2025-10-28, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja va fan ska vi göra? Hur sjukt och ofattbart det än låter för dom flesta så är verkligheten den att vi har så pass sjuka människor i det här landet att barn rekryteras till gängen för att DÖDA andra människor och barnen är så pass misskötta och lever i sådana märkliga förhållanden att dom gör det för några futtiga tusenlappar. Vi har inget annat val än att låsa in dom även om det är en reflektion på hur misskött landet varit och hur sjukt vårt land är idag.

Utvisa de kriminella missfostren känns som ett utmärkt alternativ. Men då måste vi svenskar också erkänna att allt efter massinvandringen av araber och afrikaner har varit ett helvete.
Citera
2025-10-28, 02:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
"Från och med nästa sommar kommer barn från 13 år att kunna sättas i fängelse.

Det meddelar regeringen i ett pressmeddelande."

"De dömda ska placeras i särskilda fängelser med andra minderåriga upp till 17 år"

Vad tror ni om detta, kommer det att minska att barn inte begår allvarliga brott?

Eller kommer det medföra att 12-åringar kommer begå allvarliga brott som skjutningar, sprängningar mm?

"De nya fängelseavdelningarna kommer att stå klara den 1 juli 2026.

– När 13–14-åringar springer runt med automatvapen måste det mötas med samhällets fulla kraft. För att skydda andra måste de kunna låsas in, säger justitieutskottets ordförande Henrik Vinge (SD) i ett uttalande."

AB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tas-i-fangelse

Även Omni
https://omni.se/fangelser-for-13-ari...ta-ar/a/73XJwV

Även SVT Nyheter
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...ingar-sta-redo

Låter alldeles utmärkt med tanke på vilka ouppfostrade förbannade djävla as det finns i utanförskapszonerna!

Och efter straffet ska dom ha permanentutvisning utan möjlighet att ta sig tillbaka till Sverige!!!
Senast redigerad av Mistyarrow 2025-10-28 kl. 02:04.
Citera
2025-10-28, 02:15
Medlem
Vad bra! Synd bara att dom kan mörda någon och vara fri igen vid 25.
Citera
2025-10-28, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Varför skulle en 11-åring få mörda?

Det fick 11-åringar inte göra före massinvandringen - vad är din anledning till att 11-åringar skulle få mörda nu?

Skillnaden är ju att vi nu har en unik möjlighet - efter en unik och inte speciellt lyckad massinvandring - att skicka hem både stora och små mördare. Och deras familjemedlemmar. För de vill ju förmodligen följa med sin underbara lilla mördarblatte hem. Inte gosa kvar i Sverige.

Eller?

Vadå min anledning? Jag ställde en fråga till en person som pratade om 13-åringar, så jag frågade om det är någon skillnad när det gäller t.ex. 11-åringar.
Citera
2025-10-28, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Vad bra! Synd bara att dom kan mörda någon och vara fri igen vid 25.

Inte om de utvisas. Då får Arabien/Afrika ta hand om sina egna problem. De problem som aldrig borde ha släppts in i Europa.
Citera
2025-10-28, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Vadå min anledning? Jag ställde en fråga till en person som pratade om 13-åringar, så jag frågade om det är någon skillnad när det gäller t.ex. 11-åringar.

Nej, det skulle förmodligen inte vara någon skillnad för dig om du eller din dotter blev mördad av 13-åringar eller 11-åringar.

Du skulle förmodligen göra handhjärtan.
Citera
2025-10-28, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Nej, det skulle förmodligen inte vara någon skillnad för dig om du eller din dotter blev mördad av 13-åringar eller 11-åringar.

Du skulle förmodligen göra handhjärtan.

Jag ifrågasätter varför det skulle vara "mer okej" att 11-åringar mördar än att godtyckligt dra gränsen vid 13 år. Om en 9-åring kallblodigt mördar någon så bör det även där leda till kraftiga konsekvenser.
Citera
2025-10-28, 04:06
Medlem
Julskinkatos avatar
Det är värt att pröva. Naturligtvis inte som enda åtgärd men att ha en 13 åring som mördar och sen får bo på SiShem i några år, spela tvspel och lära sig massor om kriminalitet funkar ju bevisligen inte.

Sen ska man fokusera på att straffa de kriminella organisationer som använder sig av ungdomar. Extrema straff för att ens varit del av ett sånt nätverk helt enkelt. Ni har distribuerat narkotika som sen sålts av 14 åringar, okej det blir 50 år i fängelse. Det ska vara olönsamt helt enkelt.

Sen i skolan osv förebyggande, mindre klasser, mer befogenheter för lärare att styra upp, mindre dalande, mindre skärm.
Och noll invandring.
Citera
2025-10-28, 04:57
Medlem
Riksreptilens avatar
Tillväxtbranschen fängelse har börjat förbereda lite redan hörde jag på radio.
Skenäs är vid Bråviken utanför Norrköping och nästan mitt emot Kolmårdens djurpark.

https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9081139
" Skenäsanstalten väntas kunna ta emot 13 och 14-åringar tills nästa års årsskifte. Anpassningar krävs för att möta både skollagen och FN:s konvention om barns rättigheter.

Anstalten ska till exempel implementera en organisationen för grundskola."
Citera
2025-10-28, 05:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja va fan ska vi göra? Hur sjukt och ofattbart det än låter för dom flesta så är verkligheten den att vi har så pass sjuka människor i det här landet att barn rekryteras till gängen för att DÖDA andra människor och barnen är så pass misskötta och lever i sådana märkliga förhållanden att dom gör det för några futtiga tusenlappar. Vi har inget annat val än att låsa in dom även om det är en reflektion på hur misskött landet varit och hur sjukt vårt land är idag.
Ja har det börjat sprida sig så är det svårt att få stopp på.
Gängen plockar upp de som börjar falla ur och kanske börjat snatta mm och att de är lättare att få till kriminella gängens behov. Det börjar med enklare saker som att stå på något ställe med en mobil och kommer polis så ringer de ett nummer för att varna. För sådant får de belöning, någon snygg jacka eller kanske en röding (500 sedel). Eller transportera något, vapen, knark eller annat.
an inget allvarligt med sådant men får sedan mer och mer allvarliga uppgifter. Barn som har en mor med flera barn och kanske inte får den uppmärksamhet och bekräftelse hemma.
Detta är inget jag sett eller hört utan läst om i böcker om gängkriminaliteten.
Citera
2025-10-28, 06:11
Medlem
Ett steg i rätt riktning men det lär inte förändra mycket, samhällsklimatet förblir detsamma och vi behöver mer drastiska åtgärder om något ska bli märkbart.

Gärna massutvisning.
Citera
2025-10-28, 06:42
Medlem
Föräldrarna som uppfostrat pojken borde sitta inne minst lika länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in