2025-10-23, 15:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja jag antar det. Men oavsett så är liknande anhängare väldigt obehagliga och kränkande mot oss kvinnor som jobbar med detta. Vi är många tjejer som blir tystade. Det är bara att se på S.h kommentarer på insta och fb, det jublar av förakt mot oss, skulle säga att det är hets mot folkgrupp

Kvinnor som säljer sexuella handlingar/tjänster är beroende av att andra människor bryter mot lagen. Du kan inte heller förbjuda människor att ha åsikter om personer som säljer sex, vad är det för talibanfasoner du håller på med?

Citat:
Ja, den värsta föraktet kommer inte från männen, jag uppfattar nästan alla mina kunder som inlyssnande respektfulla, men när jag pratar med kvinnor om detta likt S.h då blir jag istället utfrusen, och utmålad offer hallick, omyndighetsförklarad osv.

91 procent av Sveriges kvinnor anser att det ska vara olagligt att köpa sex, du borde kanske lyssna lite mer på andra kvinnor som känns mer kloka?

Du verkar dessutom ha en felaktig bild av vilka som är dina motståndare, jag är man och applåderar den nya sexköpslagen, sen får du tycka vad fan du vill om detta 😁

Citat:
Jag vill inte riskera mina jobb, jag älskar mina jobb. Jag hade velat ha en öppen dialog där vi som säljer var i centrum. Men så är det inte.

Dessvärre verkar du och alla andra säljare ignorera att sexköp är förbjudet så en öppen dialog stöter på vissa problem eftersom du/ni hela tiden sopar detta under mattan.

Var istället ärliga med att ni säljer en "produkt" som är förbjuden att köpa.
Citera
2025-10-23, 19:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...ution-pa-natet

Ny "handlingsplan" på området... litet svårt att veta vad det innebär eftersom det är oklart vad den språkliga kullerbyttan "digitala bordeller" egentligen betyder; det känns som en avsiktlig språklig lögn typ "sälja sin kropp" osv. Talibanerna är ju inte så noga med sanningen så man kan vänta sig nästan vad som helst. Menar de camming? Eller sidorna där irl-prostituerade lägger in annonser? Eller något annat?

Köp-och-säljgrupper på facebook låter ju onekligen suspekt - någon som vet vad som menas? Aldrig hört talas om något liknande.

Nej du är inte insatt men ändå ska du debattera, lyssna nu på någon som vet mer, det är vanligt att prostitutuerade kvinnor lägger ut annonser i olika köp och säljgrupper på Facebook för att tjäna snabba pengar, Onlyfans tar mer tid och energi för de som vill tjäna pengar på sin kropp.

Samtidigt är det bra att regeringen visar handlingskraft.

"Regeringen har lagt fram en ny handlingsplan mot prostitution och människohandel. Det är en uppdatering av planen från 2018 och fokuserar på unga och digital prostitution"

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...ution-pa-natet
Citera
2025-10-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnepigeKaj
Hur köper man crediter på tex livejasmin numera? Har provat med VPN, paypal, Revolut osv men får ändå inte till det

Tips?

För kunder är det bara att använda andra betalningsmetoder, vpn, och en del sidor har inte alls några hinder för svenskar
Citera
2025-10-23, 20:09
Medlem
En grej att undersöka är hur svenska tjejer kan använda utländskt id för att kunna använda en del av tjänsterna. Och hur man ny kan utveckla detta?
Citera
2025-10-24, 11:19
Medlem
Citat:
Vilket vpn är bäst ?

Ärligt: jag har ingen aning! Jag kör gratis vpn i Chrome, VPN Proxy VeePN. Funkar, men jag kopplar ur det så fort jag är inloggad eftersom speeden är typ 5-10% av min normala lina. Googla, finns säkert massor att läsa om man vill veta mer.
Citera
2025-10-24, 11:32
Medlem
Hör de svenska hemsidorna i p4

https://www.sverigesradio.se/artikel...-kunderna-igen
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-10-24 kl. 11:41.
Citera
2025-10-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den nya sexköpslagen är ingen Talibanlag, det är bara din livliga fantasi spökar som vanligt.

Vi ska samtidigt ha i minnet att olika avdelningar inom polisen arbetar med olika typer av brottslighet, det är inte upp till dig att avgöra vad polisen ska lägga resurser på.

Du pratar dessutom ur ett perspektiv som köpare så det är ju inte alls konstigt om du riktar kritik mot den nya sexköpslagen eftersom du är en del av problemet 😁

Du menar alltså på fullt allvar att bara den som har makt att styra över polisens resurser har rätt att uttala en åsikt i frågan? IQ Fiskmås strikes again...
Citera
2025-10-24, 12:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du menar alltså på fullt allvar att bara den som har makt att styra över polisens resurser har rätt att uttala en åsikt i frågan?

Anledningen till att du inte vill att polisen lägger ner tid på att spana på misstänkta kriminella sexköpare är med stor sannolikhet för att du talar i egenskap av "köpare"

Ditt engagemang här i tråden har visat att du är fientligt inställd till den nya sexköpslagen och att du anser att det är fullt normalt att köpa eller sälja sexuella handlingar/tjänster.

Rätt uppfattat? 😁
Citera
2025-10-24, 12:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hör de svenska hemsidorna i p4

https://www.sverigesradio.se/artikel...-kunderna-igen

Det låter jättebra att 7 av 10 köpare försvann pga Onlyfanslagen. Hoppas att siffran ökar.

Man kan dock fråga sig varför plattformarna inte blockeras helt och hållet som ägnar sig åt att förmedla prostituerade? Socialdemokraterna har väl lagt fram ett sådant förslag?

Köpare av sexuella tjänster måste inse att en prick i belastningsregistret för sexköp sitter kvar i åtminstone 5 år om det stannar vid böter och en prick kan exempelvis orsaka problem vid jobbansökningar och resor till annat land som kräver visum.
Citera
2025-10-24, 13:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ärligt: jag har ingen aning!

Tack för din ärlighet men vi vet redan det.

Citat:
Jag kör gratis vpn i Chrome, VPN Proxy VeePN. Funkar, men jag kopplar ur det så fort jag är inloggad eftersom speeden är typ 5-10% av min normala lina.

Tack för informationen! Du verkar verkligen anstränga dig, försöker du möjligtvis kringgå den nya sexköpslagen?

Jag hittade förresten en intressant artikel som belyser problemet med att det är nästan riskfritt att köpa sex idag i Sverige. Har du några tankar kring detta Lanfear? Borde inte polisen prioritera denna typ av mängdbrottslighet?

https://www.gp.se/debatt/trots-skarp...3-0d98813f0b9c
Citera
2025-10-24, 13:08
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel...ala-sexkoparna
Citera
2025-10-24, 13:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En grej att undersöka är hur svenska tjejer kan använda utländskt id för att kunna använda en del av tjänsterna. Och hur man ny kan utveckla detta?

Exakt hur menar du att svenska tjejer ska använda utländskt ID?

Vad är det för tjänster du pratar om?

Går dina ansträngningar ut på att göra det möjligt att runda den nya sexköpslagen?

Berätta gärna mer 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in