2025-10-22, 21:56
Medlem
Rumpkorvens avatar
Nu var ju inte vi där att åskåda vad som faktiskt hände, men alltså. Av den information som vi får av media är ju att det hela är så fruktansvärt barnsligt. En puss? Ett försök till puss??? Rättegång på det? Hallå?
Citera
Avslutad
Svenska kvinnor vill verkligen dö ensamma.

De gör sig totalt oälskbara.
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Massor med brottsanmälningar med bevis och namngivande GM läggs automatiskt ned då åklagare, polis och domstolar har för mycket att göra, men det här tramset ska drivas hela vägen pga att han är offentlig person.
Så fel du hade
Citera
2025-10-22, 22:01
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vem fan går fram och pussar på fruntimmer utan att ha en relation.

Oerhört klåpigt och skabbigt agerat och han bör dömas.
Så om det var tvärt om då? Att en kvinna pussar på en man och han anmäler? Tror du att utfallet hade blivit samma sak då? Att det blivit en rättegång och en eventuell dom? Icke!

Detta händer dagligen och det är helt normalt. Folk läser av fel signaler och tror att den andra är intresserad. Det är en PUSS. Inte en våldtäkt.
Citera
2025-10-22, 22:04
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nej. Men som min mamma sa att hon gjorde när hon var yngre. Var en karl för närgången så lappade man till honom och så lommade han iväg.
Liksom säg ifrån, agera på plats, ge honom en snyting.
Då det verkar ha varit på någon form av fest så var hon väl knappast i ett ensamt och utsatt tillstånd.

Idag höjer folk inte rösten eller visar nån pondus. Det är tystnad och sen pipa till polisen.
Jag säger inte att Micke gjorde rätt. Men att skjuta hans karriär i sank för att han är fylleflörtig och närgången med antagligen inga våldsamma intentioner känns hårt, ge honom ett blåöga istället så kanske han är försiktigare med vinet nästa gång.
Word
Citera
2025-10-22, 22:05
Medlem
Jag tar starkt avstånd från sexuella övergrepp, eller ännu grövre kriminella handlingar mot kvinnor, ja, mot alla människor öht. Hen, hon, han, trans, hbtqi och plusmeny och allt vad det heter idag. Om man ska gå till sig själv, dom allra flesta 40 + på alla fester man har varit på har dom allra flesta gått lite för långt, en puss, en hand på fel ställe osv. Kvinnor som män. Det händer och kommer alltid att hända. Tyvärr. Sannolikheten ökar också med alkoholmängd, det tror jag alla kan skriva under på. Med det sagt: jag vill inte att skattepengar går till dessa rättegångar när det handlar om en puss. Eller två till och med. Även om jag har full förståelse att hon blev kränkt. Eller åtminstone mycket förvånad. Detta kan man göra upp och prata om mellan 4 ögon istället. Annars kommer 96 % av alla rättegångar handla om pussar i framtiden. Tacl för mig.
Citera
2025-10-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Om man får en oönskad puss, får därefter en respektfull ursäkt, men upplever fortfarande så pass starkt trauma till det hela så man kan ta det vidare till en rättegång där man lipar av det här förfärliga traumat, så är man nog inte byggd för att arbetslivet och jobba över huvud taget.

Varenda vecka i mitt långa arbetsliv har jag varit med om betydligt värre med utskällningar från chefer, kunder, snuvad på bonusar, löneförhöjningar, haft långa pass med kollegor som luktar ren skit och behövt hantera riktiga skitsaker, kvinnliga kollegor som kommenterat mitt utseende, fått förolämpningar av kollegor, gått till jobbet utan en natts sömn, haft en flickvän som spenderat mer än halvdelen av lönen och till och med blivit knuffad till backen.

Så faktum med att det här fallet berör en viktig politisk fråga. För staten bör gå in och förenkla möjligheterna att förtidspensionera kvinnor som har haft enkla liv och som uppenbarligen får flera års trauma av något som en oväntad puss. Man kan höja skatten för oss andra arbetande.

Vad säger hon ens i en rättegång? Han pussade mig så nu har jag ptsd och vill ha skadestånd? Eller yrkar dom på fängelse?? Helt sjukt hur man kan lägga skattepengar på sånt här trams. Vet hon om att det finns riktiga offer som väntar på att få sina fall prövade och människor med riktiga problem??
Citera
2025-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Typiskt vita heterosexuella män att våldföra sig på kvinnor och andra.

Tycker han borde bli dömd för våldtäkt.

Ett nej är ett nej!

Han spelar mysfarbror men är en sexuell förbrytare.

Han är väl inte dömd än?
Citera
2025-10-22, 22:09
Medlem
Vem är kvinnan? Borde hängas ut
Citera
2025-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare

Man undrar mer över vem som har fått henne att anmäla. Pojkvännen eller nån galen kompis? Eller om hon har kommit på denna briljanta idén helt själv. Hon lär ju ha rådfrågat nån iaf
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2025-10-22 kl. 22:21.
Citera
2025-10-22, 22:21
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Hon finns nämnd med namn här tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Citera
2025-10-22, 22:29
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Jag är visserligen inget fan av Leijnegard. Har alltid tyckt att han är en fjant. Men efter ha läst igenom det mesta i caset känns det som om det har fått allt för stora proportioner.
Väldigt många frågor har man. Hon verkar faktiskt lite knasig. Galen... Dåliga rådgivare måste hon ha i alla fall 😁

Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Man undrar mer över vem som har fått henne att anmäla. Pojkvännen eller nån galen kompis? Eller om hon har kommit på denna briljanta idén helt själv. Hon lär ju ha rådfrågat nån iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in