2025-10-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Vad trist. Kvinnor vill gärna vara mer än sina bröst.

Det är konstaterat att män mår bra av att se kvinnors bröst. Kvinnor tycker inte att män ska få ha lite roligt här i livet.

Kvinnor är mer än bara bröst för män. Men det spelar ingen roll vad män säger, kvinnor vill inte lyssna. Däremot så ska män lyssna på det kvinnor säger.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-24 kl. 11:03.
Citera
2025-10-24, 11:07
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Nja. Kan naturligtvis inte tala för alla kvinnor, men för mig och vänninor jag har eller har haft handlar det mer om att man träffar rätt person och inser att alla preferenser inte är så jäkla viktiga.

Vad jag var attraherad av som 20-nånting är, precis som du skriver, inte alls samma sak som 30-nånting. Det handlar inte om att "nöja sig". Snarare att man mognar och inser vad som är viktigt i livet.

Min kille är way out of my league. Det minsta jag kan ge honom är en "man cave". I verkligheten ger jag naturligtvis så mycket mer. En man som nöjer sig med ett eget space är inte en attraktiv man.

Att utveckla egenskaper för att attrahera kvinnor låter som en väldigt dålig idé. Det blir inte genuint och det märks. Däremot, en man som vet vem han är utan en kvinna i sitt liv är betydligt mer attraktiv. Och lättare att leva med. Jag har träffat män som baserat sin personlighet på vad de tror att jag eller andra tjejer vill ha. Det blir väldigt snabbt uppenbart att han egentligen inte har en personlighet alls. Eller att han döljer sina fula sidor tills det inte går längre.

Jag delar din uppfattning att drivkraften bakom till det man gör är viktigt. Jag har uppfattningen att en partner ska komplettera ens liv, inte vara ens liv och då blir inte drivkraften bakom att göra det för att få en partner. Jag förstår dock att du tolkade det jag skrev på det sättet. Låt mig därför förtydliga. Drivkraften bör vara att göra det man själv vill, det man själv mår bra av. Det man vill uppnå med sitt liv. Problemet är att många inte vet vad de vill och då blir det svårt.

Vad gäller att utveckla egenskaper som attraherar kvinnor innebär dock inte nödvändigtvis att det skulle vara dåligt för mannen. Tvärtom. Många av de saker som attraherar kvinnor är bra även för mannen själv. Saker som att hålla sig i fysisk form, utveckla sig själv inom olika områden. Arbeta upp en bra ekonomi m.m.

Gott att du och dina väninnor har insett att alla preferenser inte är så viktiga men för en stor grupp kvinnor är det det samt att kvinnor (jag skriver det igen) är inte ärliga. Varken mot sig själva eller sin omgivning. Exempel på det är en undersökning där kvinnor fick se bilden av två män. En med s.k. "dadbod" och en bild på en vältränad kille. De fick frågan vilken kille de skulle välja. I princip samtliga valde dag-bod-klillen. De fick sedan frågan vilket kille de trodde att nästa tjej som blev tillfrågad skulle välja. I princip samtliga valde den vältränade killen... Det går att dra intressanta slutsatser av det även om det inte var en forskningsrelaterad undersökning...

// CC
Citera
2025-10-24, 11:10
Bannlyst
Folk utnyttjar bara varandra till olika saker. För oss som har sett igenom spelet för länge sedan. Bättre att skaffa och leva sitt egna liv och strunta i det där
Citera
2025-10-24, 11:13
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha ja och män hade förstås inte valt en rik fotomodell som serverar öl och brer mackor åt honom på befallning eller? En kvinna som är honom och bara honom trogen och har överseende med att han har älskarinnor vid sidan av förhållandet. Ja och så åldras hon naturligtvis inte en dag över 24.

Män har som regel betydligt färre krav än vad kvinnor har och nej, många män skulle definitivt inte välja den rika fotomodellen. De flesta män skulle hellre välja den mogna, lugna bibliotekarien som inte har ett ego som gör att hon behöver bekräftelse av andra män.

Jag erkänner dock att det finns unga och omogna "pojkar" som följer tjejer på IG samt betalar för OF. Som kvinna behöver man dock förstå att det är mycket stor skillnad på kvinnan män vill gifta sig med och kvinnan som de följer på IG och OF.

// CC
Citera
2025-10-24, 11:16
Bannlyst
Citat:
Nja. Kan naturligtvis inte tala för alla kvinnor, men för mig och vänninor jag har eller har haft handlar det mer om att man träffar rätt person och inser att alla preferenser inte är så jäkla viktiga.

Vad jag var attraherad av som 20-nånting är, precis som du skriver, inte alls samma sak som 30-nånting. Det handlar inte om att "nöja sig". Snarare att man mognar och inser vad som är viktigt i livet.

Min kille är way out of my league. Det minsta jag kan ge honom är en "man cave". I verkligheten ger jag naturligtvis så mycket mer. En man som nöjer sig med ett eget space är inte en attraktiv man.

Att utveckla egenskaper för att attrahera kvinnor låter som en väldigt dålig idé. Det blir inte genuint och det märks. Däremot, en man som vet vem han är utan en kvinna i sitt liv är betydligt mer attraktiv. Och lättare att leva med. Jag har träffat män som baserat sin personlighet på vad de tror att jag eller andra tjejer vill ha. Det blir väldigt snabbt uppenbart att han egentligen inte har en personlighet alls. Eller att han döljer sina fula sidor tills det inte går längre.
Eller hur, det låter bara desperat. Att klä upp sig inför kvinnor, träna för att se bra ut inför kvinnor, skaffa ett jobb eller karriär för att försöka bli mer attraktiv inför kvinnor, och bla bla bla. Orka sådana män. Att ens leva för att hitta en kvinna känns bara extremt desperat, men även vice versa. Även om jag ser det som mer ok för en kvinna, ifall hon vill skaffa barn.
Citera
2025-10-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColdAssEyes
Eller hur, det låter bara desperat. Att klä upp sig inför kvinnor, träna för att se bra ut inför kvinnor, skaffa ett jobb eller karriär för att försöka bli mer attraktiv inför kvinnor, och bla bla bla. Orka sådana män. Att ens leva för att hitta en kvinna känns bara extremt desperat, men även vice versa. Även om jag ser det som mer ok för en kvinna, ifall hon vill skaffa barn.

Det bästa en man kan göra är att lyssna på sig själv, inte vad kvinnor säger.
Citera
2025-10-24, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det bästa en man kan göra är att lyssna på sig själv, inte vad kvinnor säger.
Helt klart. För sin egna skull
Citera
2025-10-24, 11:33
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Ni har kloka synpunkter Om både män och kvinnor jobbar på sig själva för sin egen skull kommer relationer till andra bli betydligt lättare.

Tror också att om de förutfattade meningarna om vad det andra könet vill ha i sin egna "cave" skulle försvinna, blir det lättare att leva tillsammans.

Det viktigaste är väl ändå att kunna få egentid utan att det går ut över ens partner.
Citera
2025-10-24, 11:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
En liten spaning av mig som det kan vara intressant att höra andras funderingar kring..

Efter många skilsmässor beskrivs ofta av kvinnan att den i början så spännande, rolige, attraktive mannen blev en soffpotatis som helt tappade sin attraktionskraft och runkar ensam på toa när kvinnan ointresserat somnat. Vad hände? Lär ju inte vara kaffet han dricker som är orsaken..

Jag tycker mig se, när jag funderar tillbaks bland vänner, släktingar och mig själv, att i de fall då förhållandena hållt över lång tid, så har det funnits någon form av "man cave". Detta oavsett om den bestått av garaget, snickarboa, "gone fishing" osv.. Samtidigt som kvinnan haft sitt sociala liv med släkt o vänner. De har inte slitit ut varann. Samvaro kräver ju egentid i lika hög grad som träning kräver vila.

Åsikter på det?

Det fetade är en framgångsfaktor tror jag.
Det absolut mest destruktiva som finns för ett förhållande, är när man ska göra ALLT tillsammans. När pojkvännen ska vara sängkamrat, bästa vän, rådgivare, terapeut OCH den person man tar ut sin frustration på.

Kvinnor behöver andra kvinnor i sitt liv.

Vet hur många förhållanden som helst som kraschade just på grund av det här, framför allt när vi var lite yngre. Man förväntade sig i princip att ens respektive skulle upphöra med hobbies och sluta umgås med sin vänner, för att ägna ALL sin tid och uppmärksamhet åt sin partner.
Oftast var det ju den ena parten som var ensam, och när den mer sociala partnern ville spendera tid med något annat, så haglade SMS:en och samtalen. "Kommer du hem snart?".
En del SMS:ade eller ringde inte, men partnern visste att om är borta mer än en timme eller två, så kommer de få the silent treatment när kommer hem.

Kvinnor (och män) behöver också prata av sig ibland, med någon annan än sin partner. Att umgås med en person av motsatt kön ÄR frustrerande (OBS! Gäller inte de storpostande kvinnorna i den här forumdelen, som lever perfekta liv, helt jämställda, utan kvinnliga vänner), och den frustrationen BÖR man ventilera med någon annan än sin partner.

Det är också från personer av samma kön man får höra sanningen. En person av motsatt kön står ut med det mesta, bara man blir sexuellt bekräftad. Personer av samma kön kommer berätta för dig när du är ett asshole, i stället för att bita ihop och hoppas på fitta till kvällen.
Citera
2025-10-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColdAssEyes
Helt klart. För sin egna skull

Ja. En man vet själv vad han känner för en kvinna. Det behöver inte andra kvinnor tala om för honom. Kvinnor vet inte alltid bäst. Även om kvinnor tror att de gör det.
Sen så säger kvinnor mycket. Munnen går hela tiden. Det hon sa för 1 timme sen gäller inte längre. Inte dagen efter heller. Då har hon ändrat sig. Kvinnor pratar gärna för alla andra kvinnor. För kvinnor har samma smak, och tycker exakt likadant.
Kvinnor talar gärna om för män hur han ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha honom. Låter honom veta vad som är avtändande och fel. Sen så träffar hon en man som är och gör allt som hon sa till dig är avtändande.
Han är inte ens vältränad som Hollywood-skådisarna är.
Citera
2025-10-24, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja. En man vet själv vad han känner för en kvinna. Det behöver inte andra kvinnor tala om för honom. Kvinnor vet inte alltid bäst. Även om kvinnor tror att de gör det.
Sen så säger kvinnor mycket. Munnen går hela tiden. Det hon sa för 1 timme sen gäller inte längre. Inte dagen efter heller. Då har hon ändrat sig. Kvinnor pratar gärna för alla andra kvinnor. För kvinnor har samma smak, och tycker exakt likadant.
Kvinnor talar gärna om för män hur han ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha honom. Låter honom veta vad som är avtändande och fel. Sen så träffar hon en man som är och gör allt som hon sa till dig är avtändande.
Han är inte ens vältränad som Hollywood-skådisarna är.
Tror många missuppfattar vad en kvinna säger. Jag har t ex klagat på att att rynkiga och gråhåriga män tror att de ska få vad de vill, men det gäller ju inte för snygga män. Då missuppfattar män detta och tror att det ska gälla alla, och att man är tvetydig. Jag står fortfarande fast vid att en sliten man inte får vad han vill av mig.
Citera
2025-10-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har alltid tänkt att män med man caves är enorm jävla cucks. Skulle enbart garva röven av mig om en kvinna sa åt mig i mitt hus var jag får ha mina grejer.

För mig handlar det inte om var jag får ha mina grejer, det handlar om att jag kan dra mig undan och utöva mina hobbies OCH porrsurfa och dricka öl. Fan vad jobbigt mitt liv hade varit utan min mancave.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in