2025-10-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Fast fyra pannbiffar är inte så mycket. Det borde restaurangen tåla.

Beror väl på hur stora dom är? Men som sagt, har man valt att servera en buffé.
Citera
2025-10-22, 13:05
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Här är buffélagen, verkar däremot inte vara samma författning som denne restaurangägare tagit del av:
https://www.myntorlando.com/what-are-the-rules-of-buffet/

Möjligen har Marcus brutit mot § 4, men jag tror det saknas prejudikat på detta.

Bra lagstiftning. Straffskalan är man ju lite nyfiken på. Men Marcus påstod att han åt upp, så även en överfylld tallrik borde kunna förlåtas?

Nåja, släng inte mat, ungdomar. Tänk på barnen i Afrika.
Citera
2025-10-22, 13:09
Medlem
Om jag äter på restaurang och mängden mat är begränsad, så vill jag ha den snyggt upplagd med garnityr.

Sen om det mot förmodan är sant att pannbiffarna var 200g var, så förtjänar han nog konken för den extremt dumma buffétaktiken.
Citera
2025-10-22, 13:16
Medlem
dude2ks avatar
Man kan bli uppringd för mindre.
Citera
2025-10-22, 13:23
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
ComMat vill inte bli uppringda, undrar om Marcus ville bli uppringd för att en snål jävla kebabtekniker blev av med några pannbiff. 200 gram? Fuck that inte en chans.
Citera
2025-10-22, 13:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Låter överhuvudtaget helt störd affärside att ha all you can eat buffé med 200 grams pannbiffar.
Kan nog vänlig själ gå dit och väga dom tack.
Citera
2025-10-22, 13:37
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Jag tror många skulle hänga ut en restaurang där personalen beter sig illa och som sedan söker reda på och ringer hem till personer som lämnar dåliga recensioner.
Citera
2025-10-22, 13:45
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag hade förstått reaktionen om han hade tagit mer än han orkade äta, för att sedan packa rester i en doggybag – säg åtta till sexton pannbiffar. Men nu handlar det om fyra pannbiffar, ätna på plats, inom ramen för en buffé. Kanske borde man helt enkelt inte erbjuda buffé om restaurangen blir upprörd över att en gäst tar fyra pannbiffar.

Jag ser inga priser för lunchbuffén på hemsidan, men jag gissar att den ligger på 109 kronor eller mer.

Och hur visste de ens att det var Marcus som tagit fyra pannbiffar? Har de så få gäster att de gick igenom kameraövervakningen i efterhand?

Fyra pannbiffar låter mycket för kontorsfolk, men för en som jobbar fysiskt är det bara lunch.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-10-22 kl. 13:48.
Citera
2025-10-22, 13:49
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Man blir ju lite sugen på att prova deras pannbiffar.

Hur gör man för att tillförsäkra sej att Marcus inte varit där innan och tagit all biff ?

skulle ju vara surt om man kom dit och pannbiffen var slut och allt som fanns var lite
rester av en gammal flygande jakob
Häng på låset som umeåstudenter gör vid systembolaget 9.50 på fredagen när det är Brännbollsyrehelgen? 🚩

Den restaurang som visste vilka kunder de hade är en thai, ute på industriområdet.
Mer än en byggkiille som lyfter seriöst i gymmet verkar vara stammis.
Så rikligt med olika varianter av kyckling med grönsaker och olika starka såser.
Finsmakare får ingen pannbiff men köttbullar eller lasagne på fredagar när jag ibland hinner förbi. 🥦🌶️🍲🍤

De behövder inte ha begränsningsskyltar eller ringa upp efter att ha scannat soc-medier efter mitt nummer.
Citera
2025-10-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag hade förstått reaktionen om han hade tagit mer än han orkade äta, för att sedan packa rester i en doggybag – säg åtta till sexton pannbiffar. Men nu handlar det om fyra pannbiffar, ätna på plats, inom ramen för en buffé. Kanske borde man helt enkelt inte erbjuda buffé om restaurangen blir upprörd över att en gäst tar fyra pannbiffar.

Jag ser inga priser för lunchbuffén på hemsidan, men jag gissar att den ligger på 109 kronor eller mer.

Och hur visste de ens att det var Marcus som tagit fyra pannbiffar? Har de så få gäster att de gick igenom kameraövervakningen i efterhand?

Fyra pannbiffar låter mycket för kontorsfolk, men för en som jobbar fysiskt är det bara lunch.

Den diskutionen hade jag får något år sedan på en lunch buffet.
Skulle ta Ärtsoppa och pannkakor. Fick en låda.
Hur man tar man soppa och pannkakor i en låda ?
Efter lite snack fick jag två lådor. han höll med. Bra kille, Syrian.
Citera
2025-10-22, 14:51
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Du menar att ringa hem till Marcus och försöka hota honom förstörde deras Feng Shui?

Det var kanske enklare att titta på vilket nummer han hade swichat ifrån och ringa till honom än att stå och passa i dörren.

Marcus var uppenbarligen inte välkommen mer pga sitt gränslösa beteende vilket gick ut över övriga gäster.
De 4 pannbiffarna nämndes säkert bara som ett av många skäl att ha inte var välkommen.
Citera
2025-10-22, 14:52
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Buffé betyder inte "ät så mycket du vill".

Jo, det gör det iaf i restaurangsammanhang. Annat är det på bröllop där det beror på hur mycket som det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in