Resultat: Vad anser du om förslaget om ID-krav?
Positiv
13,98%
71 röster
Negativ
77,17%
392 röster
Kluven
7,48%
38 röster
Vet ej/Annat
1,38%
7 röster
2025-11-10, 12:48
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Hur stort problem kan det vara? Brukar du bli hotad?

Sen om man själv är anonym så vad kan de göra? Sparka ned min brevlåda de inte ens vet vilken den är?

Nej men det har hänt några gånger!

Anonymitet när det gäller personangrepp och hot är inte bra enligt mig! Jag hade velat veta vem som hotar mig och min familj! Oftast är det små pissmyror som är tuffa bakom tangentbord och datorskärm, men vågar inte stå för vad de har sagt eller skrivit! Som jag skrev i ett tidigare inlägg: Åsikter kan man ha många olika och på olika nivåer, och vågar man inte stå för dem så kan man låta bli tangentbordet.
Citera
2025-11-10, 13:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Åsikter kan man ha många olika och på olika nivåer, och vågar man inte stå för dem så kan man låta bli tangentbordet.
Vilket är värst: ta emot hot när man är känd eller ta emot hot när man är okänd?

Om du hellre blir hotad för vad du skrivit när det är känt vem du är än när ingen vet vem du är, så får det väl stå för dig. Vågligt! Särskilt som det runt omkring blivit så tyst...
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-11-10 kl. 13:58.
Citera
2025-11-10, 21:43
Medlem
Nixters avatar
Magdalena Anderssons anser att åsiktspoliserna skulle trivas bra i dagens Sverige. Tycker du inte ”rätt” – ja, då riskerar du att få dina konton stängda, bli uthängd eller till och med ekonomiskt förstörd.

Det är nästan som om vi(S)sa politiker ser det som en dygd att tysta meningsmotståndare.
Erich Honecker småler nog i sin grav.
Citera
2025-11-12, 16:12
Medlem
På SVT: Skärmfri på 15 min avsnitt 3. Techjättarna ska styras genom lagstiftning. En marxistisk forskare får agera expert och berättar att demokratin måste skyddas genom att väljarna ska skyddas från populister som Trump!, Bolesaro! och Milei! som utnyttjat sociala medier för att runda de traditionella partierna. Socialministern från KD håller med och lovar lagstiftning.
Citera
2025-11-15, 16:19
Medlem
Nixters avatar
Den kommande censuren på sociala medier handlar inte om att tysta hat, utan om att tysta sanningen.

Mvh Socialdemokraterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in