Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-24, 11:48
Medlem
negerbarns avatar
Ska nog fan ta å klä mig som Marcus på halloween. En skräck för bufféägare.
Alternativt en pannbiff!
Citera
2025-10-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Förstår restaurangen. Tänk om alla betedde sig så där då skull lunchen kosta 320 kr per person.

Men jag hade avvisat gästen sagt du inte är välkommen. Helt enkelt med motiveringen du kan inte bete dig.
Av vilken anledning? Gästen har ju inte gjort något fel.
Citera
2025-10-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Okej, köttsaft. Känns dock som icke-kosher för de som inte äter blodmat. Vill minnas att judar ofta eller ibland lägger visst kött i blöt för att bli av med blod/köttsaft eller lakar ut blodet på något vis? Eller har jag uppfunnit det själv?

Du har rätt om batcharna, dock vet jag från säkra källor att det ibland (iaf hos vissa tillverkare) smygs ner både det ena och andra som inte ska vara med, när man gör korv. Korv är ett otyg.

Du kanske tänker på kosher-förfarandet för lever, som är långt och komplicerat, för att få bort blodet.

https://www.star-k.org/articles/articles/1133/kashering-liver/
Citera
2025-10-24, 13:11
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Du kanske tänker på kosher-förfarandet för lever, som är långt och komplicerat, för att få bort blodet.

https://www.star-k.org/articles/articles/1133/kashering-liver/

Tack för länken. Ja, det var nog detta jag for efter.
Citera
2025-10-24, 13:23
Medlem
Zog Ruless avatar
Extremt pinsamt att det här blir en nyhet över huvud taget.

Kastade han mat är det dåligt. Åt han "för mycket" och restaurangen gnäller är det dåligt.

Men att göra en big deal av det här.....
Citera
2025-10-24, 15:43
Medlem
Fyra biffar blir man inte ens mätt på
Citera
2025-10-24, 15:44
Medlem
Hur man kan gå på restaurang rakt in från åkern, med kepsen på…

Naturligtvis retar han upp ägaren för på förhand. Vilken vulgär bonnaröv!

Vad är buffélagen för någonting?

Hela storyn är både bisarr och ingalunda nyhetsmaterial!

Bonnläppen kan framöver lära sig att visa omgivningen respekt och klä sig som det förväntas av en restauranggäst!

Buffel
Citera
2025-10-24, 15:44
Medlem
Finns det en buffélag?
Jag hittar inte när jag googlar.
Citera
2025-10-24, 15:52
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Finns det en buffélag?
Jag hittar inte när jag googlar.
Låter som ett påhitt från ägaren.
Närmast man kommer är: ät inte mer än du orkar äta upp. Gammal svensk sed sen urminnes tider.
Eller om man så vill: vett- och etikett.
Citera
2025-10-24, 15:55
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Hur man kan gå på restaurang rakt in från åkern, med kepsen på…

Naturligtvis retar han upp ägaren för på förhand. Vilken vulgär bonnaröv!

Vad är buffélagen för någonting?

Hela storyn är både bisarr och ingalunda nyhetsmaterial!

Bonnläppen kan framöver lära sig att visa omgivningen respekt och klä sig som det förväntas av en restauranggäst!

Buffel

Det finns inga klädkoder för simpla lunchrestauranger, det hade du vetat, om du satt din fot på en någon gång, eller levt ute i verkligheten.

Att en dryg fjärdedel av alla matgäster på en simpel lunchrestaurang dessutom är arbetare i arbetskläder, hade du vetat om, om du satt din fot på en någon gång, eller levt ute i verkligheten.

Du har precis berättat, att du är den största bonnläppen, rent av en snedseglare som sällan eller aldrig lämnar din lägenhet.
Citera
2025-10-24, 16:35
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det finns inga klädkoder för simpla lunchrestauranger, det hade du vetat, om du satt din fot på en någon gång, eller levt ute i verkligheten.

Att en dryg fjärdedel av alla matgäster på en simpel lunchrestaurang dessutom är arbetare i arbetskläder, hade du vetat om, om du satt din fot på en någon gång, eller levt ute i verkligheten.

Du har precis berättat, att du är den största bonnläppen, rent av en snedseglare som sällan eller aldrig lämnar din lägenhet.

Exakt! Går man in i en butik eller restaurang mitt på dagen är det väldigt många i arbetskläder. Vårdarbete, hantverkare, byggarbetare osv... Ska de använda en del av sin tid för att byta om på sin lunch för att behaga andra istället för att använda hela sin tid åt det de behöver, nämligen äta och eventuellt hinna med något ärende? Knappast troligt... Vanliga lunchrestauranger och butiker har inte klädkoder och de flesta som kommer i arbetskläder arbetar för att hjälpa andra på olika sätt och har troligtvis arbetat sedan tidig morgon. Så låt dem va i sina arbetskläder och få ha hela sin lunch ifred, hur svårt kan det va...
Citera
2025-10-24, 16:38
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Exakt! Går man in i en butik eller restaurang mitt på dagen är det väldigt många i arbetskläder. Vårdarbete, hantverkare, byggarbetare osv... Ska de använda en del av sin tid för att byta om på sin lunch för att behaga andra istället för att använda hela sin tid åt det de behöver, nämligen äta och eventuellt hinna med något ärende? Knappast troligt... Vanliga lunchrestauranger och butiker har inte klädkoder och de flesta som kommer i arbetskläder arbetar för att hjälpa andra på olika sätt och har troligtvis arbetat sedan tidig morgon. Så låt dem va i sina arbetskläder och få ha hela sin lunch ifred, hur svårt kan det va...

Precis så. Mitt i prick. Har man sådan avsky inför folk i arbetskläder, är det nog läge att man kontaktar vården och ber om att få en KBT-behandling, så att man har möjlighet att fungera i samhället. :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in