Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-21, 23:49
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Vad betyder det då?
Att du har flera olika alternativ att välja mellan.
Citera
2025-10-21, 23:50
Medlem
Citat:
Vad betyder det då?
Buffé betyder att man tar maten själv från en *trumvirvel* buffé. Dvs, det betyder att det inte kommer ut en servitör med en tallrik åt dig.
Citera
2025-10-21, 23:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Vad betyder det då?
Buffé är inte frikort för obegränsad konsumtion. Tanken är rimliga portioner och minskat matsvinn, inte extrem överätning.
Citera
2025-10-21, 23:55
Medlem
insertrandomnames avatar
Åt tidigare 3500kcal om dagen, fördelat på en liten pre-workout på 500kcal och 3000 senare. Det hade känts väldigt snålt av mig att gå på buffe och bara plocka protein med lite fett och grönsaker motsvarande 3000kcal.

Men jag hade inte heller fått i mig den näring jag behövde, hade varit allt för mycket skit som man stoppar i en buffet.

Men står det inget om hur mycket mat man får ta, så får dom skylla sig själva.
Citera
2025-10-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Att du har flera olika alternativ att välja mellan.

Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Buffé betyder att man tar maten själv från en *trumvirvel* buffé. Dvs, det betyder att det inte kommer ut en servitör med en tallrik åt dig.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Buffé är inte frikort för obegränsad konsumtion. Tanken är rimliga portioner och minskat matsvinn, inte extrem överätning.

Var framgår det hur mycket man får ta då? Har aldrig sett något sådant.
Citera
2025-10-22, 00:10
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Var framgår det hur mycket man får ta då? Har aldrig sett något sådant.
Vad är en rimlig portion för dig? Är det 10 köttbullar eller 100 köttbullar?
Citera
2025-10-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Ja, men det ska väldigt mycket till för att man äter för mycket. Fyra pannbiffar räcker inte.
Citera
2025-10-22, 00:13
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Ifrån deras facebook:

” Just nu cirkulerar det mycket rykten, påståenden och rena hittipå på sociala medier.

Vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag.
Spontant känns allt väldigt missvisande då dialogen faktiskt endast från vår sida handlat om att vi i tider som dessa inte vill se mat försvinna i sopor.

Då en av våra anställda är personlig vän med en av dom berörda så ringde hon upp för att vi ville se vad som låg till grund för dom negativa kommentarer på Facebook. det fanns på intet sätt intentioner att på något sätt misskreditera personen i fråga.

Frågeställningen handlade om ett upprepat mönster som vi ville lyfta. Sen är vi dom första att erkänna att samtalet kanske tog en vändning som ingen är nöjd med och självklart har vi bett om ursäkt om någon upplevt sitt livs värsta kränkning.

Valet att ställa upp och prata med katrineholmskuriren handlade om att faktiskt visa att visa vår välvilja i situationen och att vi faktiskt inte undviker ämnet.
För att klargöra det vi även kommunicerade med Kuriren, ät hur mycket du vill, av allt, vi har en buffé! Vi är stolta över slickade tallrikar och perfekt fisk och allt vi kommunicerar är undvik att kasta mat. Inget annat!

Att vi klargör detta betyder INTE att det är ok med hot, nattliga samtal, personliga hot på privata mail och sociala medier på grund av missförstådda pannbiffar.
Detta är inte på någotvis acceptabelt.

Vi välkomnar självklart alla att komma och prova våra numera berömda pannbiffar.
Vi gör dom på ren nötfärs, laktosfri mjölk, stekt lök, salt, vitpeppar, soja, sen vänder vi dom försiktigt i ströbröd och serverar med en härlig gräddsås. Vikten är 200gr efter långsam stekning i smör.
Så kom och ät och se hur många du orkar!”

Jag fastnade mest för ”vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag”
Hahahahahaha!!
Sen kommenterar de just exakt detta fallet med två a4 sidor ordbajserier.

Ja det är ingen svensk direkt som skrivit det där, det ser man på långa vägar.
Överdrivet fisförnämd grammatik som bara blir en röra och samtidigt kan dom inte motstå att kasta in lite förolämpningar mot kunden...

Nu ska han enligt vittnen inte ha kastat nån mat.
Och även om han nu skulle kasta inte bara en utan tre fullladdade tallrikar så tar man såklart detta på plats med kunden. Då är det befogat att resturangen utdelar en avhyvling, absolut.
Men att ringa upp för att tjafsa om antal biffar som han uppenbarligen åt upp, nej det är riktigt vidrigt beteende.
Och det tycks inte ha varit groteska mängder mat heller?
Den där krögar-achmad måste haft en stört dålig dag på jobbet...
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-10-22 kl. 00:24.
Citera
2025-10-22, 00:25
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Ifrån deras facebook:

” Just nu cirkulerar det mycket rykten, påståenden och rena hittipå på sociala medier.

Vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag.
Spontant känns allt väldigt missvisande då dialogen faktiskt endast från vår sida handlat om att vi i tider som dessa inte vill se mat försvinna i sopor.

Då en av våra anställda är personlig vän med en av dom berörda så ringde hon upp för att vi ville se vad som låg till grund för dom negativa kommentarer på Facebook. det fanns på intet sätt intentioner att på något sätt misskreditera personen i fråga.

Frågeställningen handlade om ett upprepat mönster som vi ville lyfta. Sen är vi dom första att erkänna att samtalet kanske tog en vändning som ingen är nöjd med och självklart har vi bett om ursäkt om någon upplevt sitt livs värsta kränkning.

Valet att ställa upp och prata med katrineholmskuriren handlade om att faktiskt visa att visa vår välvilja i situationen och att vi faktiskt inte undviker ämnet.
För att klargöra det vi även kommunicerade med Kuriren, ät hur mycket du vill, av allt, vi har en buffé! Vi är stolta över slickade tallrikar och perfekt fisk och allt vi kommunicerar är undvik att kasta mat. Inget annat!

Att vi klargör detta betyder INTE att det är ok med hot, nattliga samtal, personliga hot på privata mail och sociala medier på grund av missförstådda pannbiffar.
Detta är inte på någotvis acceptabelt.

Vi välkomnar självklart alla att komma och prova våra numera berömda pannbiffar.
Vi gör dom på ren nötfärs, laktosfri mjölk, stekt lök, salt, vitpeppar, soja, sen vänder vi dom försiktigt i ströbröd och serverar med en härlig gräddsås. Vikten är 200gr efter långsam stekning i smör.
Så kom och ät och se hur många du orkar!”

Jag fastnade mest för ”vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag”
Hahahahahaha!!
Sen kommenterar de just exakt detta fallet med två a4 sidor ordbajserier.

Inga undantag. Men vi har pratat med tidningen, och här kommer lite mera delar i fallet vi inte kommenterar.
Citera
2025-10-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns inget sådant utan bara trams från restaurangens sida.

Jo fast då skall ju ev maxgränser t ex man 15 sushibitar eller max två biffar kommuniceras i förväg t ex genom skyltar så att jag som kund kan välja om jag tycker att deras begränsningar är okej eller om jag skall gå någon annanstans.
Avtalsvillkor skall jag få veta innan jag ingår avtalet och betalar.
Det skall inte införas regler mitt under måltiden som inte är kommunicerade.

Jo om ingen annat kommuniceras till mig som gäst innan jag betalar och ingår avtalet så anser jag nog att det gör det.
Avtalsvillkor skall inte ändras ensidigt efter avtalets ingående.

Nja, det finns fortfarande sedvänjor som fyller ut avtalsvillkoren. Man får inte äta hur mycket som helst bara för att det inte står någon begränsning.

Men det brukar handla om att det inte ska vara "uppenbart orimligt".

Fyra pannbiffar är inte uppenbart orimligt.
Citera
2025-10-22, 00:33
Medlem
brunnsangs avatar
Många hantverkare äter som djur så jag har svårt att förstå hur en buffé endast kostar 129:-. Hyffsat billigt ändå. Rätt ofräsht när man ser hantverkare kliva rätt ut från firma bilen efter att ha geggat med bajsrör m.m och sedan stå och plocka i buffén. Nej tack, inget för mig.
Citera
2025-10-22, 00:40
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, men det ska väldigt mycket till för att man äter för mycket. Fyra pannbiffar räcker inte.
Det ingår väl annat än maten som olika sorters sallader, bröd & smör och han kanske tog för stora tallrikar och fyllde på med det också. Restaurangen koncentrerade sig på pannbiffarna och fyra stycken med allt annat blev för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in