2025-10-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det finns mycket som vi inte vet. För att ta reda på det måste vi vänta på att vetenskapen har dokumenterat det nya. Det är inte rimligt att fantisera ihop teorier som inte kan testas eller förklaras. Det är ju inte vetenskap, det är bara vild fantasi. Ser du inget värde i vetenskapen?

Det är helt okej med science fiction, men då ska man vara ärlig och säga att man ägnar sig åt det.

Jag älskar vetenskap, utan den hade vi inte haft någon fiktion.

Bevis vill jag också ha, vetenskapliga sådana och vetenskapen går framåt och lär oss bevisa fler saker med tiden.

Förr i tiden visste vi lite om hållbarhetsteori till exempel, idag bygger vi stormsäkra skyskrapor...

Detta är ingenjörstekniska framsteg och fysikaliska, kemiska och biologiska problem löser vi bättre och bättre.

Framsteg kan ske i våra hjärnor och i vårt DNA också, DNA påverkar vi i allra högsta grad genom teknik idag, både hos oss själva och biologiskt.

Det är sunt att ifrågasätta, det är sunt att ta till sig verifierbara fakta, det kan också vara sunt att låta andra kivas, luta sig tillbaka och bara betrakta utvecklingen på gott eller ont...
Citera
2025-10-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Inte så troligt. Sirius är bara 300 miljoner år gammal och evolutionen har lärt oss att 300 miljoner år inte på långa vägar räcker för att vaska fram en teknologisk långfärdsrymdresande intelligens.
Sirius kanske är en rastplats på väg till Jorden? De har teleporterat sig dit i UFOSummoners "frekvensband" och nu bygger de ett rymdskepp för att ta sig fram den sista biten. Oklart varför de inte kan teleportera sig hela vägen hit, men vi har kanske inte rätt slags frekvenser här i vårt solsystem. Alternativt om vår FM-radio blockerar signalen. UFO:t kan väl förklara detta lite närmare.
Citera
2025-10-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
UFO! Jag kommer kolla på detta! Kommer nog bli intressant! Vad är det för speciellt med denna produktion mot för andra dokumentärer om UFON??
Det är en dokumentär som följer den aktuella utvecklingen om UAP/UFO som vart i synnerhet intressant sedan 2022.

first public congressional hearing into UFO sightings in the US in over 50 years.
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_United_States_Congress_hearings_on_UFOs

Miljontals människor världen över kommer se den. Det är dock inga nya bevis eller egentligen något nytt för oss fåtal som redan är insatta i ämnet.

Regissören Dan Farah skriver så här:
The Age of Disclosure is a pretty unprecedented documentary where I interview 34 high-level government, military, and intelligence officials who break their silence and reveal that there's been an 80-year cover-up of the existence of non-human, intelligent life. On top of that, they reveal that the U.S. is actually in a high-stakes, secret Cold War race with other nations to reverse-engineer technology of non-human origin. The stakes in this race could not be higher. It's a film that answers a lot of questions for millions of people around the world

I was determined to make the most credible, non-sensational, serious documentary ever made on this topic. To set a very unique, unprecedented bar, I basically decided I was only going to interview people who have direct knowledge of this topic as a result of their work for the U.S government. That set this bar at extremely credible, extremely informed—not just some guy with an opinion or a theory. Every single person is aware of very sensitive, very classified information, but they also are aware of information that they can lawfully disclose, information that they've typically been discouraged from sharing, but they did have the ability to lawfully disclose.

Ufosummoner sammanfattade tidigare vilka 34 det är som medverkar, bl.a. USAs utrikesminister Marco Rubio.
(FB) Age of Disclosure ( Dokumentär November 21 ) – Största erkännandet någonsin av UFO?
Senast redigerad av Omnik 2025-10-24 kl. 14:53.
Citera
2025-10-24, 14:52
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
1. Ju mer extraordinära påståenden man gör, desto starkare bevis krävs. Det är en grundläggande princip i all vetenskaplig skepticism.

2. Om någon påstår att utomjordingar har landat på jorden, krävs det alltså bevis som är lika extraordinära som påståendet självt. En suddig film, ett anonymt vittnesmål eller något “oidentifierat föremål” på himlen räcker inte.

3. Om något så extraordinärt som en utomjordisk landning faktiskt skulle ske, skulle det inte vara något som gick att dölja. Tusentals människor, nyhetskanaler och kameror världen över skulle dokumentera det i realtid.

1. ECREE är helt subjektiv och inte någon grundläggande princip (seriöst, tror du det?).

Det är en pseudoklubb för inbördes beundran. En dag ser jag 9 miljarder på mitt konto. En extraordinär händelse. Beviset: Samma bankutdrag som när man tar ut 300 kronor för att köpa sista 75:an så fredagen är räddad. Jag behöver inte två bankutdrag för att bevisa det, även om jag troligen blir återbetalningskyldig om jag spenderar dem.

2. Bevisen är extraordinära — men du accepterar dem inte, och det är en helt annan sak.

Vetenskap bygger på verifiering, och i det här fallet är vittnena granskade hundratals gånger.
Att ändå säga “inga bevis” betyder bara att man inte längre söker sanningen, utan bara vill behålla sin världsbild.
Föreställ dig att statsministern håller presskonferens:
han presenterar en delegation från Sirius, blåaktig hud, fyra fingrar, skeppet svävar stilla 100 m ovanför Rosenbad.

Skulle du då säga: “Hollywood-makeup, Lockheed-projekt, green-screen”?
Precis. För den som redan bestämt sig finns inget “tillräckligt” bevis.

3. Vi tror ofta att något som händer i realtid “inte går att dölja”. Men titta på moderna informationskriser: under flera år rapporterade tusentals medier samma berättelse om “ryska kopplingar” – en historia som senare visade sig till stora delar vara fabricerad av Obama och underrättelsetjänsten.

Trots att det avslöjats talar nästan ingen media om det.

Poängen är inte politik – det är mekanismen. Narrativ kan masspridas och sedan tystas, även i en värld med miljarder kameror. Därför är det naivt att tro att allt extraordinärt automatiskt blir synligt eller rapporterat.
Citera
2025-10-24, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. ECREE är helt subjektiv och inte någon grundläggande princip (seriöst, tror du det?).

Det är en pseudoklubb för inbördes beundran. En dag ser jag 9 miljarder på mitt konto. En extraordinär händelse. Beviset: Samma bankutdrag som när man tar ut 300 kronor för att köpa sista 75:an så fredagen är räddad. Jag behöver inte två bankutdrag för att bevisa det, även om jag troligen blir återbetalningskyldig om jag spenderar dem.

2. Bevisen är extraordinära — men du accepterar dem inte, och det är en helt annan sak.

Vetenskap bygger på verifiering, och i det här fallet är vittnena granskade hundratals gånger.
Att ändå säga “inga bevis” betyder bara att man inte längre söker sanningen, utan bara vill behålla sin världsbild.
Föreställ dig att statsministern håller presskonferens:
han presenterar en delegation från Sirius, blåaktig hud, fyra fingrar, skeppet svävar stilla 100 m ovanför Rosenbad.

Skulle du då säga: “Hollywood-makeup, Lockheed-projekt, green-screen”?
Precis. För den som redan bestämt sig finns inget “tillräckligt” bevis.

3. Vi tror ofta att något som händer i realtid “inte går att dölja”. Men titta på moderna informationskriser: under flera år rapporterade tusentals medier samma berättelse om “ryska kopplingar” – en historia som senare visade sig till stora delar vara fabricerad av Obama och underrättelsetjänsten.

Trots att det avslöjats talar nästan ingen media om det.

Poängen är inte politik – det är mekanismen. Narrativ kan masspridas och sedan tystas, även i en värld med miljarder kameror. Därför är det naivt att tro att allt extraordinärt automatiskt blir synligt eller rapporterat.
Det går väl ändå inte att komma ifrån att bevisningen är anekdotisk. Jag tycker att det är ganska mycket begärt att mer eller mindre begära att människor måste acceptera teorierna.
Citera
2025-10-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Ufosummoner sammanfattade tidigare vilka 34 det är som medverkar, bl.a. USAs utrikesminister Marco Rubio.
(FB) Age of Disclosure ( Dokumentär November 21 ) – Största erkännandet någonsin av UFO?
Rubio är inte vittne till något UFO.

Han berättar bara vad andra har berättat för honom. Hörsägen i andra hand. Det går säkert att hitta tusentals fler som har hört talas om de här ryktena och som kan berätta vad de har hört till dramatisk bakgrundsmusik. Även högt uppsatta. Det är ju därför ni gillar att nämna de kända namnen. De ska skänka trovärdighet till sagan. Men det är inget bevis att berätta en saga i andra hand.

Det är däremot en skandal att den amerikanska administrationen med vilje sprider Fake News. Men det är ju inga nyheter att de gör det, tyvärr. Det gör de hela tiden. Det skulle inte förvåna mig om de pyser ut sådana här uppgifter med flit för att skapa dimridåer för riktig politik. T.ex att avskaffa Obamacare o dyl som faktiskt påverkar människors liv. Om de kan få några miljoner att prata om UFO:n i stället blir protesterna inte lika stora.

Nu har jag inte sett "filmen" men jag kan slå vad om att alla "vittnesmål" kommer att följa precis samma mönster och att noll uppgifter går att verifiera. Enligt tidigare inlägg i tråden är det ju bara gammal skåpmat på repeat och inga nyheter.
Citera
2025-10-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det går väl ändå inte att komma ifrån att bevisningen är anekdotisk. Jag tycker att det är ganska mycket begärt att mer eller mindre begära att människor måste acceptera teorierna.
Teorier? Det är ju bara rykten och spekulationer och kanske någon mörk fläck på en trasig kameralins från 1997.
Citera
2025-10-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det är en dokumentär som följer den aktuella utvecklingen om UAP/UFO som vart i synnerhet intressant sedan 2022.

first public congressional hearing into UFO sightings in the US in over 50 years.
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_United_States_Congress_hearings_on_UFOs

Miljontals människor världen över kommer se den. Det är dock inga nya bevis eller egentligen något nytt för oss fåtal som redan är insatta i ämnet.

Regissören Dan Farah skriver så här:
The Age of Disclosure is a pretty unprecedented documentary where I interview 34 high-level government, military, and intelligence officials who break their silence and reveal that there's been an 80-year cover-up of the existence of non-human, intelligent life. On top of that, they reveal that the U.S. is actually in a high-stakes, secret Cold War race with other nations to reverse-engineer technology of non-human origin. The stakes in this race could not be higher. It's a film that answers a lot of questions for millions of people around the world

I was determined to make the most credible, non-sensational, serious documentary ever made on this topic. To set a very unique, unprecedented bar, I basically decided I was only going to interview people who have direct knowledge of this topic as a result of their work for the U.S government. That set this bar at extremely credible, extremely informed—not just some guy with an opinion or a theory. Every single person is aware of very sensitive, very classified information, but they also are aware of information that they can lawfully disclose, information that they've typically been discouraged from sharing, but they did have the ability to lawfully disclose.

Regissören Dan Farah har tidigare arbetat med:

- Ready Player One, science fiction, 2018

- The Phenomenon, UFO/foliehatt, 2020

- The Shannara Chronicles, Fantasy TV-serie, 2016

Det blir säkert en väldigt underhållande film, den nya Bra musik, snyggt foto m.m.

https://www.imdb.com/name/nm2252124/
Citera
2025-10-24, 16:28
Medlem
Viktor79xs avatar
Interjuv med Dan Farah. Den börjar 6.00 timestamp

https://youtu.be/OjpPIC37Lo0?si=YdMed46stZGHA8Zj
Citera
2025-10-24, 16:47
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

Definitivt – Ingen ska acceptera några teorier utan eget arbete. Det är fullt rimligt att avfärda UFO som strunt – om man aldrig studerat ämnet djupare än en Expressen-löpsedel, vilket troligen är det de flesta mäktar med. Ämnet kräver studier. Fundering. En promenad i skogen. Och fundera igen.
Många lever gott utan att veta mer än att potatis växer och korv smakar bra. För dem är allt bortom det ointressant, till och med om jag tog med en varelse från Sirius som teleporterar upp potatis direkt ur jorden. För helt ärligt, spelar det någon roll?
Och kanske är det just därför vi har den här diskussionen: för att om sanningen kom fram, skulle världen förändras totalt: Teknologin, maktstrukturen, hela vår världsbild.

Jag hoppas att filmen blir en väckarklocka – till ett större vetande, på gott och ont.
Citera
2025-10-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
om sanningen kom fram, skulle världen förändras totalt: Teknologin, maktstrukturen, hela vår världsbild.
Okej. Och detta ska inträffa nu i november på Amazon Prime? Du tror alltså att 2026-2030 blir helt annorlunda på grund den här filmen? Jag slår vad igen, det kommer inte att hända någonting alls.
Citera
2025-10-24, 17:03
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Jag skulle gärna se den, verkar intressant men har ingen koll på dessa "gubbar"...

Det mest intressanta tycker jag är vissa iakttagelser på militära anläggningar, vissa foton och en del vittnesmål.

En gång såg jag något som jag nu förstår var en bolid, alltså ett stort rött klot som långsamt flög över mig, det landade, eller slog ner på andra sidan floden och dagen efter när jag frågade min värd, sade han att det var en häxa.

VI behöver nog överbrygga mer än ljusår här och varför inte börja med att utbilda ALLA lite bättre!

>95% av alla UFOs är mest troligt naturliga fenomen.
Skillnaden är den bedömande situationen:
Mörker: Meningslöst utan andra variabler, t.ex stänger av Vapensystem nergrävda >40 meter under marken.
Starkt Motljus: Meningslöst
Bara du ensam som observerade: Meningslöst
Gjorde inget som verkade intelligent, t.ex, den följde efter en längre period (flera minuter)
Objektets utformning: Såg den ut ut som ett flygande objekt med specifik form? Om inte, Meningslöst.
Abetar du med klassificerade vapensystem? Om inte, meningslöst att rapportera.
Och eftersom de flesta UFO-rapporter inte uppfyller ovanstående kriterier är det således ganska uppenbart att det mesta är feltolkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in