2025-10-23, 16:49
Medlem
Incendios avatar
Alla behöver egna intressen. Var man utövar dem är inte så viktigt
Citera
2025-10-23, 17:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Håller verkligen med dej hon är ju en av sakerna i ens grotta 😄. Jag skojade lite men de är klart man bestämmer i ens egna bostad. De vara snare hon ska få ha en walk in closet ett något så att man slipper störa sej på rosa smink grejer.

Nu bor jag i och för sej i modernistisk dröm så blir lite svårt både att skärpa ner eller ha små skrubbar med tågbanor eller vad de nu är dom drömmer om.

Ja alltså har man typ en studio i källaren så är det ju coolt men annars känner jag i dom fallen där jag känner paret att kvinnan vill ha bostaden 100% femininkodad så då åker mannen och hans saker ut i garaget och han har inte så mycket att säga till om i frågan om vi är ärliga.
Citera
2025-10-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag tror det är positivt om mannen har något eget där han kan fortsätta vara man. Sedan om det är en mancave, om det är ett intresse, vänner eller vad som men egentid för att bevara och / eller utveckla sig själv är viktigt.

Många män faller tyvärr in i "fat cat"-fällan. De blir "försörjare" och fixare i första hand och "man" i andra hand eller t.o.m. helt förlorar att vara "man". Detta är ofta mycket oattraktivt för kvinnor. De vill att mannen ska ha driv, att han delvis ska gå sin egen väg. Många kvinnor upplever att deras män blir lata, feta och vill inte göra något.

Sedan bör man komma ihåg att kvinnor (generellt) under sitt liv vill ha olika typer av män. En typ av man under sina "vilda år", en annan under barnaåren och en tredje typ av man under de gyllene åren (läs - efter barnen). Vi män är enklare där. Vi vill oftast att vår kvinna inte ska förändras alls när vi väl har valt henne.

Som man gäller det att behålla sig själv både fysiskt och mentalt. Gärna även utvecklas inom olika områden. Det skapar och bibehåller attraktion hos kvinnor och ja, då kan en mancave vara en del av det.

// CC

En man som försörjer och fixar saker är ju vad många kvinnor vill ha. Vad de sen gör i sin mancave är väl inte av så stort intresse om de nu inte råkar dela det intresset.
Citera
2025-10-24, 00:56
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Vill gärna att min kille har en "man cave", eller egentligen ett kontor, när han flyttar in. Eftersom jag redan bott i huset i flera år känns det viktigt att han får ett utrymme som är bara hans.

Min motsvarighet är väl växthuset, eller garaget.
Citera
2025-10-24, 10:02
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
En man som försörjer och fixar saker är ju vad många kvinnor vill ha. Vad de sen gör i sin mancave är väl inte av så stort intresse om de nu inte råkar dela det intresset.

Vad en kvinna säger att hon vill ha och vad hon egentligen är attraherad av är långt ifrån samma sak. Så många män som missförstår detta. I huvudsak för att de lyssnar på vad kvinnor säger men kvinnor är inte konsekventa när det kommer till vad de säger, hur de egentligen känner och till slut agerar. Därav att många män inte förstår någonting. De har och är allt en kvinna vill ha men det går ändå inte. Då behöver man som man ställa sig frågan varför. Det är ett problem att många män lyssnar för mycket på kvinnor istället för att studera hur kvinnor faktiskt agerar.

Kvinnor attraheras av olika typer av män under olika delar av sitt liv men rent generellt vill en kvinna naturligtvis ha "allt" i en man. En som kan fixa saker, försörja familjen, som arbetar upp status och rikedom (läs kombo av civilingenjör, läkare, finansvalp och idrottsman på elitnivå), håller sig vältränad, har våldskapital, går sin egen väg samtidigt som han är en familjeman etc.

Självklart kommer ingen kvinna erkänna ovan och många kvinnor kommer säga att jag älskar min man och han är inte i närheten av allt det där. Det stämmer säkert men det innebär att hon själv inte var eller är så attraktiv att en sådan man skulle välja henne så hon nöjde sig med "mindre". Men skulle hon ha haft möjligheten, skulle hon inte ha tvekat en sekund om en sådan man visade intresse.

Få män är förstås den kombo som jag skrev ovan vilket gör att som man får du prioritera bland de egenskaper som flest kvinnor "väljer" (inte säger att de vill ha) och sedan utveckla de egenskaperna som bäst passar en själv.

// CC
Citera
2025-10-24, 10:31
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Vad en kvinna säger att hon vill ha och vad hon egentligen är attraherad av är långt ifrån samma sak. Så många män som missförstår detta. I huvudsak för att de lyssnar på vad kvinnor säger men kvinnor är inte konsekventa när det kommer till vad de säger, hur de egentligen känner och till slut agerar. Därav att många män inte förstår någonting. De har och är allt en kvinna vill ha men det går ändå inte. Då behöver man som man ställa sig frågan varför. Det är ett problem att många män lyssnar för mycket på kvinnor istället för att studera hur kvinnor faktiskt agerar.

Kvinnor attraheras av olika typer av män under olika delar av sitt liv men rent generellt vill en kvinna naturligtvis ha "allt" i en man. En som kan fixa saker, försörja familjen, som arbetar upp status och rikedom (läs kombo av civilingenjör, läkare, finansvalp och idrottsman på elitnivå), håller sig vältränad, har våldskapital, går sin egen väg samtidigt som han är en familjeman etc.

Självklart kommer ingen kvinna erkänna ovan och många kvinnor kommer säga att jag älskar min man och han är inte i närheten av allt det där. Det stämmer säkert men det innebär att hon själv inte var eller är så attraktiv att en sådan man skulle välja henne så hon nöjde sig med "mindre". Men skulle hon ha haft möjligheten, skulle hon inte ha tvekat en sekund om en sådan man visade intresse.

Få män är förstås den kombo som jag skrev ovan vilket gör att som man får du prioritera bland de egenskaper som flest kvinnor "väljer" (inte säger att de vill ha) och sedan utveckla de egenskaperna som bäst passar en själv.

// CC

Nja. Kan naturligtvis inte tala för alla kvinnor, men för mig och vänninor jag har eller har haft handlar det mer om att man träffar rätt person och inser att alla preferenser inte är så jäkla viktiga.

Vad jag var attraherad av som 20-nånting är, precis som du skriver, inte alls samma sak som 30-nånting. Det handlar inte om att "nöja sig". Snarare att man mognar och inser vad som är viktigt i livet.

Min kille är way out of my league. Det minsta jag kan ge honom är en "man cave". I verkligheten ger jag naturligtvis så mycket mer. En man som nöjer sig med ett eget space är inte en attraktiv man.

Att utveckla egenskaper för att attrahera kvinnor låter som en väldigt dålig idé. Det blir inte genuint och det märks. Däremot, en man som vet vem han är utan en kvinna i sitt liv är betydligt mer attraktiv. Och lättare att leva med. Jag har träffat män som baserat sin personlighet på vad de tror att jag eller andra tjejer vill ha. Det blir väldigt snabbt uppenbart att han egentligen inte har en personlighet alls. Eller att han döljer sina fula sidor tills det inte går längre.
Citera
2025-10-24, 10:31
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Vad vill män ha i utbyte då?
Citera
2025-10-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta

Få se hennes bröst ibland. Kanske känna på dom nån gång också.
Citera
2025-10-24, 10:35
Medlem
Citat:

// CC

Haha ja och män hade förstås inte valt en rik fotomodell som serverar öl och brer mackor åt honom på befallning eller? En kvinna som är honom och bara honom trogen och har överseende med att han har älskarinnor vid sidan av förhållandet. Ja och så åldras hon naturligtvis inte en dag över 24.
Citera
2025-10-24, 10:37
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Få se hennes bröst ibland. Kanske känna på dom nån gång också.
Vad trist. Kvinnor vill gärna vara mer än sina bröst.
Citera
2025-10-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta

Någon som servar honom i vardagen. Städar diskar tvättar lagar mat bäddar handlar, och naturligtvis sex.
Citera
2025-10-24, 10:45
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Någon som servar honom i vardagen. Städar diskar tvättar lagar mat bäddar handlar, och naturligtvis sex.
Då tycker jag att de kan anställa en hushållerska istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in