Citat:
Ursprungligen postat av
Adidas
Jag har alltid haft känslan att det är ett oskick som främst lantisar ägnar sig åt och den här händelsen och reaktionerna på den från folk har snarare förstärkt det.
Folk från större städer har oftast en annan sorts skam i kroppen same vett och etikett som sagt men det är en sidodiskussion och ändrar inget om personen jag svarade.
Nu äter jag inte buffé själv, men har bevittnat åtskilliga lunchbufféer här i Sthlm. Det kryllar av tjockisar som lassar på tallrikarna som om de inte sett mat på en vecka, och vanligt folk som "passar på" att äta för en hel vecka. Sedan äter klientelet kroppsarbetare långt mer än en simpel tallrik på dessa restauranger (i Sthlm). Så det resonemanget kan du spola.
Som många skrivit i tråden, så resonerar restaurangägare som regel (om de har alla hästar hemma) att det man förlorar på karusellerna tar man igen på gungorna. De tjänar gott på 9 av 10 kunder, som inte tar överdrivet mer bara för att det är buffé, det är en mycket liten klick som gör det - det tuggar den genomsnittlige ägaren i sig. Hänger verksamheten så löst, att det inte tål att
en gäst tar fyra pannbiffar, kanske man ska skita i att driva restaurang, då man uppenbarligen inte fixar att hålla den lönsam.