2025-10-28, 06:52
Medlem
EbbakushThors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Jag håller med om att barn som dödar eller hamnar i gäng bör isoleras, både för sin egen skull och andras. Men det känns riskabelt för var går gränsen? Om några år kanske vi låser in barn för att dom snattat en gång på affären, eller efter ett vanligt tonårsslagsmål. Barn gör misstag, det gjorde även vi när vi var barn. Så ja ett bra förslag, men med en risk att det kommer att missbrukas.

"bArN GöR mIsStaG" lite knackig jämförelse med "vanliga" tonårsföreteelser

höll med dig om allt fram till den meningen - jag vill gärna påstå att en 14-åring som kan planera, införskaffa vapen, spaningsarbete (efter offer) med uppsåt att döda är tillräckligt medveten om sina handlingar för att kunna fängslas. På vilket sätt finns det risk för att det kommer missbrukas?
Citera
2025-10-28, 06:53
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Sjukt att det händer i Sverige men nödvändigt.
Kommer garanterat att behövas insatser även mot yngre förmågor.
Citera
2025-10-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Sjukt att det händer i Sverige men nödvändigt.
Kommer garanterat att behövas insatser även mot yngre förmågor.
Det är sinnessjukt! Detta hade man inte trott för 20 år sedan, allt har ju trappats upp något kopiöst mycket det senaste.
Tror precis som dig att vi kommer behöva kolla på alternativ för yngre än 13 också.
Citera
2025-10-28, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Utvisa de kriminella missfostren känns som ett utmärkt alternativ. Men då måste vi svenskar också erkänna att allt efter massinvandringen av araber och afrikaner har varit ett helvete.

Det är nästan omöjligt att övertyga svenskarna om det pga alla de afrikaner och araber som faktiskt sköter sig och fungerar i det svenska samhället. Likväl är det som du skriver att ingenting gått åt rätt håll för Sverige sen massinvandringen tog fart. Och att det är starten på ett långdraget folkutbyte är väldigt svårt att argumentera emot. Att höja straffen för kriminella handlingar borde vara en självklarhet på den politiska agendan, likaså att utvisning ska ske så fort möjlighet finns. Att sänka livskvalitén på fängelserna och därmed kostnaden per intagen borde också vara självklarheter med tanke på hur det ser ut idag. Mycket kraftigt höjda straff för barnrekrytering av kriminella borde vara en sådan självklarhet att det borde varit gjort för länge sen.

Vi måste förstå att förortens afrikaner och araber är så långt ifrån oss svenskar man kan komma i moral etik och människosyn att vi omöjligt kan ha kvar våra gamla system och lagar. Att låsa in tonåringar som mördar på öppen gata är naturligtvis ett måste! Att straffa vuxna yrkeskriminella extremt hårt borde vara lika självklart.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2025-10-28 kl. 08:57.
Citera
2025-10-28, 08:53
Avstängd
På tiden
Citera
2025-10-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarit
På tiden

Haha. =)
Galet fel ute regeringen är. Jag tycker det är katastrof. Denna regeringen borde spärras in typ. =) Lägg inte ner allt som gör att barn vill ha märkeskläder istället för att ägna tiden åt kompisar, hobbys, sport osv.
Citera
2025-10-28, 09:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Haha. =)
Galet fel ute regeringen är. Jag tycker det är katastrof. Denna regeringen borde spärras in typ. =) Lägg inte ner allt som gör att barn vill ha märkeskläder istället för att ägna tiden åt kompisar, hobbys, sport osv.
Så om en trettonåring mördar så ska han vara ute nästa dag o spela fotboll med kompisarna?
Citera
2025-10-28, 09:01
Medlem
Citat:
Så om en trettonåring mördar så ska han vara ute nästa dag o spela fotboll med kompisarna?

Varför skulle jag tycka det du nu skrev? Väldigt dåligt argument av dig tycker jag. Bara någon i högern skulle få för sig att argumentera så. Därför så få kommer rösta på dem i nästa val kanske.
Citera
2025-10-28, 09:02
Avstängd
Citat:
Varför skulle jag tycka det du nu skrev? Väldigt dåligt argument av dig tycker jag. Bara någon i högern skulle få för sig att argumentera så. Därför så få kommer rösta på dem i nästa val kanske.
Det lät så
Citera
2025-10-28, 09:04
Medlem
Citat:
Det lät så

Kanske i ditt öra. Försök lyssna med andra örat nästa gång så kommer det kanske gå bättre. Jag tycker det framförts många bra förslag av intellektuella inom området. Jag vet själv inte vad som är bäst. Men man kan inte sätta barn i fängelse. Man har redan testat detta i Norge och det fungerade inte så de slutade med det. Vi var inkompetens som styr landet.
Citera
2025-10-28, 09:05
Avstängd
Citat:
Kanske i ditt öra. Försök lyssna med andra örat nästa gång så kommer det kanske gå bättre.
Berätta hur du tänker istället
Citera
2025-10-28, 09:08
Medlem
Citat:
Berätta hur du tänker istället

Jag uppdaterade inlägget ovan. Vill man lyckas så får man börja ta hjälp och använda intellektuella och erfarna människor. Det finns ett land som Sverige vill hyra fängelseplatser från och de har så få i fängelse i sitt land då de har så låg kriminalitet och jag föreslår att man lär sig från det och andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in