Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Men stackars barn då. Kommer det att bli jobbigt för er när ni inte får leka ut era hämningslösa personlighetsstörningar anonymt på nätet? Utan måste ta lite ansvar och tänka på andra? Stackars liten då. 😂
Ska bli kul sen när den politiken du förespråkar kommer och biter dig i röven tillslut. Men då lär du väl skylla ifrån det på någon annan.
Men visst om du gillar att skylta med ditt privatliv inför pedofiler, seriemördare, våldtäktsmän och tjuvar så är det fritt fram att göra så men ge fan i oss andra som inte vill. Tycker det är perverst att vilja exponera andras privatliv(kanske även sexliv), är väl någon sexuell grej där man vill förnedra andra eller något. Bara perversa vill tvinga normala människor till att exponera sitt privatliv inför kriminella, terrorister o.s.v.
Nazister, fascister och kommunister vill ha full kontroll över folket därav är anonymitet på nätet tabubelagt för samtliga parter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Jag tror inte att särskilt många skulle drabbas av detta eftersom det bara är att skaffa VPN.
Det tog 5 minuter för mig att fixa ett bra VPN som jag nu har använt ett tag.
Man kommer väl förbjuda VPN också. Eliten tillåter inte folk att ha någon slags frihet.
Hade större förväntningar på S än såhär om jag ska vara ärlig, wtf?
Man får rösta pirat då det inte finns något annat alternativ där man inte vill ta bort folks friheter. Hade tillräckligt många röstat pirat så kanske andra partier hade fattat att svensken inte vill ha någon diktatur eller förbud (spelar ingen roll vad man försöker rättfärdiga diktaturen med).
Dessutom så är ingen anonym på nätet. Begår någon ett riktigt brott så går det att spåra och hitta personen i fråga om man verkligen vill det.