2025-10-24, 17:27
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Jag har ingen lust att diskutera med obildade idioter!

Som sagt: Amerikanska militären, ryska militären och den brittiska har både film och fotobevis! Vill ni, d.v.s några obetydliga idioter på Flashback bestrida det, så får ni kontakta dom och förklara för dom att dom har fel!

Fy fan vad ni kommer att bli utskrattade!

Dessutom märks det att du är en idiot! Jag har ALDRIG skrivit eller påstod något om " aliens ". (?) Varför du nu helt plötsligt använder engelska?

Det jag skrev är att det finns bevis för Ufon: s existens! Ufon = oidentifierat flygande föremål! Helt enkelt!

Jag har aldrig sagt att jag vet vad det är. Jag har bara sagt att det existerar bevis för oidentifierarade flygande farkoster! Vilket det finns!

Vill man bestrida det så är man en idiot! Eftersom det finns bevis för detta! Det vore som att bestrida elfte september- attackerna!
Fast du påstår faktiskt att det finns personer som styr dessa farkoster - inte enbart flygande objekt.
Ändrar du dig nu helt plötsligt? Vi vill se bevis på dina flygande farkoster styrda av utomjordingar - som du säger att du har….

Jag tog mig friheten och sökte lite på usa och dessa ufo

https://omni.se/ny-pentagonrapport-inga-bevis-for-utomjordingar/a/jl6EG0

Ny Pentagonrapport: Inga bevis för utomjordingar
Det finns inga bevis på att utomjordingar besökt jorden eller att amerikanska myndigheter hittat utomjordiska farkoster. Det konstaterar Pentagon i en rapport där de har gått igenom alla ufo-observationer sedan 1945.
Senast redigerad av HemligaKaptenen 2025-10-24 kl. 17:32.
Citera
2025-10-24, 17:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Definitivt – Ingen ska acceptera några teorier utan eget arbete. Det är fullt rimligt att avfärda UFO som strunt – om man aldrig studerat ämnet djupare än en Expressen-löpsedel, vilket troligen är det de flesta mäktar med. Ämnet kräver studier. Fundering. En promenad i skogen. Och fundera igen.
Många lever gott utan att veta mer än att potatis växer och korv smakar bra. För dem är allt bortom det ointressant, till och med om jag tog med en varelse från Sirius som teleporterar upp potatis direkt ur jorden. För helt ärligt, spelar det någon roll?
Och kanske är det just därför vi har den här diskussionen: för att om sanningen kom fram, skulle världen förändras totalt: Teknologin, maktstrukturen, hela vår världsbild.

Jag hoppas att filmen blir en väckarklocka – till ett större vetande, på gott och ont.

De flesta som diskuterar härinne har nog ägnat minst lika mycket tid som du har gjort åt fenomenet även om många kommit till diametralt motsatta slutsatser - jag är i alla fall rätt övertygad om att jag inte ligger långt efter dig och min övertygelse om att det mest handlar om missförstånd och feltolkningar har bara stärkts genom åren - så dina försök att mästra meddelat dryghet blir ju mest fånigt.
Citera
2025-10-24, 17:36
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ska vi söka fram dina bevis?!
Jag tog mig friheten och sökte fram hans bevis

2024 skrevs detta

Antar våran fanatiker glömt uppdatera sina ufo egenskaper
Citera
2025-10-24, 18:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Du är fortfarande här, dag efter dag, tråd efter tråd, för att övertyga oss andra.
Det är nästan som att du inte riktigt tror på din egen slutsats.
Jag är inte här för att övertyga någon - jag ifrågasätter bara påståenden som saknar substans och blottlägger dem efter bästa förmåga för vilka ihåliga argument de är.
Jag är inte ute efter att motbevisa förekomsten av utomjordingar eller liknande - jag är bara ute efter att motbevisa felaktiga påståenden om dem. Om de kommer så är de hjärtligt välkomna vad mig anbelangar - så länge de är någorlunda sanerade och fredliga…
Citera
2025-10-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Jag tog mig friheten och sökte fram hans bevis

2024 skrevs detta

Antar våran fanatiker glömt uppdatera sina ufo egenskaper
Haha... men... men... Det där är ju bara "The official story" & "That's what they want you to believe". Glöm inte konspirationen. Gratis Energi måste hållas hemligt, top secret, så att vi ska köpa mer olja (samtidigt som bensinbilen är på väg att avskaffas iofs). Men snart kommer allt att avslöjas. Alldeles strax. I november på Amazon Prime för 299 kr eftersom Amazons ägare Jeff Bezos absolut inte ingår i eliten som konspirerar mot oss, han är en hippie-rebell. Det blir en rolig julafton i år när allt är gratis, förutom Amazon Prime då, det kommer att kosta
Citera
2025-10-24, 18:13
Medlem
Citat:
Rubio är inte vittne till något UFO.

Han berättar bara vad andra har berättat för honom. Hörsägen i andra hand. Det går säkert att hitta tusentals fler som har hört talas om de här ryktena och som kan berätta vad de har hört till dramatisk bakgrundsmusik. Även högt uppsatta. Det är ju därför ni gillar att nämna de kända namnen. De ska skänka trovärdighet till sagan. Men det är inget bevis att berätta en saga i andra hand.

Det är däremot en skandal att den amerikanska administrationen med vilje sprider Fake News. Men det är ju inga nyheter att de gör det, tyvärr. Det gör de hela tiden. Det skulle inte förvåna mig om de pyser ut sådana här uppgifter med flit för att skapa dimridåer för riktig politik. T.ex att avskaffa Obamacare o dyl som faktiskt påverkar människors liv. Om de kan få några miljoner att prata om UFO:n i stället blir protesterna inte lika stora.

Nu har jag inte sett "filmen" men jag kan slå vad om att alla "vittnesmål" kommer att följa precis samma mönster och att noll uppgifter går att verifiera. Enligt tidigare inlägg i tråden är det ju bara gammal skåpmat på repeat och inga nyheter.
Rubio skulle inte medverka baserat på bara rykten, det är naivt att tro det. Däremot kan han ju vara under inflytande av en psy-ops, där listan kan göras väldigt lång t.ex Presidenter som Jimmy Carter etc som i princip tvärvände i UFO frågan när han blev briefad av CIA.

Vi vet helt enkelt inte, därför är det tokigt att dra förhastade slutsatser.
Citera
2025-10-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Rubio skulle inte medverka baserat på bara rykten, det är naivt att tro det. Däremot kan han ju vara under inflytande av en psy-ops, där listan kan göras väldigt lång t.ex Presidenter som Jimmy Carter etc som i princip tvärvände i UFO frågan när han blev briefad av CIA.

Vi vet helt enkelt inte, därför är det tokigt att dra förhastade slutsatser.
Rubio är en Loose cannon med foliehatt. Det är inte en person du kan lita på.
Rubio Spreads Debunked 2020 Election Fraud Claims
https://www.factcheck.org/2024/05/rubio-spreads-debunked-2020-election-fraud-claims/
Citera
2025-10-24, 18:30
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Fast du påstår faktiskt att det finns personer som styr dessa farkoster - inte enbart flygande objekt.
Ändrar du dig nu helt plötsligt? Vi vill se bevis på dina flygande farkoster styrda av utomjordingar - som du säger att du har….

Det finns inga bevis på att utomjordingar besökt jorden eller att amerikanska myndigheter hittat utomjordiska farkoster. Det konstaterar Pentagon i en rapport där de har gått igenom alla ufo-observationer sedan 1945.

Var skriver jag att " personer styr " dessa farkoster? Du ser saker som jag aldrig har skrivit!

Jag har aldrig skrivit något om " utomjordiska varelser som styr några skepp".
Citera
2025-10-24, 18:55
Medlem
Citat:
Rubio är en Loose cannon med foliehatt. Det är inte en person du kan lita på.
Rubio Spreads Debunked 2020 Election Fraud Claims
https://www.factcheck.org/2024/05/rubio-spreads-debunked-2020-election-fraud-claims/
Man bör nog inte förlita sig på någon, varken Marco Rubio eller Ulf Kristersson.

UAP/UFO Disclosure handlar dock inte om en enskild människa, eller dennas trovärdighet, det handlar om att gå till grunden med vad UFO/UAP's som har rapporterats och dokumenterats sedan tidigt 1900 tal egentligen är för något.

(FB) Age of Disclosure ( Dokumentär November 21 ) – Största erkännandet någonsin av UFO?
Citera
2025-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Man bör nog inte förlita sig på någon, varken Marco Rubio eller Ulf Kristersson.

UAP/UFO Disclosure handlar dock inte om en enskild människa, eller dennas trovärdighet, det handlar om att gå till grunden med vad UFO/UAP's som har rapporterats och dokumenterats sedan tidigt 1900 tal egentligen är för något.

(FB) Age of Disclosure ( Dokumentär November 21 ) – Största erkännandet någonsin av UFO?
Det var inte jag som tog upp Rubio som ett Argument by Authority.
Citera
2025-10-24, 19:12
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
1. Jag ifrågasätter bara påståenden som saknar substans
2. Jag är bara ute efter att motbevisa felaktiga påståenden om dem

1. Låt oss ta din punkt om “saknar substans” och väger den mot Robert Salas – före detta kapten med ansvar för 10 ICBM Minuteman-missiler.
Robert Salas:
– Officersträning
– FBI SSBI
– PRP-certifiering för kärnvapen:
– Stresstester, bakgrundskontroller, regelbundna polygraftester

Snake:
– Anonym användare på forum
Du gillar ju Ockhams rakkniv: Vem är mest trovärdig – den som utbildats för att rapportera under kärnvapenkrig, eller en anonym användare med 36000 inlägg på Flashback?

Detta är ETT av vittnena från filmen där din egen trovärdighet som jämförelse är omätbar.

2. Vittnesmål kan ifrågasättas, ej motbevisas.

För att motbevisa det krävs primärdata från samma tid, plats och förhållanden. Men eftersom du inte har säkerhetsklassificering för att ens befinna dig på en kärnvapenbas blir ditt uttalande meningslöst.

Du kan bara spekulera.
Snake spekulerar.
Citera
2025-10-24, 19:26
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:

Visst känns det naturligt att Pentagon vill hemlighålla Peak R&D för resten av världen och dementerar all form av "UAP" och "Secret Tech"?

För inte så länge sedan var det ett företag som påstod att alla bilstora drönare var deras. Men hör här vad representant för Pentagon säger i ett pressklipp:

Pentagon holds news briefing (New Jersey UFO sightings)
https://www.youtube.com/watch?v=pyfYwUdiGvQ&t=2s
Jen (05:26):
Can you rule out that these are American drones or U.S. military drones?

Sabrina (05:30):
These are not U.S. military drones. Again, this is being investigated by local law enforcement. Our initial assessment here is that these are not drones or activities coming from a foreign entity or adversary.
Om man tolkar henne bokstavligen:
- Det är inte amerikanska drönare
- Det är inte utländska drönare
- Det är NÅGOT i HIMLEN utanför deras kontroll.

Papegojor på rymmen som flyger i formation över kärnvapenanläggningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in