Citat:
Ursprungligen postat av
brunnsang
Många hantverkare äter som djur så jag har svårt att förstå hur en buffé endast kostar 129:-. Hyffsat billigt ändå. Rätt ofräsht när man ser hantverkare kliva rätt ut från firma bilen efter att ha geggat med bajsrör m.m och sedan stå och plocka i buffén. Nej tack, inget för mig.
Det var över 20 år sedan, men jag hade ett knegar jobb direkt efter lumpen. Vissa lunch restauranger hade tex Taco buffet på tisdagar tror jag det var.
Det var billigaste typen av allt, men inga begränsningar på hur mycket man fick äta.
Priset för en lunch låg på 55-65;- på den tiden, och maten var anpassad för arbetare.
På ställen som inte hade buffet, men dagens, där man som regel hade 2 + 1 vegetarisk variant att välja på, fick man antingen sleva på själv eller säga stopp.
Man kunde också välja mellan en av de billigare pizzorna eller en kebabtallrik. Sallad, vatten och kaffe ingick i priset.
Jag vet att allt har blivit dyrare, speciellt mat, men att erbjuda buffe med begränsningar på mängden mat man får äta är inte alls arbetar vänligt. Antar att de få kunderna de har är kontorsarbetare som äter lite soppa och grönsaker.