2025-10-22, 11:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Vad styr om det blir fängelse?

Det är väl klart att det inte blir fängelse! SÅ knasigt är inte Sveriges rättssystem (än).
Citera
2025-10-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var det bara en torr puss (eller två) alltså? Då tycker jag att det är överdrivet att det ska till rätten, och att det var dumt av kvinnan att anmäla. Men produktionsledingen borde förstås ha tagit karl'n i örat. Han hade inte rätt att göra så: kvinnor (och även män såklart) måste kunna vistas på arbetsplatser utan att utsättas för oönskad fysisk kontakt.

Kan ju i och för sig vara så att kvinnan sökte upprättelse på det här sättet (som egentligen är slöseri på resurser, i och med att polis och rättsväsende inte hinner med mycket värre brott som det är idag), just för att produktionsledningen inte tog henne på allvar.
Nu hände det här på en fyllefest där dom flesta va berusade.
Citera
2025-10-22, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Tycker också att detta verkar ganska överdrivet.

Självklart ska man inte gå runt och pussa folk som inte vill, men rättegång? Polisen och domstolarna borde syssla med viktigare saker.

Kanske hände det något mer som inte har kommit fram ännu?

Kan bli spännande hur rätten kommer dra gränsen vid brott.
Citera
2025-10-22, 11:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu hände det här på en fyllefest där dom flesta va berusade.

OK men om festen hade samband med arbetet - typ afterwork, firmafest - inklusive efterfest - så borde produtionsledningen ha tagit itu med det inträffade ändå. Kvinnan måste ju möta mannen igen på arbetstid, det blev obehagligt för henne. Och det är inte rätt, att det är den som blivit utsatt som måste sluta för att slippa se den andre.
Citera
2025-10-22, 12:00
Medlem
Citat:
En lärdom man kan dra av det här fallet är att aldrig be om ursäkt för något dumt man gjort när man varit full, den ursäkten kan senare vändas emot dig.
Be om ursäkt, men gör det muntligt och utan vittnen. Att skicka ett SMS är en stor risk. Dessutom är det bättre att göra det personligen eller via ett telefonsamtal.
Om du ber om förlåtelse som i det här fallet och personen ger dig det så tycker jag det är synnerligen svinaktigt att dra upp det igen. Att ge någon förlåtelse är en stor grej även om det har gått inflation i ordet.
Citera
2025-10-22, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Kan bli spännande hur rätten kommer dra gränsen vid brott.

Ja, precis. Vågar folk ens pussas i framtiden, med eller utan medgivande, om det skulle bli en fällande dom?
Citera
2025-10-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Be om ursäkt, men gör det muntligt och utan vittnen. Att skicka ett SMS är en stor risk. Dessutom är det bättre att göra det personligen eller via ett telefonsamtal.
Om du ber om förlåtelse som i det här fallet och personen ger dig det så tycker jag det är synnerligen svinaktigt att dra upp det igen. Att ge någon förlåtelse är en stor grej även om det har gått inflation i ordet.
Bra påpekande.
Citera
2025-10-22, 12:05
Avslutad
Citat:
Hon till höger i bild, Renée Flodh.
https://impro.usercontent.one/appid/oneComWsb/domain/whenshetalks.se/media/whenshetalks.se/onewebmedia/FBCE71F3-7DB5-4B02-8F47-F16C585F8103_1_105_c.jpeg?etag=undefined&sourceCon tentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=768 %2B1024&quality=85

Tack för länken 👍

Vet du om det var hennes nuvarande produktionsbolag (When She Talks) som jobbade åt SVT eller om hon var anställd på SVT när händelsen inträffade hösten 2024?

https://whenshetalks.se/om-oss
Citera
2025-10-22, 12:09
Medlem
Citat:
Tack för länken 👍

Vet du om det var hennes nuvarande produktionsbolag (When She Talks) som jobbade åt SVT eller om hon var anställd på SVT när händelsen inträffade hösten 2024?

https://whenshetalks.se/om-oss
Tror det va produktionsbolaget (When She Talks) som jobbade åt SVT vid den aktuella händelsen.
Citera
2025-10-22, 12:11
Avslutad
Citat:
Ja, precis. Vågar folk ens pussas i framtiden, med eller utan medgivande, om det skulle bli en fällande dom?

Kanske blir ett prejudikat av det här.

Kiss of death.
Citera
2025-10-22, 12:12
Medlem
Det märkliga är att det numera är nästan obligatoriskt att krama människor man aldrig har träffat förr. Jag ogillar det starkt. Jag vill ta i hand men det accepterar aldrig kvinnor, de ska kramas. Snart ska vi väl kindpussas också.
Jag inser också att det kan vara över gränsen att pussa någon på munnen utan samtycke, men inte värre än att det borde passera kollegor emellan. Men det får ju vara en engångsföreteelse som inte bör fortsätta efter en ordentlig markering att man inte vill.
Hade det varit min syster som varit utsatt hade killen fått ett knä i skrevet och talat i falsett länge efteråt. Men polisanmälan, icke.
Citera
2025-10-22, 12:13
Medlem
När kommer domen för är väl bara den kvar I denna såpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in