tonårsföreteelser

höll med dig om allt fram till den meningen - jag vill gärna påstå att en 14-åring som kan planera, införskaffa vapen, spaningsarbete (efter offer) med uppsåt att döda är tillräckligt medveten om sina handlingar för att kunna fängslas. På vilket sätt finns det risk för att det kommer missbrukas?

Precis så som jag skriver. Att barn som gör så grova brott bör kunna fängslas. Men med den här utvecklingen är jag rädd att nästa steg blir att fängsla barn som gör misstag. Där menar jag inte att ta en pistol och döda, men kanske svinga en knytnäve mot ett annat barn i ilska? Snatta i en butik? Dom barnen kanske fängslas härnäst.
Citera
2025-10-28, 10:07
Medlem
Sezlows avatar
Kan man göra en vuxens brott, så ska man ha en vuxens straff.
Citera
2025-10-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Håller med
Citera
2025-10-28, 10:10
Medlem
LKKINGENs avatar
Så man skall låsa in en massa grovt kriminella "barn" tillsammans och tror att detta ska råda bot på något?
Då är det självklara svaret -13 för de som rekryteras hädanefter.
Jag fattar inte varför inte grundproblemet någonsin hamnar på den politiska agendan, måste vi få NMR in i riksdagen innan någon vågar säga som det är?
Citera
2025-10-28, 10:13
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Precis så som jag skriver. Att barn som gör så grova brott bör kunna fängslas. Men med den här utvecklingen är jag rädd att nästa steg blir att fängsla barn som gör misstag. Där menar jag inte att ta en pistol och döda, men kanske svinga en knytnäve mot ett annat barn i ilska? Snatta i en butik? Dom barnen kanske fängslas härnäst.
Då kanske det är dags att barnen lär sig vad våld leder till och vilka konsekvenserna är.
Alla som tror att max 1 av 10 bland dessa barn heter något som Per, Johan, Martin räcker upp en ✋
Citera
2025-10-28, 10:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Håller med dig till 100%
Och är det en omyndig person så ska det finnas ett ansvarstagande från föräldrarna.
Citera
2025-10-28, 10:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så man skall låsa in en massa grovt kriminella "barn" tillsammans och tror att detta ska råda bot på något?
Då är det självklara svaret -13 för de som rekryteras hädanefter.
Jag fattar inte varför inte grundproblemet någonsin hamnar på den politiska agendan, måste vi få NMR in i riksdagen innan någon vågar säga som det är?
Precis och därför ska det inte finnas en lägsta ålder utan straff i paritet med brottet.
Då försvinner rekryteringen av unga personer.
Det finns kriminella som utnyttja småbarn 8-10 år att stå vakt på någon plats med en mobil och ringa ett visst nummer om de ser polisen i området under tiden äldre begår brott.
Även att yngre används till transport av något.

Till detta ett starkt föräldraansvar så håller de ungarna inomhus på kvällar och nätter.
När jag var liten fick jag inte vara ute efter 18. Var det något födelsedagskalas och det blev sent kom föräldrarna lämnade och hämtade barnen.

Men tyvärr har vi en situation där mamman har för många barn att ta hand om och pappan sitter hellre med sina kompisar och röker eller dricker kaffe.
Citera
2025-10-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Då kanske det är dags att barnen lär sig vad våld leder till och vilka konsekvenserna är.
Alla som tror att max 1 av 10 bland dessa barn heter något som Per, Johan, Martin räcker upp en ✋

Det finns massor av svenska barn som gör dessa saker. Man behöver inte vända på allt. För ett par år sen blev mitt barn strypt på skolan av ett annat barn, räddad av lärarna. Det handlade om ett svenskt barn. Hörde att det hände ett annat barn på skolan bara för nån månad sedan. Ska alla dessa barn spärras in också? Hur upprörd jag än blev över händelsen så anser jag inte att ett sånt barn ska spärras in. Men barn som utnyttjas av gäng till grova brott, dom kanske behöver det straffet för att bli räddade från sig själva. Och självklart också för att skydda omgivningen.
Citera
2025-10-28, 10:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Av medlemmar av gängen så är 80 procent svenska medborgare. 8 procent är har dubbla medborgarskap. Så det är inte så många du kan utvisa.
Och det har du fakta till. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in