2025-10-21, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestK9Buddy
Jag har aldrig sett att Ellie skulle ha dålig ekonomi. Tvärtom, den verkar vara väldigt stabil och bra. Har man en gammal bil så har man väl ofta en buffert för reparationer. Annars blir man som sagt billös.
Nej, hon har inga huslån och hade pengar att renovera taket som var akut. Äger man ett hus utan huslån så är ju det väldigt bra. Har säkert inget billån heller. Sen att hon gjort av med de pengarna hon tänkte renovera huset med är ju hennes prioriteringar. Förstår dock att hon varit desperat på ett sätt men det har bara varit för mycket. Gofundme pengarna känns så märkligt att göra i detta fallet, när hon är så frisk att hon orkar både studera och jobba med ekonomijobbet hon haft länge, men det funkade ju. Vem skulle inte tacka ja till 150000 skattade pengar.
Citera
2025-10-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Nej, hon har inga huslån och hade pengar att renovera taket som var akut. Äger man ett hus utan huslån så är ju det väldigt bra. Har säkert inget billån heller. Sen att hon gjort av med de pengarna hon tänkte renovera huset med är ju hennes prioriteringar. Förstår dock att hon varit desperat på ett sätt men det har bara varit för mycket. Gofundme pengarna känns så märkligt att göra i detta fallet, när hon är så frisk att hon orkar både studera och jobba med ekonomijobbet hon haft länge, men det funkade ju. Vem skulle inte tacka ja till 150000 skattade pengar.

Ja hon har alltid verkar smart med ekonomin om jag säger så, hon har klarat sig som ensamstående med fyra barn och allt vad det innebär.
Men oj, shopaholic sen årskiftet. Så mycket onödigt skräp och grejer för att ”jag har tappat bort den och köpte en ny”.

Jag förstår också att hon köpt massor av dyra omslag och plattor, men det är så mycket mer än bara detta hon köpt.

Spårade hon ur totalt rent psykiskt och shoppade upp alla pengar på riktigt? Eller var det lite friserade sanningar som gjorde att hon startade GoFundMes och godkände den som Liv skapade?

Samtidigt har vi sett att hon bad om pengar till resorna till Malmö, och boende, och ändå shoppades massor med lego och sånt onödigt. Det borde då varit pengar som skulle gått till behandling av huden, inte leksaker.

Nej, det är mycket som inte stämmer. Antingen har hon fått spunk och köpt upp alla pengar och fortsatt använda pengar fel (lego istället för behandling) eller överdrivet och hon har pengar men fick ett välkommet tillskott från GoFundMe - men då vilselett de som donerat.
Citera
2025-10-21, 22:11
Medlem
Hur många barn har Stefan?
Vill han inte träffa sina barn mer?

Förstår inte separerade föräldrar att deras barn vill träffa dem?
Citera
2025-10-21, 22:14
Medlem
Varför är inte Ellis barn mer uppe hos henne nu? Det var de ju för ett tag sedan. Vill de inte längre eller?

Stackars barn säger jag bara.
Men skaffa barn går bra.
Citera
2025-10-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Hur många barn har Stefan?
Vill han inte träffa sina barn mer?

Förstår inte separerade föräldrar att deras barn vill träffa dem?
3-4 har jag för mig. Men hans äldsta är vuxna och har egna liv och bor inte i Sundsvall. Klart man träffas men det blir ju inte så ofta i många familjer. Bara ett barn är 17-18.
Citera
2025-10-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Varför är inte Ellis barn mer uppe hos henne nu? Det var de ju för ett tag sedan. Vill de inte längre eller?

Stackars barn säger jag bara.
Men skaffa barn går bra.

Ja, det är oklart. Ena grabben bor ju där på heltid, men de andra två är osynliga på kanalen och Instagram (men inte så konstigt om de inte vill synas så mycket heller).
Citera
2025-10-22, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
3-4 har jag för mig. Men hans äldsta är vuxna och har egna liv och bor inte i Sundsvall. Klart man träffas men det blir ju inte så ofta i många familjer. Bara ett barn är 17-18.
Han har 3 barn
Alfred 2003, Ebbe 2005, Tuva 2007
Citera
2025-10-22, 07:57
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Ja, det är oklart. Ena grabben bor ju där på heltid, men de andra två är osynliga på kanalen och Instagram (men inte så konstigt om de inte vill synas så mycket heller).

W*ktor o W*ggo står skrivna i Norrsundet.
W*ll*am i Vallentuna.
Citera
2025-10-22, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
W*ktor o W*ggo står skrivna i Norrsundet.
W*ll*am i Vallentuna.
Det är väl den yngre sonen som blev av med sitt rum för Mellon skulle få ett rum till alla sina leksaker?
Citera
2025-10-22, 08:43
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Det är väl den yngre sonen som blev av med sitt rum för Mellon skulle få ett rum till alla sina leksaker?

Va det inte den äldsta?
Citera
2025-10-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Va det inte den äldsta?
Den äldsta blev av med sitt rum i sommras. Han tog rummet uppe efter att har haft rummet nere. Rummet nere tog den yngste när han flyttade upp till Ellie i våras. Han hade bott hos sin pappa när Ellie flyttade..... Den store sonens rum gav Ellie plötsligt till Mellon i sommaras.
Ellie skulle ju i sommras bygga en stuga på tomten åt den äldste sonen, pojken med bomben. Men ingen stuga har byggts. Den store sonen har ingen pappa heller. Så han bor hos sin flickvän med familj utanför Stockholm. Han har ju ingen pappa och ingen vidare mamma som bryr sig.
Citera
2025-10-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Den äldsta blev av med sitt rum i sommras. Han tog rummet uppe efter att har haft rummet nere. Rummet nere tog den yngste när han flyttade upp till Ellie i våras. Han hade bott hos sin pappa när Ellie flyttade..... Den store sonens rum gav Ellie plötsligt till Mellon i sommaras.
Ellie skulle ju i sommras bygga en stuga på tomten åt den äldste sonen, pojken med bomben. Men ingen stuga har byggts. Den store sonen har ingen pappa heller. Så han bor hos sin flickvän med familj utanför Stockholm. Han har ju ingen pappa och ingen vidare mamma som bryr sig.

Fy fan, så sorgligt. Att hon inte engagerar sig mer i det. Att vara med med sina söner. Jag förstår inte. Det är mest bara Mellon. Hur ska de andra sönerna känna? Sånt här skär hjärtat för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in