Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-23, 06:26
Medlem
Restaurangen och dess ägare är galna. De ringer upp honom och skäller och säger att efter två pannbiffar går de back på buffén. Det är väl inte kundens fel att de erbjuder buffé när de inte har råd med det?

Sen skriver de inlägg på Facebook och är hånfulla och uttrycker sig om att han ”upplevt sin livs kränkning” och påstår att han inte äter upp utan kastar mat regelbundet. Hans sällskap som även var med när de åt pannbiff och när han blev uppringd säger att ingen av dem kastar mat mer än småsaker (som många gäster gör) och inte tar massa mat och sen slänger den.

Restaurangägaren verkar störd. Borde sluta ha buffé.
Citera
2025-10-23, 07:19
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Alltså, att folk upprörs över att han skulle ha ätit 800g kött... För det första tvivlar jag starkt på att pannbiffarna verkligen väger 200 g per styck... I så fall är de grymt mycket större än vad pannbiffar brukar väga (de väger vanligtvis mellan 40 och 130g)... Det måste vara ströbrödet som de doppat pannbiffarna i som drar iväg i så fall... För vem sjutton i övrigt panerar pannbiff...? Sen är det ju annat i pannbiff också, inte bara kött. Är väl kanske hälften kött, hälften annat... (Pannbiff kan ju ha en kötthalt på allt från 18% upp till 63%). Commat skrev på sin Facebook att de använder nötkött, lök, mjölk, salt, peppar, soja och ströbröd. Allt annat än bara kött. Så lägg ner att han skulle ha ätit 800g kött när sånt mat innehåller mycket annat...
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2025-10-23 kl. 07:53.
Citera
2025-10-23, 07:40
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Alltså, att folk upprörs över att han skulle ha ätit 800g kött... För det första tvivlar jag starkt på att pannbiffarna verkligen väger 200 g per styck... I så fall är de grymt mycket större än vad pannbiffar brukar väga (de väger vanligtvis mellan 40 och 130g)... Det måste vara ströbrödet som de doppat pannbiffarna i som drar iväg i så fall... För vem sjutton i övrigt panerar pannbiff...? Sen är det ju annat i pannbiff också, inte bara kött. Är väl kanske hälften kött, hälften annat... (Pannbiff kan ju ha en kötthalt på allt från 18% upp till 63%). Com at skrev på sin Facebook att de använder nötkött, lök, mjölk, salt, peppar, soja och ströbröd. Allt annat än bara kött. Så lägg ner att han skulle ha ätit 800g kött när sånt mat innehåller mycket annat...

Ägaren verkar som sagt inte ha alla hästar hemma. Dessutom bekräftar ägaren än en gång att han inte kan laga mat eller har koll. Pannbiff tillagar man av blandfärs, inte nötfärs. Ren nötfärs, innebär hamburgare. Nötfärs är dessutom rätt mycket dyrare än blandfärs. Att ha i soja i pannbiff eller hamburgare har jag aldrig hört talats om heller. Ägaren verkar vara en lycksökare utan egentlig plan eller koll hur man effektivast driver restaurang, varken när det kommer till råvaror, ekonomi eller hur man hanterar gäster. Det bästa han kan göra är att stänga ner skiten, ägna sig åt något han kan hantera.
Citera
2025-10-23, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det finns ingen buffélag. Däremot finns avtalslagen, konsumenttjänstlagen och sedvänjor för bufféätande.
Sorry, och ändå har jag lovat mig att aldrig vara ironisk på forum.
Citera
2025-10-23, 08:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Restaurangen och dess ägare är galna. De ringer upp honom och skäller och säger att efter två pannbiffar går de back på buffén. Det är väl inte kundens fel att de erbjuder buffé när de inte har råd med det?

Sen skriver de inlägg på Facebook och är hånfulla och uttrycker sig om att han ”upplevt sin livs kränkning” och påstår att han inte äter upp utan kastar mat regelbundet. Hans sällskap som även var med när de åt pannbiff och när han blev uppringd säger att ingen av dem kastar mat mer än småsaker (som många gäster gör) och inte tar massa mat och sen slänger den.

Restaurangägaren verkar störd. Borde sluta ha buffé.

Nu hävdas det på Facebook att Marcus plockade åt sig 4 pannbiffar men slängde 3. Om det stämmer är det en bordsvändare av rang. Det här måste SVT och TV4 följa upp.

Citat:
”Sanningen” var att krögaren ringde och frågade varför han tog 4 pannbiffar och slängde 3 ?
TV4 gå till källorna !

Kan ju varit så att pannbiffarna inte var goda och därför slängdes de 3. Men varför inte berätta det i så fall? Och hur man än vrider och vänder på det är det sjukt att söka upp en kund för några pannbiffar.
Citera
2025-10-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
På Pizza hut,
På vår lunchbuffé på Södermalm betalar du ett fast pris, och sedan får du äta precis hur mycket pizza du vill.
https://www.pizzahut.se/lunchbuffe-sodermalm

Ja men vad är det för mongon i tråden som envist hävdar att så inte är fallet med buffé?
Citera
2025-10-23, 10:10
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Nu hävdas det på Facebook att Marcus plockade åt sig 4 pannbiffar men slängde 3. Om det stämmer är det en bordsvändare av rang. Det här måste SVT och TV4 följa upp.

Kan ju varit så att pannbiffarna inte var goda och därför slängdes de 3. Men varför inte berätta det i så fall? Och hur man än vrider och vänder på det är det sjukt att söka upp en kund för några pannbiffar.

De har också påstått att de vägde 200g styck.

Han gick altså och hämtade närmare kilot pannbiff på EN tallrik enligt dem?

Well, jag var inte där men jag är benägen på att tro på Markus snarare än det där.
Citera
2025-10-23, 11:13
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
De har också påstått att de vägde 200g styck.

Han gick altså och hämtade närmare kilot pannbiff på EN tallrik enligt dem?

Well, jag var inte där men jag är benägen på att tro på Markus snarare än det där.

Tror inte alls på vad Commat påstår. Pannbiff på 200g per styck, troligt... Och läser man igenom kommentarer från folk som känner honom skulle han aldrig lämna mat, han är alltså en som äter... Sen om man ser hans bild på maten (som finns både på hans egen Facebooksida och på Commats Facebooksida) är det tydligt att tallrikarna inte är av någon större modell och att pannbiffarna inte är speciellt stora heller samt att halva tallriken bestod av mos... Så det är ju inte så att det rör sig om enorma pannbiffar och att han skulle ha tagit mer pannbiff än något annat som serverades...
Citera
2025-10-23, 11:17
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Sen menar Commat att de bett om ursäkt. Men Marcus och hans tjej menar att ingen ursäkt kommit. Hela det här spektaklet fortgår. Vad blir nästa drag från Commat tro? De kan väl inte bara låta saken fortsätta utan att de gör ett nytt uttalande med en offentlig ursäkt eller nåt? Lär knappast räcka med det de skrev sist och att de stängt av recensionerna på deras Facebook. Folk fortsätter kommentera deras inlägg och i tidningen samt att det fortfarande går att skriva recensioner på Google... Gör Commat inget för att vända detta kommer de fortsätta ha dåligt rykte... Om det ens går att vända efter en sån här grej... Tveksamt ändå...
Citera
2025-10-23, 11:29
Medlem
Tjockisen har förmodligen ätit med ögonen och lastat på mat som han sedan lämnat och sedemera kastats. Klart idioten ska markeras! Att han sen gått ut med bild och namn är tragikomiskt.
Citera
2025-10-23, 11:46
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Stämmer detta så kommer 50% av tråden att hävda att det är ok när det är buffé, 30% kommer att skämmas för sina inlägg, 15% jublar över att Marcus är en lögnare och de sista 5% fattar inte att detta är en game chanser utan maler på om innehållet i pannbiffar och en massa annat oväsentligt.
Citera
2025-10-23, 12:05
Medlem
Det har hänt många gånger för mig jag har lämnat 8-10 köttbullar på buffer utan att någon bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in