Resultat: Vad anser du om förslaget om ID-krav?
Positiv
13,98%
71 röster
Negativ
77,17%
392 röster
Kluven
7,48%
38 röster
Vet ej/Annat
1,38%
7 röster
2025-10-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Problemet blir ju då, vem är den betrodda tredje parten? Vilka system har varit så säkra att de omöjligt kan blivit komprimerade? Jag litar inte på BankID, men tvingas till att använda det. Vem eller vilka skulle kunna skapa och sköta ett system som inte skulle riskera att bli korrupt? Fram tills den frågan blir löst, om den någonsin blir det är förslaget enbart ett sätt att kontrollera åsiktsyttringar.

I vår digitaliserade värld använder vi betrodda företag och organisationer hela tiden för att det ska fungera smidigt, men de allra flesta tänker inte ens på det. Det går säkert att skapa ett system som är helt baserad på öppen källkod med organiserad tillsyn som säkerställer att det inte används på ett integritetskränkande sätt. Sen kommer det alltid att finnas foliehattar som tror att andra är intresserade av att hålla koll på dem.

Om du nu inte litar på något så radera för all del alla rootcertifikat från din dator och försök sedan att använda den utan att bli galen.
Citera
2025-10-24, 17:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-bienheureux
Ironiskt att det är din åsikt samtidigt som du sitter på flashback och leker ball under ett anonymt alias.

Ball? 😂

Men du har rätt. Med identifiering så hade jag uttryckt mig annorlunda. Konstigt, eller hur?
Citera
2025-10-24, 17:06
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Ball? 😂

Men du har rätt. Med identifiering så hade jag uttryckt mig annorlunda. Konstigt, eller hur?
Så du vågar inte säga din ärliga åsikt då menar du?
Citera
2025-10-24, 17:11
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Så du vågar inte säga din ärliga åsikt då menar du?

Sluta tro att du är smart. 😂 Försök att komma på en bättre hypotes.

Citera
2025-10-24, 17:14
Medlem
Att kalla oliktänkande för ryggradslösa mähän som bör hålla käften är något som dom flesta tangentbordskrigarna tycker är ballt.

Men till sak så kan du kan börja med att föregå med gott exempel och ha ditt fullständiga namn som alias.

Citat:
Ball? 😂

Citera
2025-10-24, 17:14
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Sluta tro att du är smart. 😂 Försök att komma på en bättre hypotes.

Förstår att sanningen är jobbig för dig att ta in så snälla sluta göra dig mer pajas än vad du redan är.
Citera
2025-10-24, 17:18
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-bienheureux
Att kalla oliktänkande för ryggradslösa mähän som bör hålla käften är något som dom flesta tangentbordskrigarna tycker är ballt.

Men till sak så kan du kan börja med att föregå med gott exempel och ha ditt fullständiga namn som alias.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Förstår att sanningen är jobbig för dig att ta in så snälla sluta göra dig mer pajas än vad du redan är.

Men stackars barn då. Kommer det att bli jobbigt för er när ni inte får leka ut era hämningslösa personlighetsstörningar anonymt på nätet? Utan måste ta lite ansvar och tänka på andra? Stackars liten då. 😂
Citera
2025-10-24, 17:23
Medlem
Du är definitionen av en projicerande hycklare.

Citat:
Men stackars barn då. Kommer det att bli jobbigt för er när ni inte får leka ut era hämningslösa personlighetsstörningar anonymt på nätet? Utan måste ta lite ansvar och tänka på andra? Stackars liten då. 😂
Citera
2025-10-24, 17:24
Medlem
Tuors avatar
Jag tror inte att särskilt många skulle drabbas av detta eftersom det bara är att skaffa VPN.

Det tog 5 minuter för mig att fixa ett bra VPN som jag nu har använt ett tag.
Citera
2025-10-24, 17:26
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Är väl mer synd om såna som dig som inte kommer våga säga sina åsikter som får det jobbigt.
Ni som vill ha mer kommunism är allt för tragiska.
Citera
2025-10-24, 18:05
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ska bli kul sen när den politiken du förespråkar kommer och biter dig i röven tillslut. Men då lär du väl skylla ifrån det på någon annan.

Men visst om du gillar att skylta med ditt privatliv inför pedofiler, seriemördare, våldtäktsmän och tjuvar så är det fritt fram att göra så men ge fan i oss andra som inte vill. Tycker det är perverst att vilja exponera andras privatliv(kanske även sexliv), är väl någon sexuell grej där man vill förnedra andra eller något. Bara perversa vill tvinga normala människor till att exponera sitt privatliv inför kriminella, terrorister o.s.v.

Nazister, fascister och kommunister vill ha full kontroll över folket därav är anonymitet på nätet tabubelagt för samtliga parter.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag tror inte att särskilt många skulle drabbas av detta eftersom det bara är att skaffa VPN.

Man kommer väl förbjuda VPN också. Eliten tillåter inte folk att ha någon slags frihet.

Hade större förväntningar på S än såhär om jag ska vara ärlig, wtf?

Man får rösta pirat då det inte finns något annat alternativ där man inte vill ta bort folks friheter. Hade tillräckligt många röstat pirat så kanske andra partier hade fattat att svensken inte vill ha någon diktatur eller förbud (spelar ingen roll vad man försöker rättfärdiga diktaturen med).

Dessutom så är ingen anonym på nätet. Begår någon ett riktigt brott så går det att spåra och hitta personen i fråga om man verkligen vill det.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-10-24 kl. 18:15.
Citera
2025-10-24, 18:21
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Inte bra för den demokratiska principen, men det drabbar bland annat idioter. Det har ju bieffekten att det höjer nivån på det demokratiska samtalet.

Men det blir svårt att övertyga de socialdemokratiska kärnväljarna, nämnda idioter, när de inte ens är med i samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in