Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalsjukling
Ja jag betalar skatt på min sjukpenning. Förutom två år när jag tvingades leva på försörjningsstöd så har jag betalat skatt i hela mitt vuxna liv. Och ja jag kör bil och betalar även bensin och bilskatt.
När det gäller matmomsen så vet jag inte vad jag tycker ännu, för vi har ju än så länge inte sett om det kommer att göra någon skillnad. Blir det billigare överhuvudtaget? Och om det blir det så hur mycket billigare? Jag är en sån som måste se det först för att tro på det 👌 Men jag väntar med spänning. Vi torde väl hinna se vilken effekt det får innan valet.
Regeringen ordnade sänkning på bensin och diesel genom att stoppa vansinnet med reduktionsplikt på över 30% och förra regeringen hade som mål att till 2030 ligga på minst 60%
Det drabbar givetvis inte MP eller sossarna för de åker statligt betald taxi.
Ta bort skatt på pensioner och sjukersättningar så räcker de bättre.
Inse att du kommer inte få nytta av skattehöjning för de som tjänar mer än 66.000 kr/månad. De kommer gå till bidrag till andra.
Du kommer få ökade kostnad för ditt bilåkande, den el du förbrukar och matmomsen gissar jag de kommer återställa också.
Vägen framåt är att det måste löna sig att arbeta och inte att pungslå folket mera. Stefan Löfven gick till val på att vi skulle ha EU:s lägsta arbetslöshet. I stället ligger vi rätt dåligt till och med mer i arbete kommer skatten in den vägen och mindre till A-kassa.
Det borde vara straffbart att lova massa saker som folk går på och inte uppfylla det.