Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
En man som försörjer och fixar saker är ju vad många kvinnor vill ha. Vad de sen gör i sin mancave är väl inte av så stort intresse om de nu inte råkar dela det intresset.
Vad en kvinna säger att hon vill ha och vad hon egentligen är attraherad av är långt ifrån samma sak. Så många män som missförstår detta. I huvudsak för att de lyssnar på vad kvinnor säger men kvinnor är inte konsekventa när det kommer till vad de säger, hur de egentligen känner och till slut agerar. Därav att många män inte förstår någonting. De har och är allt en kvinna vill ha men det går ändå inte. Då behöver man som man ställa sig frågan varför. Det är ett problem att många män lyssnar för mycket på kvinnor istället för att studera hur kvinnor faktiskt agerar.
Kvinnor attraheras av olika typer av män under olika delar av sitt liv men rent generellt vill en kvinna naturligtvis ha "allt" i en man. En som kan fixa saker, försörja familjen, som arbetar upp status och rikedom (läs kombo av civilingenjör, läkare, finansvalp och idrottsman på elitnivå), håller sig vältränad, har våldskapital, går sin egen väg samtidigt som han är en familjeman etc.
Självklart kommer ingen kvinna erkänna ovan och många kvinnor kommer säga att jag älskar min man och han är inte i närheten av allt det där. Det stämmer säkert men det innebär att hon själv inte var eller är så attraktiv att en sådan man skulle välja henne så hon nöjde sig med "mindre". Men skulle hon ha haft möjligheten, skulle hon inte ha tvekat en sekund om en sådan man visade intresse.
Få män är förstås den kombo som jag skrev ovan vilket gör att som man får du prioritera bland de egenskaper som flest kvinnor "väljer" (inte säger att de vill ha) och sedan utveckla de egenskaperna som bäst passar en själv.
// CC