2025-10-15, 23:17
Medlem
Sverige08s avatar
Riakeo MÅSTE vara nästa märke in på svenska marknaden!! Kom igen nu Festival!
Citera
2025-10-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Wilk ifrån Funke gillade jag verkligen. Stirra er inte blind på att det är 20mm skott i den, för det var faktiskt riktigt bra breaks I den. Effekterna var kanske inte dom roligaste (om man inte gillar blink förstås) 😏

Där händer mycket i den, ettrig jäkel.

Sen är Mustang ifrån Extrem också ett säkert kort tycker jag.

Sen ryktas det om att kanske Gold Bomber ifrån Funke ska dyka upp på den svenska marknaden i år. Den verkar ju också vara en riktig höjdare, om man nu gillar guld förstås.

Sen är där ju Bad Ass och Top Notch ifrån Fyrverkerimästarna, har aldrig testat dom. Men jag tycker dom ser suveräna ut på film.

Ha lite is i magen och så får vi se vad som dyker upp ifrån dom olika leverantörererna i år.

Vi har ju nu sätt en del nyheter ifrån Funke som dom har presenterat. Sen har det dykt upp lite nytt ifrån Extreme i tråden. Vulcan har ju varit flitiga att lägga upp på sociala medier, dock kassa på att lägga upp filmer på sina nya produkter.

Bad Ass testade jag i Påskas.

Tycker den va riktigt fin faktiskt, small riktigt bra på slutet =)
Citera
2025-10-16, 07:14
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Riakeo MÅSTE vara nästa märke in på svenska marknaden!! Kom igen nu Festival!

Det är dom. Förra året hitta man en tårta ifrån Riakeo på den svenska marknaden. I år kommer du säkert hitta 10 olika.

Pyrosyd, 4verkeri, Dalby fyrverkeri och Knallhatten är några som jag vet, kommer sälja Riakeo i år.

Weapon X och Pyro Addict 1 är två stycken tårtor jag är lite sugen att testa ifrån dom.
Citera
2025-10-16, 13:37
Medlem
Citat:
Det är dom. Förra året hitta man en tårta ifrån Riakeo på den svenska marknaden. I år kommer du säkert hitta 10 olika.

Pyrosyd, 4verkeri, Dalby fyrverkeri och Knallhatten är några som jag vet, kommer sälja Riakeo i år.

Weapon X och Pyro Addict 1 är två stycken tårtor jag är lite sugen att testa ifrån dom.

Förstår att du blir sugen, kikade in båda nu, riktigt fina! Weapon x med sina salvor. Blir intensiv men lugn med av pauseringen mellan varje omgång. Gör att de nog känns mäktigt samtidigt som man hinner uppleva effekterna. Många andra tårtor pumpar ju bara på så det blir grötigt. Gillar de citrongula färgerna och färgerna överlag

Pyro addict 1 finfin med. Blandat rakt och vinkel med mycket guldbas. Lite frän med salvor som innehåller horsetails. Jag har faktiskt svårt och säga vilken jag gillar bäst men hade jag varit nödgad i välja en av dom hade de nog blivit den senare. Smatteravslutet till trots! synd kilogrammare ska behöva kosta 1300-1400 bara men sett till vad man får här kontra liknande så är väl priset ändå rimligt sett till hur verkligheten är nu. Bonfire tex 899 ska egentligen inte behöva kosta mer än 5-600.
Citera
2025-10-18, 12:37
Medlem
DragforADHDs avatar
jag tror att jag ska köpa big air från svea fireworks i år.
tänkte passa på och köpa den
Citera
2025-10-18, 15:39
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
jag tror att jag ska köpa big air från svea fireworks i år.
tänkte passa på och köpa den
Riktigt överprisat skit från Svea i vanlig ordning.
Citera
2025-10-18, 15:49
Medlem
sudderators avatar
Tomahawk Rockets.

https://topshotterfireworks.co.uk/pr...lQY67-eNA7P0Sx
Citera
2025-10-18, 18:45
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Riktigt överprisat skit från Svea i vanlig ordning.
aa dom har dyra saker som vanligt ja
Citera
2025-10-20, 08:32
Medlem
DragforADHDs avatar
någon som har börjat göra inköpslista?
Citera
2025-10-20, 13:24
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
någon som har börjat göra inköpslista?

Jo och fan vad där är mycket i år. Vi får se om plånboken tillåter det eller om där är något som måste strykas. Har handlat ytterst lite i år, min plan var ju att handla lite då och då i år. För att slippa en jäkla kostnad till nyår.

Vulcan
2× Scream (har en redan)

Extreme fireworks

1× Testatossa
1× S-max
2-6× Viper

Funke
1-2× Goldbomber
1× Juggernaut
2× Flora

Riakeo

1× Weapon X
1× Pyro Addict 1

2-3× 6" shells

Sen har jag redan

1× Godney
1× Hydra

Sen vill jag ha Superbomben raketen, någon grovkalibrig ifrån Funke. Även en Mustang ifrån Extrem samt deras 30mm saluttårta.

Ja listan är ytterst tveksam, den är både dyr och lite fantasilös tycker jag. Men detta är produkter som jag iaf tycker ser bra ut. Så något utav det jag skrev kommer köpas iaf
Citera
2025-10-20, 15:04
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Jo och fan vad där är mycket i år. Vi får se om plånboken tillåter det eller om där är något som måste strykas. Har handlat ytterst lite i år, min plan var ju att handla lite då och då i år. För att slippa en jäkla kostnad till nyår.

Vulcan
2× Scream (har en redan)

Extreme fireworks

1× Testatossa
1× S-max
2-6× Viper

Funke
1-2× Goldbomber
1× Juggernaut
2× Flora

Riakeo

1× Weapon X
1× Pyro Addict 1

2-3× 6" shells

Sen har jag redan

1× Godney
1× Hydra

Sen vill jag ha Superbomben raketen, någon grovkalibrig ifrån Funke. Även en Mustang ifrån Extrem samt deras 30mm saluttårta.

Ja listan är ytterst tveksam, den är både dyr och lite fantasilös tycker jag. Men detta är produkter som jag iaf tycker ser bra ut. Så något utav det jag skrev kommer köpas iaf
bra inköpslista
Citera
2025-10-20, 21:03
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
bra inköpslista

Detta är vad jag vill ha, eller produkter som jag tycker verkar/är bra. Men som sagt, tycker listan är lite tråkig överlag. Det saknas något. Jag gillar ju mixtårtor (olika kalibrar och skottriktningar), typ Supernaut ifrån Funke.

Men som sagt, något på denna listan kommer det att bli iaf. Jag älskade verkligen Juggernaut ifrån Funke, sen är 4000kr jäkligt mycket pengar.

Vist, jag kan skita i massa andra produkter och köpa den. Men jag vill ju ha lite tändpunkter på tolvslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in