Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
En buffé är en buffé, buffé innebär att du får blanda hej vilt och även äta hur mycket du vill, dock lär man äta upp det man plockar på sig.
Dock är fenomenet buffé rätt ofräscht, folk som går runt och gräver och pillar i kantiner och bläck, mat som "hoppar över" från det ena bläcket till det andra och folk med sjukdomar som hostar och snörvlar eller bär på virus och diverse skitiga och svettiga grovarbetare mitt i allt. Hua.
Så är buffé i min värld också. Allmänt hyfs gör ju att man inte vräker i sig av enbart oxfilé om nu det mot förmodan skulle serveras. En annan förutsättning är ju också att man äter upp allt man tar.
Ätit buffé när det varit julbord vid några tillfällen. Alltid äcklats lite av fenomenet, precis som du skriver - folk som står och hostar och snörvlar. Buffé är inte min grej.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Så fungerar buffé på många ställen, men det finns undantag och det är inget som förhindrar restaurangen på att sätta maxgränser rent juridiskt.
Men att ringa upp någon? Alltså, what?
Skulle jag få sådana "regler" uppkörda i nyllet skulle jag vända i dörren. Det fåtal som inte kan sköta normalt beteende vid en buffé torde vara rätt marginell. Det de förlorar på karusellen får det ta igen på gungorna. Att ringa upp gäster och läxa upp är som att be om att få gå i konkurs.