Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalsjukling
Jag kan inte ens ta ställning till just den lagändringen eftersom det som sagt är fantasisiffror för mig. Men jag är inte emot det. Jag hade gärna betalat högre skatt om jag hade den inkomsten, jag betalar gärna högre skatt på min pyttelilla sjukpenning jag har nu också om det går till bättre sjukvård och välfärd. Och det är det jag kommer att rösta på. Men inte just på grund av den frågan utan andra detaljer som tex höjda barnbidrag 👌 Och på grund av att högern för mig är helt utesluten att rösta på då sjuka inte överhuvudtaget prioriteras av dessa.
Det är precis det jag menar. Vänstern har så sjukt svårt att sätta sig in i andra människors skor. Att du inte ens kan ge mig ett svar i ett påhittat scenario på flashback gör mig orolig. För jag hade nämligen kunnat svara på samma scenario, oavsett om det innebar att jag tjänade 21 000kr i månaden, eller 350 000kr i månaden.
Angående det jag fetstilade:
Fråga; Med den inkomsten du har nu, hade du varit okej med en procentuell skattehöjning som möter din definition på "högre" (låt oss säga 5%) , på din egna inkomst, trots att det innebär att du kan spara mindre till dina barn?
Denna fråga går under premissen att du, precis som nu, inte styr var just dina skattepengar går.