2025-10-22, 14:56
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Det var kanske enklare att titta på vilket nummer han hade swichat ifrån och ringa till honom än att stå och passa i dörren.

Vad är det här för jävla bottsvar? Behöver inte veta hur ni gör när ni håller på och stalkar folk. Jag undrar vad för skit på den restuarangen som du tycker han förstört.

Du skrev "Deras pannbiffar var magiska och snyggt upplagda ända till fettot Marcus hade härjat bland maten."

Du menar att de ringer hem till honom och hotar honom någon dag och hela buffén ser numera ut som skit?
Senast redigerad av buhbye 2025-10-22 kl. 15:02.
Citera
2025-10-22, 15:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag hade förstått reaktionen om han hade tagit mer än han orkade äta, för att sedan packa rester i en doggybag – säg åtta till sexton pannbiffar. Men nu handlar det om fyra pannbiffar, ätna på plats, inom ramen för en buffé. Kanske borde man helt enkelt inte erbjuda buffé om restaurangen blir upprörd över att en gäst tar fyra pannbiffar.

Jag ser inga priser för lunchbuffén på hemsidan, men jag gissar att den ligger på 109 kronor eller mer.

Och hur visste de ens att det var Marcus som tagit fyra pannbiffar? Har de så få gäster att de gick igenom kameraövervakningen i efterhand?

Fyra pannbiffar låter mycket för kontorsfolk, men för en som jobbar fysiskt är det bara lunch.

För mig, känns det rent spontant som att vederbörande har ätit på restaurangen förut och uppfört sig dåligt. Därav vet de vem det är.
Citera
2025-10-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Om det kommer in en liten tjej som bara klarar en biff, blir hon också uppringd då eftersom man måste ha två?
Ärligt talat så låter det som en inte fullt normal ägare till det där stället.

En normal resturang lägger ju priset så att de som vill ta 2 extra pannbiffar får göra det.

Däremot så borde man få ordning på folket som tar mer än de äter och vaskar mat istället för att hämta 2ggr.
DET kan jag se som ett problem för en krog. Det blir ju helt onödigt svinn.
Citera
2025-10-22, 15:44
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
En normal resturang lägger ju priset så att de som vill ta 2 extra pannbiffar får göra det.

Däremot så borde man få ordning på folket som tar mer än de äter och vaskar mat istället för att hämta 2ggr.
DET kan jag se som ett problem för en krog. Det blir ju helt onödigt svinn.

Finns länder där man betalar en summa för det man tar men inte äter upp över nån viss vikt. Typ 20kr/ hg, lämna en full tallrik på ett halvkilo = 100 kr.

Är nog lag som sätter stopp för det men skulle ju vara rimligt sätt att lösa slöseriet på buffé.
Citera
2025-10-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
För mig, känns det rent spontant som att vederbörande har ätit på restaurangen förut och uppfört sig dåligt. Därav vet de vem det är.

”Då en av våra anställda är personlig vän med en av dom berörda så ringde hon upp för att vi ville se vad som låg till grund för dom negativa kommentarer på Facebook.”

Från deras Facebooksida.

Låter inte som om han har betett sig illa på själva restaurangen. Oklart vad eventuella negativa kommentarer handlar om. Om det tex är ärliga recensioner, eller om det är något annat. De hade tydligen kontaktuppgifter via en anställd som är vän med honom. Men utan kommentarer på Facebook då hade de nog inte vetat vem det var.
Citera
2025-10-22, 15:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
”Då en av våra anställda är personlig vän med en av dom berörda så ringde hon upp för att vi ville se vad som låg till grund för dom negativa kommentarer på Facebook.”

Från deras Facebooksida.

Låter inte som om han har betett sig illa på själva restaurangen. Oklart vad eventuella negativa kommentarer handlar om. Om det tex är ärliga recensioner, eller om det är något annat. De hade tydligen kontaktuppgifter via en anställd som är vän med honom. Men utan kommentarer på Facebook då hade de nog inte vetat vem det var.

Okej. Tack för klargörandet.
Citera
2025-10-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Finns länder där man betalar en summa för det man tar men inte äter upp över nån viss vikt. Typ 20kr/ hg, lämna en full tallrik på ett halvkilo = 100 kr.

Är nog lag som sätter stopp för det men skulle ju vara rimligt sätt att lösa slöseriet på buffé.

Istället för att resturangen ringer och klagar på enskilda personer så borde man ju ta fram en videokamera, filma personen som ätit upp och fråga om han gillade maten när han käkade så mkt och sen tacka honom för att kommer och käkar.

Tänk vilken reklam de skulle få som krog om du lägger upp klipp med NÖJDA kunder istället för den här artikeln?
Citera
2025-10-22, 17:24
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
ComMat vill inte bli uppringda, undrar om Marcus ville bli uppringd för att en snål jävla kebabtekniker blev av med några pannbiff. 200 gram? Fuck that inte en chans.

Har någon försökt? Jag har inte undersökt möjligheterna. Men vi kanske alla skulle slå dem en signal, om det nu inte är så att de stängt av luren.
Citera
2025-10-22, 18:25
Medlem
Men helt ärligt. Vad gäller på pizza hut?
Eller valfri risplocksrrestaurant?
Citera
2025-10-22, 18:33
Medlem
BeatriceCencis avatar
Först Skogsturken, sen Laserturken, Kioskturken...

Nu även Pannbiffs-turken..
Citera
2025-10-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det är väl lite ovanligt att ägaren ringer upp sina kunder?

Hur menar du rasistiskt?

Om kunden sprider negativa uppgifter om restaurangen är det inte helt ovanligt att restaurangen försöker komma i kontakt med kunden.
Citera
2025-10-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man blir inte fet på färsbiffar stekta i smör utan på kolhydrater och fröoljor.

En lunchbuffé för 129 kr kan du utgå från använder fröoljor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in