Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
En liten spaning av mig som det kan vara intressant att höra andras funderingar kring..
Efter många skilsmässor beskrivs ofta av kvinnan att den i början så spännande, rolige, attraktive mannen blev en soffpotatis som helt tappade sin attraktionskraft och runkar ensam på toa när kvinnan ointresserat somnat. Vad hände? Lär ju inte vara kaffet han dricker som är orsaken..
Jag tycker mig se, när jag funderar tillbaks bland vänner, släktingar och mig själv, att i de fall då förhållandena hållt över lång tid, så har det funnits någon form av "man cave". Detta oavsett om den bestått av garaget, snickarboa, "gone fishing" osv.. Samtidigt som kvinnan haft sitt sociala liv med släkt o vänner. De har inte slitit ut varann. Samvaro kräver ju egentid i lika hög grad som träning kräver vila.
Åsikter på det?
Det fetade är en framgångsfaktor tror jag.
Det absolut mest destruktiva som finns för ett förhållande, är när man ska göra ALLT tillsammans. När pojkvännen ska vara sängkamrat, bästa vän, rådgivare, terapeut OCH den person man tar ut sin frustration på.
Kvinnor behöver andra kvinnor i sitt liv.
Vet hur många förhållanden som helst som kraschade just på grund av det här, framför allt när vi var lite yngre. Man förväntade sig i princip att ens respektive skulle upphöra med hobbies och sluta umgås med sin vänner, för att ägna ALL sin tid och uppmärksamhet åt sin partner.
Oftast var det ju den ena parten som var ensam, och när den mer sociala partnern ville spendera tid med något annat, så haglade SMS:en och samtalen. "
Kommer du hem snart?".
En del SMS:ade eller ringde inte, men partnern visste att om är borta mer än en timme eller två, så kommer de få the silent treatment när kommer hem.
Kvinnor (och män) behöver också prata av sig ibland, med någon annan än sin partner. Att umgås med en person av motsatt kön ÄR frustrerande (OBS! Gäller inte de storpostande kvinnorna i den här forumdelen, som lever perfekta liv, helt jämställda, utan kvinnliga vänner), och den frustrationen BÖR man ventilera med någon annan än sin partner.
Det är också från personer av samma kön man får höra sanningen. En person av motsatt kön står ut med det mesta, bara man blir sexuellt bekräftad. Personer av samma kön kommer berätta för dig när du är ett asshole, i stället för att bita ihop och hoppas på fitta till kvällen.