2025-10-22, 12:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vet du vem det var som inte ville diskutera det som hänt med produktionen?

Det kan ju knappast ha varit kvinnan? Eller menar du att hon bara slutade i tysthet - och sedan gick till polisen? Då är hon för känslig för sitt eget bästa. Men det är fortfarande hon som har rätt rent juridiskt. (Annars skulle målet inte ens ha tagits upp.)
Citera
2025-10-22, 12:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Det märkliga är att det numera är nästan obligatoriskt att krama människor man aldrig har träffat förr. Jag ogillar det starkt. Jag vill ta i hand men det accepterar aldrig kvinnor, de ska kramas. Snart ska vi väl kindpussas också.
Jag inser också att det kan vara över gränsen att pussa någon på munnen utan samtycke, men inte värre än att det borde passera kollegor emellan. Men det får ju vara en engångsföreteelse som inte bör fortsätta efter en ordentlig markering att man inte vill.
Hade det varit min syster som varit utsatt hade killen fått ett knä i skrevet och talat i falsett länge efteråt. Men polisanmälan, icke.

Som jag förstod det blev det en puss (som jag förstår det inte blev någon reaktion på från hennes sida) och sedan ett ytterligare försök och då sade hon ifrån och då lommade han iväg.
Kan inte heller förstå hur detta kunde leda till en polisanmälan speciellt heller eftersom detta inte vekar ha varit något upprepat beteende från Mickes sida från tidigare.
Citera
2025-10-22, 12:42
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Det jag blir lite upprörd över är bland annat sådan här rapportering som i Aftonbladets artikel där det framstår som att Micke inser att han gjort något väldigt fel och att det är något hon mådde väldigt dåligt över och att hon mer eller mindre blev tvingad att lämna produktionen för.
Det de inte visar är hennes svar på Mickes SMS. De visar inte vad hon skrev till honom dagen efter pussförsöken. Varför inte? Varför redovisas inte Mickes försök att få till samtal mellan honom , kvinnan och produktionen för att försöka lösa situationen som man i vanliga fall gör?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8qreld/rattegangen-mot-micke-leijnegard-inleds-i-dag

Det är så här det ser ut i Sverige 2025. En ovälkommen puss är sexuellt ofredande. Det leder till att man döms. Om man är en vanlig svensson så får man dessutom sannolikt aldrig ett jobb igen. Nu hade Micke tur att det blev en sådan folkstorm. SVT var tvungna att omplacera honom och låter honom jobba med produktioner bakom kameran till pension.

Det skapar ett samhälle med ännu mindre spontanitet och ännu mer osäkerhet mellan könen. Ungdomar drar sig för att ta de första skälvande stegen till en relation. Barnafödandet störtdyker och ingen forskare fattar varför. Det ultrajämställda samhället har skapat världens mest ensamma folk.
Citera
2025-10-22, 12:43
Avslutad
Citat:
Vi vet ju inte om det Micke sägs ha gjort är straffbart? Eller hur!

Tycker du verkligen det är konstigt att han ber henne om ursäkt dagen efter?

Har du någon gång sagt något till någon som faktiskt kanske skulle vara straffbart om den personen blev kränkt av vad du sade?

Fast åtal är ju väckt. Då krävs det en del.
Citera
2025-10-22, 12:44
Medlem
Massajens avatar
Fp
Senast redigerad av Massajen 2025-10-22 kl. 12:47.
Citera
2025-10-22, 12:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan ju knappast ha varit kvinnan? Eller menar du att hon bara slutade i tysthet - och sedan gick till polisen? Då är hon för känslig för sitt eget bästa. Men det är fortfarande hon som har rätt rent juridiskt. (Annars skulle målet inte ens ha tagits upp.)

Om hon har rätt rent juridiskt vet vi inte än. Detta blir ju något helt nytt att få reda på för oss alla.
Som jag kommer ihåg det från FUP så ville Micke att produktionsteamet, kvinnan och han skulle prata tillsammans och reda ut det inträffade. Men det fanns inget intresse av att göra det.
Citera
2025-10-22, 12:45
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Fram med popcornen det här blir intressant följa. Kåt gammal TV gubbe löper amok och skall försvaras av Johan Eriksson.

Skall bli kul hur advokaten lägger upp detta
Johan E är en mycket skicklig advokat.
Brukar förvandla åklagarna till rundningsmärken, enligt Leif GW.
Rubricerat som Sexuellt ofredande? Det brukar tarva upprepning.
Citera
2025-10-22, 12:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Vad tycker du att det verkar krävas? En puss på munnen/halvpuss eller vad det blev som kvinnan inte reagerade på och ett försök till puss som kvinnan sade nej till och då gick han därifrån.
Citera
2025-10-22, 12:49
Avslutad
Citat:
Vad tycker du att det verkar krävas? En puss på munnen/halvpuss eller vad det blev som kvinnan inte reagerade på och ett försök till puss som kvinnan sade nej till och då gick han därifrån.

Jag kan inte relatera. Jag har aldrig gjort något liknande som Micke om de är det du undrar?
Citera
2025-10-22, 12:53
Medlem
RadikaltLiberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det är så här det ser ut i Sverige 2025. En ovälkommen puss är sexuellt ofredande. Det leder till att man döms. Om man är en vanlig svensson så får man dessutom sannolikt aldrig ett jobb igen. Nu hade Micke tur att det blev en sådan folkstorm. SVT var tvungna att omplacera honom och låter honom jobba med produktioner bakom kameran till pension.

Det skapar ett samhälle med ännu mindre spontanitet och ännu mer osäkerhet mellan könen. Ungdomar drar sig för att ta de första skälvande stegen till en relation. Barnafödandet störtdyker och ingen forskare fattar varför. Det ultrajämställda samhället har skapat världens mest ensamma folk.

Du menar att det ska vara tillåtet för män att pussa kvinnor mot deras vilja?
Citera
2025-10-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det krävs bara en feministisk eller om du vill en politisk åklagare. Det är bara i Sverige det kan vara ett brott att ge någon en puss i en (försök till) parbildning.
Citera
2025-10-22, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det krävs bara en feministisk eller om du vill en politisk åklagare. Det är bara i Sverige det kan vara ett brott att ge någon en puss i en (försök till) parbildning.

Vi vet ju inte än om det är ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in