2025-10-20, 13:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Sossar må vinna valet men kommer aldrig kunna bilda en regering. Sorry grabben.
Vill du att förbudet blir effektiv så får du prata om det med EU så att de inför det i hela unionen, vilket kommer aldrig hända.

Chansen är ändå stor att Onlyfans och andra plattformar kommer att förbjudas eller blockeras i Sverige med tanke på att det var en bred majoritet i riksdagen som röstade igenom den nya sexköpslagen tidigare i år.
Citera
2025-10-20, 14:17
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Chansen är ändå stor att Onlyfans och andra plattformar kommer att förbjudas eller blockeras i Sverige med tanke på att det var en bred majoritet i riksdagen som röstade igenom den nya sexköpslagen tidigare i år.
Många kommer kringgå eller redan kringgår förbudet. Det finns flera olika sätt, för att göra det.
Citera
2025-10-20, 14:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
För det första upprepar du ditt oärliga beteende att använda länkar som handlar om irl prostitution i en diskussion om lagändringen.

Den nya sexköpslagen är en förlängning av den gamla sexköpslagen, den nya lagen är anpassad efter den digitala värld vi lever i.

Din kritik borde alltså istället riktas mot de som bryter mot sexköpslagen och inte mot de som försvarar den

Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
För det andra: om en kvinna vill sälja irl-tjänster så är OF inte någon bra plattform för det. Det finns specifika sajter som är till för ändamålet, både här i Sverige och utomlands.

Trots detta är OF en inkörsport till fysisk prostitution, kvinnor använder OF för att sälja sex på riktigt.

"BT:s kartläggning visar att det finns hundratals svenska tjejer som säljer nakenbilder och sexfilmer på Onlyfans.

Ett antal av dem är beredda att gå ännu längre. De säljer sex på riktigt.

Sajten står för betallösningen – vilket försvårar för polisen att komma åt prostitutionen"

https://www.bt.se/boras/sa-anvands-onlyfans-for-att-salja-sex-annars-hade-det-varit-olagligt/
Citera
2025-10-20, 14:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Många kommer kringgå eller redan kringgår förbudet. Det finns flera olika sätt, för att göra det.

Du anser alltså att det är bra att människor kringgår lagen?

Kan inte du berätta mer om vilka sätt som finns? 😎
Citera
2025-10-20, 15:11
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Du anser alltså att det är bra att människor kringgår lagen?

Kan inte du berätta mer om vilka sätt som finns? 😎
Politikerna är förlamade när det gäller att bekämpa skjutningar, sprängningar och våldtäkter, därför fokuserar de på saker som just Onlyfans eller IPTV.
Jag använder inte Onlyfans för jag hade inte behov av det, men man blir less på att politikerna inte tar tag i de riktiga problemen.

Är man bara någorlunda IT-kunnig så kommer man lyckas gå om det.
Man kan också kringgå det genom att öppna ett bankkonto i en utländsk bank som N26 (Tyskland) eller Revolut (Litauen). Paysafecard och krypto är ett annat sätt..

Som sagt, ska lagen som du hejar på vara effektiv så får Onlyfans och andra sidor bli förbjudna i hela EU.
Citera
2025-10-20, 19:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Politikerna är förlamade när det gäller att bekämpa skjutningar, sprängningar och våldtäkter, därför fokuserar de på saker som just Onlyfans eller IPTV.

Skitsnack, olika avdelningar inom polisen tar hand om olika uppdrag. Sexköp har varit kriminaliserat sen 1999, den nya sexköpslagen är bara en förlängning av den gamla sexköpslagen. Sverige har en mycket lägre andel sexköp jämfört med länder som Tyskland tex. Det kan vi tacka sexköpslagen för 😁

Förhoppningsvis kommer andra länder i Europa att hämta inspiration från vår nya sexköpslag och införa liknande lagstiftning.

Citat:
Jag använder inte Onlyfans för jag hade inte behov av det, men man blir less på att politikerna inte tar tag i de riktiga problemen.

Prostitution är ett samhällsproblem. Trafficking, människohandel, koppleri, sexuell exploatering osv utgör också samhällsproblem.

Citat:
Man kan också kringgå det genom att öppna ett bankkonto i en utländsk bank som N26 (Tyskland) eller Revolut (Litauen). Paysafecard och krypto är ett annat sätt..

Tack för att du belyser olika sätt att kringgå den nya sexköpslagen. Berätta gärna mer om detta 😎

Citat:
Som sagt, ska lagen som du hejar på vara effektiv så får Onlyfans och andra sidor bli förbjudna i hela EU.

Du vill kanske själv att Onlyfans och andra sidor blir förbjudna i hela Europa? Du använder ju inte själv OF så det spelar ju ingen roll för dig om sidorna blir förbjudna.
Citera
2025-10-21, 10:23
Medlem
Citat:
Skitsnack, olika avdelningar inom polisen tar hand om olika uppdrag.

Du vill kanske själv att Onlyfans och andra sidor blir förbjudna i hela Europa?

Ju fler kollegor Simon lyckas få över till sitt karriärområde, desto färre poliser blir det som jobbar med den riktiga brottsligheten. Var det svårt att förstå?

Och förresten hur kom du fram till den korkade frågan, tycker du att det verkar som om han vill förbjuda OF?? IQ Fiskmås slår till igen
Citera
2025-10-21, 10:26
Medlem
Citat:

Trots detta är OF en inkörsport till fysisk prostitution, kvinnor använder OF för att sälja sex på riktigt.

"BT:s kartläggning visar att det finns hundratals svenska tjejer som säljer nakenbilder och sexfilmer på Onlyfans.

Ett antal av dem är beredda att gå ännu längre. De säljer sex på riktigt.

Sajten står för betallösningen – vilket försvårar för polisen att komma åt prostitutionen"

https://www.bt.se/boras/sa-anvands-onlyfans-for-att-salja-sex-annars-hade-det-varit-olagligt/

Ja jo... "ett antal"... riktigt tungt argument detta!
Citera
2025-10-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Lawnmoverman2011 är inte en man.

Det borde vara ganska uppenbart.

..det är inte helt ovanligt numera att kvinnor använder mansnamn i debattforum. Förhåll dig till det som hon skriver som om det kom från en kvinna så blir det mindre plågsamt att läsa eftersom kvinnor är korkade.

Ja jag antar det. Men oavsett så är liknande anhängare väldigt obehagliga och kränkande mot oss kvinnor som jobbar med detta. Vi är många tjejer som blir tystade. Det är bara att se på S.h kommentarer på insta och fb, det jublar av förakt mot oss, skulle säga att det är hets mot folkgrupp.

Ja, den värsta föraktet kommer inte från männen, jag uppfattar nästan alla mina kunder som inlyssnande respektfulla, men när jag pratar med kvinnor om detta likt S.h då blir jag istället utfrusen, och utmålad offer hallick, omyndighetsförklarad osv.

Jag vill inte riskera mina jobb, jag älskar mina jobb. Jag hade velat ha en öppen dialog där vi som säljer var i centrum. Men så är det inte.
Citera
2025-10-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Lawnmoverman2011 är inte en man.

Det borde vara ganska uppenbart.

..det är inte helt ovanligt numera att kvinnor använder mansnamn i debattforum. Förhåll dig till det som hon skriver som om det kom från en kvinna så blir det mindre plågsamt att läsa eftersom kvinnor är korkade.

Kvinnor är antagligen de värsta, det handlar också om drtifter att dessa kvinnor känner sig hotade av oss. Vi är attraktiva, vi är självgående. Ni märker inte oss på gatan.

Många som S.h, kast, talita skulle förlora sina jobb utan att föra sin agenda, glöm inte att de tjänar pengar, det görs utredningar som kostar miljoner men där våran talan saknas!
Citera
2025-10-21, 11:44
Medlem
Jag vill bara säga att vpn grunden för att kunna chatta på många ställen. En del ställen struntar i Sveriges taliban lag. Vi hoppas att nya svenska sidor skapas med servar utomlands.

Att chatta, cama , text, trosor tele6 är helt lagligt, utan önskemål som menas att kreatörer själv bestämmer vad hon vill göra.

Att vi som jobbar med detta är exkluderade att föra våran talan och att personer s.h har fått föra våran talan i media är inget annat än hallick metoder. Vi är inte oförmögna tjejer att tala. Vi är sexiga driftiga tjejer som tjänar pengar.

Sverige har inte vanliga jobb till oss, vi blir också diskriminerade på grund av vårat sexiga utseende, tex silkontuttar, lösögonfransar, klackskor och klädstil!
Citera
2025-10-21, 11:48
Medlem
Citat:

Jag var också inne på att skaffa id i Litauen online, och är väldigt intresserad om man skulle kunna skaffa id i ett annat land för att sedan kunna skapa ett konto på *******?

Skulle kunna vara ett sätt för många. Men hur lätt kan det vara att få id i ett annat land ? Tex digitalt id ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in